Του Χρήστου Μαζανίτη_ Η Πολεμική Αεροπορία ετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα μετάβασης στο αεροσκάφος 5ης γενιάς. Η απόκτηση του αεροσκάφο...
«Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Οι σχεδιαστές έδειξαν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους στην ελληνική και την αμερικανική αεροπορία» τόνισε ο κος Πλέσσας, που εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι με το ηλεκτρονικό πρόγραμμα το πρόβλημα ξεπερνιέται.
Ο κ. Πλέσσας υποστήριξε ότι ανησυχεί για την κατάσταση στην ΕΑΒ και τόνισε ότι χρειάζεται βελτίωση για να μπορέσει να ανταποκριθεί και να φέρει σε πέρας το έργο της αναβάθμισης των F-16. Αναφερόμενος στο F-35, υποστήριξε ότι αναμφίβολα η Ελλάδα μπορεί να μπει στο πρόγραμμα. Η συμμετοχή της Τουρκίας έχει παγώσει. Δεν δίνονται καινούργιες εργασίες κατασκευής στα τουρκικά εργοστάσια.
Όπως αναφέρθηκε στην συζήτηση εκτός από την Ελλάδα, η Πολωνία και το Βέλγιο, που έχουν ήδη παραγγείλει F-35 θα μπορούσαν να μπουν στο πρόγραμμα αντικατάστασης του κατασκευαστικού έργου που έχουν τουρκικές εταιρείες, μετά την αποπομπή της χώρας από το πρόγραμμα. Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι αυτό εξαρτάται από τον αριθμό των παραγγελιών και οι χώρες που θα μπουν θα διεκδικήσουν μέρος της κατασκευής ή άλλα ανταλλάγματα, που θα είναι χρήσιμα για την αμυντική μας βιομηχανία και τις υποδομές των Ενόπλων Δυνάμεων.
Σε ό,τι αφορά το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 εκφράστηκε η αισιοδοξία ότι προς το τέλος του χρόνου το πρώτο αεροσκάφος σε έκδοση Viper θα μεταφερθεί από την Ελλάδα στο Τέξας των ΗΠΑ, προκειμένου να γίνουν όλοι οι έλεγχοι και τελικές υποδείξεις, πάνω στα οποία θα διαμορφωθεί η τελική έκδοση του πρωτότυπου για τα υπόλοιπα 83 αεροσκάφη. Όπως είχε διευκρινίσει πρόσφατα το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, το πρόγραμμα θα διαρκέσει περίπου 8 έτη με τις τελευταίες παραδόσεις αεροσκαφών το 2027, ενώ οι εργασίες αναβάθμισης θα εκτελεστούν στην ΕΑΒ.