Το Ισραήλ είναι η πρώτη χώρα που αξιοποίησε μαχητικά F-35A σε πραγματικές επιχειρήσεις, από το 2018. Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν, ότι...
Το Ισραήλ είναι η πρώτη χώρα που αξιοποίησε μαχητικά F-35A σε πραγματικές επιχειρήσεις, από το 2018. Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν, ότι μέσα από τη διαδικασία ένταξης του Adir σε υπηρεσία οι Ισραηλινοί είναι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα σε θέση να γνωρίζουν περισσότερα πράγματα για το νέο μαχητικό 5ης γενιάς από ότι οι ίδιοι οι Αμερικανοί! Κάτι που μάλλον δεν απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Άλλωστε αποδεικνύεται και από την ταχύτητα με την οποία η Ισραηλινή Αεροπορία κήρυξε επιχειρησιακή τη δεύτερη Μοίρα F-35A…
Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη
Η ολοκλήρωση της διαδικασίας επιχειρησιακής ετοιμότητας της δεύτερης ισραηλινής Μοίρας F-35A έγινε εντός του πρώτου δεκαήμερου του Αυγούστου, μετά από 72 συνεχόμενες ώρες υλοποίησης σεναρίων μάχης από όλο το προσωπικό της Μοίρας.
Παρά το γεγονός ότι έχουν παραδοθεί μόλις 20 μαχητικά λοιπόν, η Ισραηλινή Αεροπορία, κηρύσσει και δεύτερη Μοίρα επιχειρησιακή προκειμένου να περιορίσει τους χρόνους αξιοποίησης του τύπου.
Κινείται δηλαδή με ρυθμούς ταχύτερους από τους αντίστοιχους της Αεροπορίας και του Ναυτικού των ΗΠΑ! Το δε γεγονός με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι το ότι ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, κάθε F-35A που προσγειώνεται στο Ισραήλ, εξοπλίζεται με πρόσθετα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (EW), εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής!
Τα συστήματα αυτά είναι απόλυτα συμβατά με το ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ASQ-239 του F-35 και όπως υποστηρίζουν οι Ισραηλινοί, λειτουργούν συμπληρωματικά, εξασφαλίζοντας ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες, ειδικά στο κομμάτι της συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών (ELINT/SIGINT).
Στόχος αυτής της παρέμβασης, την οποία φυσικά έχουν εγκρίνει και αδειοδοτήσει οι Αμερικανοί, είναι κάθε ισραηλινό Adir να καταστεί πλατφόρμα συλλογής και διανομής πληροφορικών μάχης.
Κάθε ένα από αυτά τα μαχητικά δηλαδή, πέρα από τη δυνατότητα που έχουν να εντοπίζουν, να κατηγοριοποιούν και να προσβάλλουν στόχους στον αέρα ή την επιφάνεια της γης και τη θάλασσας, θα μπορεί να διανέμει ασφαλείς και ακριβείς πληροφορίες στοχοποίησης και σε άλλες πλατφόρμες των ισραηλινών ενόπλων δυνάμεων (σκάφη επιφανείας, μονάδες πεζικού και τεθωρακισμένων, κέντρα διοίκησης και ελέγχου, φίλια μαχητικά…), σε πραγματικό χρόνο!
Επίσης, σύμφωνα με τον ίδιο, στόχος του ισραηλινού σχεδιασμού είναι η διατήρηση σε υπηρεσία στις τάξεις της IAF δύο μόνο τύπων μαχητικών, στο άμεσο μέλλον. Ο πρώτος θα είναι το F-35 Adir και ο δεύτερος το δικινητήριο F-15IA (Israel Advanced). Έκδοση αντίστοιχων δυνατοτήτων με το F-15X της USAF την οποία έχουν ήδη παραγγείλει και επιθυμούν να αποκτήσουν σε επαρκείς για την κάλυψη των επιχειρησιακών τους αναγκών, αριθμούς.
Ο λόγος είναι τα προηγμένα συστήματα αποστολής του δικινητήριου μαχητικού και μάλλον περισσότερο η μεγάλη μεταφορική του ικανότητα σε οπλικό φορτίο αέρος – αέρος και αέρος – εδάφους, ταυτόχρονα (13.380 κιλά)! Σε συνδυασμό με τη μεγάλη του ακτίνα βέβαια και τις εξαιρετικές του επιδόσεις.
Οι Ισραηλινοί επομένως με βάσει τον επιχειρησιακό τους σχεδιασμό, εμμένουν στο γεγονός ότι τα δύο αυτά μαχητικά δεν θα έχουν ανταγωνιστικούς ρόλους, αλλά συμπληρωματικούς αλληλοεπικαλυπτόμενους στην IAF.
Όπως έχουμε, αναλύσει με λεπτομέρειες στο παρελθόν άρα, οι Ισραηλινοί σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι οι Αμερικανοί σκοπεύουν να αξιοποιήσουν το F-35A ως πραγματικό πολλαπλασιαστή ισχύος στις αεροπορικές επιχειρήσεις του μέλλοντος. Προφανώς η υιοθέτηση της ίδιας φιλοσοφίας είναι μονόδρομος και για την ελληνική Πολεμική Αεροπορία... defence-point.gr