Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα παιδιά έως 12 ετών πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα με πλάτη, αλλά το κενό πρέπει να συμπληρωθεί καθώς ανά πάσα ...
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, τα παιδιά έως 12 ετών πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα με πλάτη, αλλά το κενό πρέπει να συμπληρωθεί καθώς ανά πάσα στιγμή υπάρχει ο κίνδυνος για πρόστιμο που μπορεί να είναι και αρκετά τσουχτερό.
Tα παιδιά έως 12 ετών πρέπει να κάθονται σε ειδικό κάθισμα με πλάτη και βάση σύμφωνα με τον ΚΟΚ ωστόσο, εδώ καταγράφεται ένα κενό που θα πρέπει να συμπληρωθεί διότι ελλοχεύει ο κίνδυνος … άδικων προστίμων. Και μάλιστα πρόστιμο που φτάνει τα 350 ευρώ!
Κι αυτό διότι στην αγορά δεν κυκλοφορούν ειδικά καθίσματα μεγαλύτερα σε ύψος του 1.50. Τι γίνεται όμως με τα 12χρονα ή 11χρονα ή 9χρονα που έχουν πρόωρη ανάπτυξη και είναι ψηλότερα του 1,50;
«Σε αυτό το σημείο πράγματι πρέπει να υπάρξει κάποια επεξηγηματική μνεία στον ΚΟΚ» λέει στο Dikaiologitika News ο υπεύθυνος Κινητής Ομάδας του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας ‘’Πάνος Μυλωνάς’’ Δημήτρης Χατζηδοπαυλάκης.
Άλλο λένε οι αυτοκινητοβιομηχανίες, άλλο ο ΚΟΚ
παιδι αυτοκινητο προστιμο
«Να μην προσδιορίζεται δηλαδή, η χρήση του ειδικού καθίσματος ηλικιακά αλλά με βάση το ύψος και το βάρος του παιδιού. Να φέρω ένα παράδειγμα. Ο γιος μου που είναι 9 χρονών είναι ήδη στο 1.50.
Από αυτό το ύψος και πάνω όλα τα ειδικά crash τεστ των αυτοκινητοβιομηχανιών ορίζουν ότι τα παιδιά θα πρέπει να φορούν την κοινή ζώνη. Αν βγάλω, λοιπόν, το ειδικό κάθισμα και του φορέσω τη ζώνη και με σταματήσει η Τροχαία δεν ξέρω αν θα γλιτώσω το πρόστιμο. Υπάρχουν επίσης, και παιδιά αρκετά υπέρβαρα που δεν χωρούν στα ειδικά καθίσματα τα οποία κυκλοφορούν στην αγορά. Και για αυτά θα πρέπει να υπάρξει μια υποσημείωση στον ΚΟΚ».
Όσον αφορά τη γενική εικόνα και αν οι γονείς φροντίζουν να υπάρχουν ειδικά καθίσματα για τα παιδιά, ο κ. Χατζηδοπαυλάκης εκφράζει μεν την αισιοδοξία του ότι η εικόνα τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται βελτιωμένη, επισημαίνει ωστόσο ότι μένει πολύ ακόμη δρόμος μέχρι να δούμε σαν κανόνα τα παιδιά να κάθονται όλα σε ειδικά καθίσματα.
«Είναι παρήγορο ότι όλο και περισσότεροι γονείς μας τηλεφωνούν στο ΙΟΑΣ ‘’Πάνος Μυλωνάς’’ ζητώντας πληροφορίες και συμβουλές για τα ειδικά καθίσματα ωστόσο, βλέπουμε δυστυχώς πολλά στον δρόμο με παιδιά να κάθονται στο πίσω κάθισμα πολλές φορές χωρίς ζώνη. Ή στα πόδια των γονιών».
Τι ορίζει ο ΚΟΚ
Σύμφωνα με τον ΚΟΚ, εκτός των προστίμων, οι οδηγοί που παραβιάζουν τις διατάξεις για τη χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης και προστασίας κατά τη μεταφορά παιδιών τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα (60) ημέρες.