Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ποιός τους ακούει πάλι τους τούρκους... Τέσσερα ιπτάμενα τάνκερ για την Πολεμική Αεροπορία από τις ΗΠΑ;

Του Χρήστου Μαζανίτη_ Η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει τον σχεδιασμό της για αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της στο επόμενο επίπεδο...







Του Χρήστου Μαζανίτη_Η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει τον σχεδιασμό της για αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της στο επόμενο επίπεδο, που θα την καταστήσει κυρίαρχη εκτός από το Αιγαίο και στην Μεσόγειο.

Μπορεί να υπάρχει το «αεροπλανοφόρο Κρήτη», όμως έχει αποφασιστεί να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, αυτό της διαρκούς επιχειρησιακής διαθεσιμότητας. Η πρόσφατη συνεκπαίδευση με τους Γάλλους, και το ιπτάμενο τάνκερ Α330 MRTT, επιβεβαίωσε τις σκέψεις για άμεση προμήθεια ανάλογων μέσων που θα προσδώσουν ακόμη ένα στοιχείο υπεροχής στους αιθέρες έναντι κάθε απειλής εξ ανατολής.

Η απόσυρση από τις ΗΠΑ των KC-135 δημιουργεί ένα μοναδικό παράθυρο ευκαιρίας για την Πολεμική Αεροπορία.

Μεταξύ άλλων, αυτά που μας ενδιαφέρουν, αποσύρει:

-16 KC-10



-13 KC-135



H USAF υπολογίζει ότι από την πρόωρη απόσυρση των KC-10 και KC-135 θα εξοικονομήσει περίπου 2 δισ. δολλάρια ετησίως. Σε ότι μας αφορά, τα λειτουργικά έξοδα του KC-10, σύμφωνα με το nation.time φθάνει τα 21.270$/ώρα. Για το KC-135 η τιμή σύμφωνα με το cbo.cov εκτοξεύεται στα 45.000$/ώρα.

Η Επιτροπή Εξοπλισμών και Άμυνας των ΗΠΑ, βέβαια, τον περασμένο Ιούνιο εισηγήθηκε την επανεξέταση της απόφασης, υποστηρίζοντας ότι τουλάχιστον τα KC-135 θα μπορούσαν να μείνουν σε υπηρεσία 3 χρόνια ενώ τα KC-10 θα μπορούσαν να αποσυρθούν.

Οι υποστηρικτές της άποψης απόκτησης τέτοιων αεροσκαφών στην Ελλάδα ισχυρίζονται ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για την απόκτηση 2 μονάδων. Επιχειρησιακά θα μπορούσε εν καιρώ κρίσης ή ακόμη και θερμού επεισοδίου να πετούν κοντά στην ηπειρωτική χώρα, ώστε όσα αεροσκάφη εφορμούν από το κεντρικό Αιγαίο να μην αναγκάζονται για προσγείωση προκειμένου να ανεφοδιαστούν. Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, προς τούτο θα εξυπηρετούσε η πτήση τους νότια στην Κρήτη, στο ύψος της Σούδας. 

Είναι το «ασφαλές» επιχειρησιακό σενάριο – απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι χρειάζονται συνοδεία τουλάχιστον 2 (αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι απαιτούνται 4) μαχητικών για την φύλαξή τους εν καιρώ επιχειρήσεων, κατι που συνεπάγεται την διασπορά κρίσιμων δυνάμεων για την υπεράσπιση στόχου, που κανονικά θα έπρεπε να λύνει και όχι να δημιουργεί προβλήματα. enikos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.