Κανένας σεβασμός στη δημόσια περιουσία, πολλώ δε μάλλον όταν αυτή αφορά έργα τέχνης, τοπόσημα, αγάλματα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας Διάβασα ...
Κανένας σεβασμός στη δημόσια περιουσία, πολλώ δε μάλλον όταν αυτή αφορά έργα τέχνης, τοπόσημα, αγάλματα υψηλής καλλιτεχνικής αξίας
Διάβασα την εξής ιστορία για το άγαλμα που κοσμεί την πλατεία Αγίου Γεωργίου στην Κυψέλη. Το ονομαζόμενο και «Τρεις Έρωτες».
Το ζευγάρι του φανοστάτη αυτού βρίσκεται στην πλατεία Εξαρχείων, μόνο που είναι λίγο διαφορετικό, αφού οι έρωτες κρατούν ένα αγγείο, ένα έγχορδο μουσικό όργανο και ένα κοχύλι και στην κορυφή του υψώνονται πέντε φανοί. Σε περίπτωση που οι φανοστάτες είναι γνήσιοι δημιουργήθηκαν γύρω στα 1900 και κοσμούσαν την είσοδο του δημοτικού θεάτρου της Αθήνας, που κατασκευάστηκε από τον Ε. Τσίλλερ στην πλατεία Λουδοβίκου (μετέπειτα Κοτζιά). Πρόκειται για έργα τέχνης με μεγάλη καλλιτεχνική αξία που μαρτυρούν την ιστορία της πόλης».
Αυτό το μοναδικό έργο τέχνης, που πραγματικά έχει σπουδαία καλλιτεχνική αξία, κοσμεί την πλατεία που τον τελευταίο καιρό είναι στο επίκεντρο της δημοσιότητας για τα περίφημα «κορονοπάρτι». Κι έγινε ακόμη πιο γνωστό, ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν πάει ποτέ στην Κυψέλη, διότι κάποιος «διαμαρτυρόμενος» για το lockdown… έκανε την ανάγκη του. Κάποιος από αυτούς που «μπούχτισαν» από την κλεισούρα και βγήκαν να διασκεδάσουν πέρα από κάθε μέτρο και κάθε λογική, αποφάσισε να κατουρήσει το άγαλμα.
Να ήταν άραγε μια… επείγουσα ανάγκη που δεν χώραγε άλλη καθυστέρηση; Να βιαζόταν ο άνθρωπος να ουρήσει και δεν μπορούσε να βρει ουρητήριο;
Να ήθελε να… φέρει στην Ελλάδα το περίφημο «Manneken pis» από τις Βρυξέλλες;
Φανταζόμαστε πως όχι. Γιατί αν αποφασίζεις να κατουρήσεις μπροστά σε εκατοντάδες άτομα κι επιλέγεις να το κάνεις πάνω σε ένα άγαλμα, αυτό είναι σημάδι επίδειξης.
Ήθελε ο συγκεκριμένος… νομοταγής πολίτης κι… επαναστάτης, να δηλώσει την περιφρόνησή του. Περιφρόνηση σε ένα έργο τέχνης. Περιφρόνηση στην ιστορία της πόλης και στην καλλιτεχνική αξία των «Τριών Ερώτων». Περιφρόνηση στο ίδιο το κράτος, στους θεσμούς, στην κυβέρνηση, τον δήμο της Αθήνας και όποιον άλλον επίσημο που είναι για τον «κατουρλή» ο… ταξικός εχθρός. Περιφρόνηση γενικά σε ο,τιδήποτε «περιορίζει» την ελευθερία του συγκεκριμένου ανθρώπου. Αλλά κι όλων εκείνων που βρίσκουν ως μοναδικό τρόπο εκτόνωσης τον συνωστισμό χωρίς μάσκες.
Και να δεχθούμε ότι η κυβέρνηση έχει κάνει μεγάλα λάθη στη διαχείριση της πανδημίας. Να δεχθούμε ότι και οι επιστήμονες ορισμένες φορές δεν ξέρουν τι λένε ή δεν έχουν έρμα και μπερδεύουν τους πολίτες. Να δεχθούμε όλοι μας ότι δεν πάει άλλο με την καραντίνα. Ότι δεν πάει άλλο με την φτώχεια, τα κλειστά μαγαζιά, την αγωνία για το μέλλον. Μην ξεχνάμε, επίσης, ότι υπάρχουν βλακώδεις και ανεύθυνες πολιτικές δυνάμεις που… αναλαμβάνουν το ρίσκο και υιοθετούν συμπεριφορές που ενδεχομένως θα οδηγήσουν σε δεκάδες ακόμη νεκρούς.
Πώς να δεχθείς, όμως, την περιύβριση της ιστορίας σου, της πόλης σου, των αγαλμάτων και των τοποσήμων που δείχνουν την ιστορική συνέχεια της Αθήνας; Πώς να δεχθείς τους τόνους των σκουπιδιών που μαζεύονται κάθε βράδυ από κάποιους που θεωρούν τσιφλίκι τους κάθε δημόσιο χώρο; Πώς να δεχθείς έναν τύπο να κατουράει ένα άγαλμα, να το βανδαλίζει γράφοντας ανοησίες, να το σπάει, να το κατακρεουργεί;
_______________________________________
* Αναδημοσίευση Άρθρου γνώμης, του Βασίλη Σ. Κανέλλη
---------------
✝️✝️✝️ΤΑ ΓΕΡΑ ΔΕΝΤΡΑ ΠΕΤΡΟΒΟΛΑΝΕ
Η Ομάδα «φίλοι εφημερίδας Στόχος» διεγράφη από το Facebook... Κάνε λάϊκ στη νέα ομάδα και προσκάλεσε τους Ελληνόψυχους φίλους σου https://www.facebook.com/groups/filoistoxou2 ✝️✝️✝️
--------------
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.