Ένα από τα πιο «ηχηρά» deal των τελευταίων ετών, αποτελεί η απόκτηση της ελληνικής Chipita, που ίδρυσε ο Σπύρος Θεοωρόπουλος, από την αμερ...
Τα πρώτα επιχειρηματικά βήματα του Mr Chipita
Η επιχειρηματική πορεία και οι επιλογές του Σπύρου Θεοδωρόπουλου από τα πρώτα βήματα στο οικογενειακό γαλακτοπωλείο, μέχρι την επιτυχία του να δημιουργήσει την αγορά του κρουασάν και να διοικεί σήμερα την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, έχουν αποδείξει τις ικανότητές του στο επιχειρείν.
Γεννημένος το 1957 και μεγαλωμένος στις γειτονιές των Εξαρχείων, του Λυκαβηττού και της Λεωφόρου Αλεξάνδρας, ο Σπ. Θεοδωρόπουλος ήρθε σε επαφή με την έννοια της επιχείρησης από πολύ μικρή ηλικία, καθώς η οικογένειά του διατηρούσε ένα γαλακτοπωλείο με την ονομασία Recor και ο ίδιος βοηθούσε, παρόλο που ήταν ακόμα μαθητής. Αλλά και στη συνέχεια, ως φοιτητής στο Πανεπιστήμιο και μέχρι να ολοκληρώσει τις σπουδές του στην ΑΣΟΕΕ, έκανε πολλές δουλειές. Μία από τις πρώτες δουλειές του ήταν σε εταιρεία ζαχαρωδών προϊόντων και παγωτών, απ’ όπου μυήθηκε στον κλάδο των τροφίμων.
Η εμπειρία που απέκτησε στον τομέα ζαχαρωδών, του άνοιξε τις πόρτες για να αναλάβει διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία παραγωγής και εμπορίας πραλίνας φουντουκιού Interia, η οποία ανέπτυσσε έντονη εξαγωγική δραστηριότητα.
Η επιχείρηση με τα ιταλικά σπίρτα
Χρησιμοποιώντας το επιχειρηματικό του ένστικτο, ο Σπ. Θεοδωρόπουλος αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί με τις εισαγωγές σπίρτων από την Ιταλία, κατά την περίοδο, που καταργήθηκε το μονοπώλιο του ελληνικού Δημοσίου για πωλήσεις προϊόντων αυτής της κατηγορίας. Η ευκολία με την οποία άναβαν, τα εισαγόμενα σπίρτα που εμπορευόταν στην ελληνική αγορά, τα έκανε ανάρπαστα. Η κυκλοφορία τους ωστόσο, απαγορεύτηκε σχεδόν ενάμιση χρόνο μετά, για λόγους ασφαλείας.
Από τα γαριδάκια… στα κρουασάν
Το 1987, με κεφάλαια που είχε αποταμιεύσει από την προηγούμενη επιχειρηματική του δραστηριότητα και με ένα μικρό δάνειο, αγόρασε μία βιοτεχνία με γαριδάκια που στεγαζόταν σε όροφο πολυκατοικίας στο Μοσχάτο και απασχολούσε 45 εργαζόμενους. Με όραμα να μεγαλώσει την εταιρεία του, αποφάσισε να «πειραματιστεί» με μια νέα κατηγορία σνακ, το συσκευασμένο κρουασάν. Η ιδέα ήταν τόσο πρωτοπόρα για την εποχή, που οι περισσότεροι επενδυτές στους οποίους απευθύνθηκε, αρνήθηκαν να τον χρηματοδοτήσουν. «Παρουσίασαν την ιδέα μου για τα κρουασάν σε 14 επενδυτές μέχρι να βρεθεί τελικά το επενδυτικό σχήμα που τη στήριξε» έχει δηλώσει ο δραστήριος επιχειρηματίας σε παλαιότερη συνέντευξή του. Από τότε ξεκίνησε να παράγει ατομικά κρουασάν και bake rolls, τα οποία «κατέκτησαν» τις αγορές με μεγάλη επιτυχία. Η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που στην πορεία, για να ανταπεξέλθει, συνεργάστηκε με την Pepsico, ώστε να αξιοποιήσει το δίκτυό της και να εξάγει τα προϊόντα της στις διεθνείς αγορές.
Η «συμμαχία» της Vivartia
To 2006 αποτέλεσε σταθμό στην ιστορία της Chipita, καθώς συγχωνεύθηκε με τη γαλακτοβιομηχανία Δέλτα, την Goody’ s και την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης, δημιουργώντας τη Vivartia. Στην νέα ισχυρή εταιρεία ο Σπ. Θεοδωρόπουλος κατείχε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου από το έτος ίδρυσής της μέχρι τον Απρίλιο του 2010. Την ίδια χρονιά έφερε την ανατροπή στα επιχειρηματικά δρώμενα, καθώς απέκτησε πάλι την Chipita, καταβάλλοντας από κοινού με τον όμιλο Olayan, τίμημα ύψους 400 εκατ. ευρώ. Τέσσερα χρόνια αργότερα έκανε πρόταση εξαγοράς στην αλλαντοβιομηχανία Νίκας, διαδικασία η οποία ολοκληρώθηκε το 2017.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης της Chipita στην Mondelēz, τώρα τα βλέμματα της αγοράς είναι στραμμένα στις επόμενες κινήσεις του Σπ. Θεοδωρόπουλου, που αυτή τη φορά απ’ ότι φαίνεται, θα εστιάσουν στην Νίκας.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.