Σε μια αρκούντως έξυπνα εμπορική κίνηση, η γαλλική πλευρά προχώρησε σε μια σημαντική “προσφορά” προς το ΠΝ, προσφέροντας ένα από τα γαλλικά...
Σε μια αρκούντως έξυπνα εμπορική κίνηση, η γαλλική πλευρά προχώρησε σε μια σημαντική “προσφορά” προς το ΠΝ, προσφέροντας ένα από τα γαλλικά πλοία (από αυτά που έχει ήδη παραγγείλει το Marine Nationale) στην Ελλάδα. Έτσι, η Naval Group γίνεται το δεύτερο ναυπηγείο που μπορεί να δώσει πλοία στην Ελλάδα το 2025.
Με αυτό τον τρόπο, η ανάγκη για Ενδιάμεση Λύση από γαλλικής πλευράς εξανεμίζεται, καθώς το 2025 είναι αρκετά “κοντά”. Θυμίζουμε πως μέχρι σήμερα, οι Γάλλοι πρότειναν τη μεταφορά στο ΠΝ δυο απαρχαιωμένων φρεγατών Cassard, αρκετά παλιές για να μην ενδιαφέρουν φυσικά κανέναν στην Ελλάδα. Και προς δική μας απογοήτευση, δεν προσέφεραν δυο La Fayette, πλοία που θα είχαν να προσφέρουν σημαντικά σε ελληνική υπηρεσία. Με αυτή την κίνηση καταλαβαίνουμε πως η Γαλλία δεν πρόκειται ούτε την ύστατη στιγμή να προσφέρει La Fayette.
Φυσικά, η προσφορά των δυο πλοίων το 2025 σημαίνει πως θα κατασκευαστούν στη Γαλλία, κι όχι στην Ελλάδα. Ούτως ή άλλως όμως, οι Γάλλοι έχουν προτείνει, όπως και οι περισσότεροι, το 1+3 (1 σε ναυπήγηση στο εξωτερικό, 3 σε εγχώρια), συνεπώς το 2+2 δεν θα ήταν τόσο πρόβλημα για αυτούς, όσο στο ελληνικό ναυπηγείο. Εννοούμε, πως η όποια επένδυση κάνει ο Σκαραμαγκάς ή η Ελευσίνα για την κατασκευή των πλοίων, δεν θα “μοιραστεί” σε κόστος σε 3 πλοία, αλλά σε δυο.
Θυμίζουμε πως και οι Αμερικανοί προτείνουν το 1+3, και μάλιστα το πρώτο πλοίο θα κατασκευαστεί, αν επιλεγεί, στην Ιταλία. Οι Βρετανοί και οι Ολλανδοί προτείνουν μέχρι και την κατασκευή και των 4 πλοίων στην Ελλάδα, δηλαδή μοντέλο 0+4, ενώ δεν γνωρίζουμε την τελική πρόταση των Ιταλών. Οι Ισπανοί πριν αποχωρήσουν, πρόσφεραν κι αυτοί 0+4.
Παραπάνω γράψαμε πως η Γαλλία και η Naval Group γίνεται το δεύτερο ναυπηγείο που προσφέρει αυτή τη λύση. Το πρώτο, με διαφορά, ήταν η Damen, που προτείνει την παράδοση 2 ελαφρών φρεγατών SIGMA 10514 σε 30 και 38 μήνες, δηλαδή ακόμη και μέσα στο 2024 να έχουμε το πρώτο. Και το βασικότερο, ναι μεν οι 2 10514 θα κατασκευαστούν στο εξωτερικό, αλλά οι 4 SIGMA 11515HN θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα. Επίσης, από τα στοιχεία που έχουμε, το κόστος 4 FDI είναι μεγαλύτερο από 4 SIGMA 11515HN και 4 SIGMA 10514!
Σε κάθε περίπτωση, η γαλλική πρόταση, είναι αποτέλεσμα της πίεσης που ασκήθηκε σε υψηλό επίπεδο από ελληνικής πλευράς, με μεταφορά “δυσφορίας” με την προτεινόμενη “Ενδιάμεση Λύση”. Ο ΥΠΕΘΑ έκανε σαφές πως χρειάζεται κάτι… περισσότερο για να παραμείνει η γαλλική πρόταση στο επίκεντρο του ελληνικού ενδιαφέροντος. Το τι τελικά θα αποφασίσει το ΠΝ, μένει να το δούμε. Πάντως, ακούγεται απλό, αλλά η γαλλική κυβέρνηση είναι αυτή που πήρε την απόφαση να επιτρέψει στην Naval Group να “πουλήσει” ένα “γαλλικό” πλοίο στην Ελλάδα.
---------------
✝️✝️✝️ΤΑ ΓΕΡΑ ΔΕΝΤΡΑ ΠΕΤΡΟΒΟΛΑΝΕ
Η Ομάδα «φίλοι εφημερίδας Στόχος» διεγράφη από το Facebook... Κάνε λάϊκ στη νέα ομάδα και προσκάλεσε τους Ελληνόψυχους φίλους σου https://www.facebook.com/groups/filoistoxou2 ✝️✝️✝️
--------------
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.