Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Τέσσερα ιπτάμενα τάνκερ από τις ΗΠΑ; Ελληνική Πολεμική Αεροπορία: Κυρίαρχη εκτός από το Αιγαίο και στην Μεσόγειο

Το σενάριο που προκρίνεται είναι αυτό της προμήθειας των KC-135-Μπορεί να υπάρχει το «αεροπλανοφόρο Κρήτη», όμως έχει αποφασιστεί να προχωρ...







Το σενάριο που προκρίνεται είναι αυτό της προμήθειας των KC-135-Μπορεί να υπάρχει το «αεροπλανοφόρο Κρήτη», όμως έχει αποφασιστεί να προχωρήσει στο επόμενο βήμα

Από την μια το ισπανικό μοντέλο κι από την άλλη τα ελληνικά δεδομένα...

Στο πλαίσιο ανάκτησης της ικανότητας στρατηγικών μεταφορών και εναέριου ανεφοδιασμού, η Ισπανική Αεροπορία θα εντάξει το πρώτο πλήρως επιχειρησιακό A330 MRTT στο δυναμικό της το 2023.

Όπως σημειώνει το atalayar.com, η Ισπανία έχει εγκρίνει την προμήθεια συνολικά 3 A330, τα οποία θα προέλθουν από την ισπανική αεροπορική εταιρεία Iberia και θα τροποποιηθούν σε A330 MRTT από την Airbus. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 675 εκατ. ευρώ και η αποπληρωμή θα γίνει σε πέντε ετήσιες δόσεις από το 2021 έως το 2025. Για το 2021 προβλέπεται η διάθεση 148 εκατ. ευρώ.

Νωρίτερα, μέσα στο 2021 και το 2022, θα γίνει η παράδοση των πρώτων 2 A330, αλλά αυτά θα είναι σε πολιτική διαμόρφωση, γιατί η Airbus δεν έχει «παράθυρο» να εκτελέσει έγκαιρα τις εργασίες τροποποίησης. Η μετατροπή των 2 A330 σε A330 MRTT, θα ακολουθήσει της παράδοσης του τρίτου A330 (και πρώτου MRTT) το 2023.

Η Iberia διαθέτει τώρα 12 A330-200 και 8 A330-300, αλλά μέρος των αεροσκαφών είναι καθηλωμένο στο έδαφος λόγω της μειωμένης ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια σα συνέπεια της πανδημίας κορωνοϊού. Η Ισπανική Αεροπορία, είχε στο παρελθόν 4 Boeing 707 γι’ αυτές τις αποστολές, αλλά απέσυρε οριστικά τον τύπο το 2016.

Αυτό που καθιστά το A330-200 MRTT ιδανικό για το ρόλο ενός ιπτάμενου τάνκερ ανεφοδιασμού κατά την πτήση, είναι ότι έχει εξοπλιστεί με διαφορετικό εξοπλισμό για την αποστολή του ανεφοδιασμού κατά την πτήση. Το κυριότερο είναι γνωστό ως το boom, ένα είδος ευέλικτης τηλεσκοπικής σωληνωτής λόγχης ισπανικής τεχνολογίας, το οποίο καταφέρνει να μεταφέρει περίπου το 60% του καυσίμου από τα φτερά του γρήγορα και με ασφάλεια. Η προαναφερθείσα ποσότητα, είναι αρκετή για να γεμίσει τις δεξαμενές 4 μαχητικών τύπου Eurofighter ή των τακτικών μεταφορών Airbus A400M ή C-295, τα οποία διαθέτουν ένα άλλο σύστημα για να συλλάβουν την τροφοδοσία από το μητρικό αεροπλάνο.


Για όσους ενδεχομένως αναρωτιούνται για την δική μας Πολεμική Αεροπορία, να αναφέρουμε ότι συνεχίζει τον σχεδιασμό της για αναβάθμιση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της στο επόμενο επίπεδο, που θα την καταστήσει κυρίαρχη εκτός από το Αιγαίο και στην Μεσόγειο.

Μπορεί να υπάρχει το «αεροπλανοφόρο Κρήτη», όμως έχει αποφασιστεί να προχωρήσει στο επόμενο βήμα, αυτό της διαρκούς επιχειρησιακής διαθεσιμότητας. Η πρόσφατη συνεκπαίδευση με τους Γάλλους, και το ιπτάμενο τάνκερ Α330 MRTT επιβεβαίωσε τις σκέψεις για άμεση προμήθεια ανάλογων μέσων, που θα προσδώσουν ακόμη ένα στοιχείο υπεροχής στους αιθέρες έναντι κάθε απειλής εξ ανατολής.

Η απόσυρση από τις ΗΠΑ των KC-135, δημιουργεί ένα μοναδικό παράθυρο ευκαιρίας για την Πολεμική Αεροπορία.

Μεταξύ άλλων, αυτά που μας ενδιαφέρουν, αποσύρει:

16 KC-10

13 KC-135

H USAF υπολογίζει, ότι από την πρόωρη απόσυρση των KC-10 και KC-135 θα εξοικονομήσει περίπου 2 δισ. δολάρια ετησίως. Σε ότι μας αφορά, τα λειτουργικά έξοδα του KC-10, σύμφωνα με το nation.time φθάνει τα 21.270$/ώρα. Για το KC-135 η τιμή σύμφωνα με το cbo.cov εκτοξεύεται στα 45.000$/ώρα.

Η Επιτροπή Εξοπλισμών και Άμυνας των ΗΠΑ, βέβαια, τον περασμένο Ιούνιο εισηγήθηκε την επανεξέταση της απόφασης, υποστηρίζοντας ότι τουλάχιστον τα KC-135 θα μπορούσαν να μείνουν σε υπηρεσία 3 χρόνια, ενώ τα KC-10 θα μπορούσαν να αποσυρθούν.

Οι υποστηρικτές της άποψης απόκτησης τέτοιων αεροσκαφών στην Ελλάδα, ισχυρίζονται ότι τώρα είναι η καλύτερη στιγμή για την απόκτηση 2 μονάδων. Επιχειρησιακά θα μπορούσε εν καιρώ κρίσης ή ακόμη και θερμού επεισοδίου, να πετούν κοντά στην ηπειρωτική χώρα, ώστε όσα αεροσκάφη εφορμούν από το κεντρικό Αιγαίο να μην αναγκάζονται για προσγείωση προκειμένου να ανεφοδιαστούν. Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις στην Ανατολική Μεσόγειο, προς τούτο θα εξυπηρετούσε η πτήση τους νότια στην Κρήτη, στο ύψος της Σούδας. Είναι το «ασφαλές» επιχειρησιακό σενάριο, απαντώντας σε όσους υποστηρίζουν ότι χρειάζονται συνοδεία τουλάχιστον 2 (αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι απαιτούνται 4) μαχητικών για την φύλαξή τους εν καιρώ επιχειρήσεων, κάτι που συνεπάγεται την διασπορά κρίσιμων δυνάμεων για την υπεράσπιση στόχου, που κανονικά θα έπρεπε να λύνει και όχι να δημιουργεί προβλήματα.

«Εάν σε περίπτωση επιχείρησης βρίσκεται για παράδειγμα στο ύψος του Βόλου, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο για τις αντίπαλες δυνάμεις να το προσεγγίσουν, όταν όλο το Αιγαίο θα έχει γεμίσει ίχνη (σ.σ. ελληνικά μαχητικά) ενώ ακόμη κι αν δεχθούμε ότι απειλείται, μπορεί να μετακινηθεί δυτικότερα» επισημαίνουν γνώστες του αντικειμένου.

Ήδη, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) βρίσκεται σε στάδιο αξιολόγησης και κατάθεσης οριστικής εισήγησης, για την προμήθεια 4ων αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού. Μελετήθηκαν διάφορες προτάσεις, ακόμη κι αυτό της μετατροπής κάποιων C-130 σε ιπτάμενα τάνκερ. Όμως, σύμφωνα με πληροφορίες , δύο είναι οι επικρατέστερες: Η προμήθεια από το απόθεμα των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων ή η αγορά μεταχειρισμένων Α330 και μετατροπή τους σε ιπτάμενα τάνκερ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σενάριο που προκρίνεται είναι αυτό της προμήθειας των KC-135. Στις συσκέψεις που έχουν γίνει, έχουν εντοπιστεί οι ευκαιρίες απόκτησης τεσσάρων αεροσκαφών του τύπου από τις ΗΠΑ, έναντι συμβολικού ή ακόμη και μηδενικού ποσού.  Ιωάννης Χάρχαρης - pentapostagma.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.