Το τελευταίο χρονικό διάστημα είχαν παρατηρηθεί απίστευτες καθυστερήσεις στην Ελληνική Εναέρια Βιομηχανία (ΕΑΒ), όσον αφορά τη συντήρηση...
Το τελευταίο χρονικό διάστημα είχαν παρατηρηθεί απίστευτες καθυστερήσεις στην Ελληνική Εναέρια Βιομηχανία (ΕΑΒ), όσον αφορά τη συντήρηση των αεροσκαφών της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας. Μια μοίρα μαχητικών, μεταγωγικών και ελικοπτέρων είναι σταθμευμένη εντός και εκτός των υποσταθμών, με την Πολεμική Αεροπορία να έχει δώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ ακόμη χωρίς να έχει κανένα από αυτά έτοιμο να πετάξει.
Τις λύσεις που περίμεναν με αγωνία όλο αυτό το διάστημα τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας, έφεραν οι προτάσεις του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου σε συνεργασία με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Αντιπτέραρχο Γιώργο Μπλιούμη. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, έχει υπάρξει συμφωνία με το Ισραήλ για άμεση μεταφορά εκεί, τριών ελληνικών C-130H τα οποία θα υποβληθούν σε εκτεταμένο πρόγραμμα συντήρησης, από τις αρμόδιες ισραηλινές αμυντικές βιομηχανίες.
Ταυτόχρονα, αυξάνεται η πίεση στην Ελληνική Εναέρια Βιομηχανία (ΕΑΒ) να επιταχύνει τις εργασίες στα υπόλοιπα αεροσκάφη, με τη διοίκηση να έχει δεσμευτεί ότι θα προσπαθήσει να λύσει το ζήτημα σε εύλογο χρόνο – και, να προσπαθήσει να ολοκληρώσει νωρίτερα από προηγούμενες εμπειρίες – προκειμένου τα 4 C-130 που βρίσκονται αυτή τη στιγμή σταθμευμένα στους χώρους της, να παραδοθούν έτοιμα προς χρήση στη διάθεση της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
«Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης δύο προγραμμάτων, που αφορούν την ανάθεση φόρτου εκτέλεσης διετούς εργοστασιακής συντήρησης συνολικά σε 5 αεροσκάφη C-130, σε εργοστασιακούς φορείς του εξωτερικού, ώστε να αμβλυνθούν τα προβλήματα συσσώρευσης απαιτήσεων συντήρησης στην εταιρεία ΕΑΒ ΑΕ». Αυτό τόνισε σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Κυριάκος Βελόπουλος και Αντώνιος Μυλωνάκης με θέμα «Καθηλωμένο σχεδόν το σύνολο των μεταγωγικών αεροσκαφών μας».
Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ) σχεδιάζουν ώστε να εκτελεστεί η εργοστασιακή συντήρηση 2 αεροσκαφών μέσω της ΝΑΤΟ Support and Procurement Agency (ΝSΡΑ) και η συντήρηση 3 αεροσκαφών μέσω διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ. «Στο πλαίσιο της εν συνεχεία υποστήριξης των αεροσκαφών C-130, βρίσκεται στο στάδιο κατάρτισης η διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ για την παροχή στην Πολεμική Αεροπορία υπηρεσιών και υλικών» πρόσθεσε ο υπουργός.
Βρίσκεται, συνέχισε, στο στάδιο υλοποίησης το Πρόγραμμα Νο9 της Συμφωνίας 531/2019 μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και της εταιρείας Lockheed – Martin, που αφορά στην παροχή στην Πολεμική Αεροπορία υλικών και υπηρεσιών, για την πραγματοποίηση εργοστασιακής συντήρησης καθώς και υπηρεσιών επισκευών εκτός ενεργείας υλικών των αεροσκαφών C- 130. Μέσω αυτού, προγραμματίζεται η επισκευή ικανού αριθμού μειζόνων εξαρτημάτων αεροσκαφών C-130, συμπεριλαμβανομένων των αεροκινητήρων».
Παράλληλα ο ΥΕΘΑ απάντησε σε ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές Βασίλης Κεγκέρογλου, Γιώργος Φραγγίδης και Κώστας Σκανδαλίδης, για τις παραγγελίες από πλευράς Ενόπλων Δυνάμεων προς τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ). «Το Γενικό Επιτελείο Στρατού (ΓΕΣ)», είπε ο Ν. Παναγιωτόπουλος, «για την κάλυψη των επιχειρησιακών του αναγκών έχει δρομολογήσει τις προβλεπόμενες από την κείμενη νομοθεσία διαδικασίες ενεργοποίησης συγκεκριμένων προγραμμάτων από τα ΕΑΣ».
Αυτά, όπως ανέφερε ο υπουργός, είναι:
– Προμήθεια 1000 Ελαφρών Πολυβόλων 5,56 χιλ. ΡΝ ΜΙΝΙΜΙ, με συνολικό εκτιμώμενο κόστος του προγράμματος: 10.917.950 ευρώ.
– Μετατροπή 500 Πολυβόλων 0,50″ Μηχανικής Πυροδότησης σε Ταχείας Αλλαγής Κάννης (ΤΑΚ), με συνολικό εκτιμώμενο κόστος του προγράμματος: 2.132.500 ευρώ.
– Αναβάθμιση Ρουκετών 122 χιλ., με συνολικό εκτιμώμενο κόστος του προγράμματος: 87.912.500 ευρώ.
– Προμήθεια Φυσιγγίων 7,62 x 51 χιλ., με συνολικό εκτιμώμενο κόστος του προγράμματος: 14.463.876 ευρώ.
Παράλληλα, συνέχισε ο Ν. Παναγιωτόπουλος, «είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την ενεργοποίηση προγράμματος προμήθειας στρατιωτικού εξοπλισμού του Πολεμικού Ναυτικού για την προμήθεια 13.000 φυσιγγίων, διαμετρήματος 76/62, συνολικού εκτιμώμενου κόστους 7.870.000Euro ευρώ μέσω Συμφωνίας Πλαίσιο πενταετούς διάρκειας, με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τα ΕΑΣ και εκτιμώμενο έτος ενεργοποίησης το 2022».
Για το μελλοντικό πρόγραμμα του εθνικού τυφεκίου, συμπλήρωσε ο υπουργός, «αξιολογούνται από το ΓΕΣ οι προτάσεις οκτώ εταιρειών, του εξωτερικού, και από πλευράς μας αξιώνουμε ως δεσμευτική προϋπόθεση την συμπαραγωγή του τυφεκίου στην Ελλάδα, με την μεταφορά τεχνογνωσίας στην εγχώρια αμυντική βιομηχανία».
Εξάλλου, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Άγγελος Τσιγκρής με θέμα «Ενίσχυση της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανίας και εκσυγχρονισμός της ΕΒΟ Αιγίου», τόνισε ότι «έχει ήδη ανατεθεί σε ανάδοχο μελετητή η εκπόνηση μελέτης ενεργειακής αναβάθμισης και βελτίωσης των υφιστάμενων κτιριακών εγκαταστάσεων του συγκροτήματος εργοστασίων των ΕΑΣ ΑΒΕΕ στο Αίγιο».
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.