Οι αναφορές που έχουν φτάσει στο αεροπορικό Επιτελείο κυρίως από τα τέσσερα πρώτα «γεράκια» που πιστοποιήθηκαν ως εκπαιδευτές των Rafale F3...
Οι αναφορές που έχουν φτάσει στο αεροπορικό Επιτελείο κυρίως από τα τέσσερα πρώτα «γεράκια» που πιστοποιήθηκαν ως εκπαιδευτές των Rafale F3R επικεντρώνονται στις ηλεκτρονικές «χάρες» που κάνει το Rafale να ξεχωρίζει, ανάμεσα στα μαχητικά 4,5 γενιάς. Και αυτό αναμένεται να φανεί στον ουρανό του Αιγαίου από την 19η Ιανουαρίου και μετά.
Το δεύτερο σημείο στο οποίο εστιάζουν οι ιπτάμενοι που έχουν εκπαιδευτεί για δέκα μήνες στην Γαλλία είναι η ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία του αεροσκάφους κάτι που μεταφράζεται για τους αεροπόρους ως η ευκολότερη ενοποίηση τ’ ουρανού του Αιγαίου με εκείνος της Μεσογείου, άρα και της Κύπρου, με ότι αυτό σημαίνει!
Με αυτές κι άλλες πολλές γνώσεις, οι Έλληνες εκπαιδευτές μέσα στις επόμενες ώρες προσγειώνονται στο Ελληνικό έδαφος που τους περιμένει, όπως και τις αεροπορικές πλατφόρμες. Όμως στην Τανάγρα υπάρχει ένα βαρύ φορτίο γι’ αυτούς καθώς πρέπει ότι έχουν μάθει να μεταλαμπαδευτεί στους ιπταμένους που δεν ταξίδεψαν στη Γαλλία και πρέπει να μάθουν τα μυστικά του Rafale.
Ο αιφνιδιασμός ακόμη και μετά την απογείωση του scramble, είναι ένα στοιχείο πάνω στο οποίο έχουν δουλέψει πάρα πολύ οι Έλληνες αεροπόροι.
Αξιόπιστες πηγές σημειώνουν πως όντας δικινητήρια αεροσκάφη τα Rafale F3R και με υψηλά επίπεδα ευελιξίας, επιδόσεων και μέγιστης οροφής, καθίσταται ως ο κορυφαίος «θηρευτής» στον ουρανό του Αρχιπελάγους αλλά και πολύ πιο μακριά, εφόσον απαιτηθεί και εννοούμε τον ουρανό στο FIR Λευκωσίας.
Με άλλα λόγια οι «ριπές» έχουν την ικανότητα να φτάσουν σε πολύ μεγάλο ύψος και σε ελάχιστο χρόνο, επιτυγχάνοντας ταχύτητες που ουσιαστικά επιμηκύνουν το βεληνεκές που αυτό φέρει σε πάρα πολύ μεγάλες αποστάσεις.
Το «kill» των οκτώ…
Αξίζει να επαναλάβουμε για πολλοστή φορά εδώ από την σελίδα μας πως το «τρίπτυχο» του Rafale συμπυκνώνεται στο «βλέπω» του ραντάρ AESA σε απόσταση περίπου 200 χλμ, στο «παρακλουθώ» 40 στόχους ταυτόχρονα και στο «εξουδετερώνω» τους οκτώ πιο επικίνδυνους. Αυτό ακριβώς επιτυγχάνει την αεροπορική υπεροχή.
O «stealth» αιφνιδιασμός…
To Rafale F3R ανήκει στα προηγμένα αεροσκάφη 4,5 γενιάς κι όχι στην 5η γενιά, όπως είναι το αεροσκάφος F-35 που διαθέτει ξεκάθαρα χαρακτηριστικά stealth. Όμως ένα από τα κύρια συστήματα στα οποία επιτυγχάνεται ο απαιτούμενος για την Πολεμική Αεροπορία αιφνιδιασμός βρίσκεται στις δυνατότητες παθητικού εντοπισμού στόχων οι οποίες γίνονται μέσω του ηλεκτροπτικού συστήματος (OSF).
Αυτός είναι ο «άσσος» του αιφνιδιασμού που δεν είναι κάτι άλλο από έναν αισθητήρα υπέρυθρων, ο οποίος επιτρέπει τον εντελώς παθητικό εντοπισμό μεγάλου αριθμού εναέριων στόχων, σε μεγάλες αποστάσεις. Και αυτό κάνει το RAFALE να παραμένει «αόρατο» εφόσον επιλέξει ο ιπτάμενος αυτή τη μέθοδο εντοπισμού. Μάλιστα ιπτάμενοι σχολίαζαν πως οι Τούρκοι αεροπόροι που κάθονται στις πίσω θέσεις των αεροσκαφών του Κατάρ, μπορούν ν’ αντιληφθούν ποια θα είναι αυτή η δυσάρεστη γι’ αυτούς έκπληξη εφόσον έρθουν σ’ εναέρια «αντιπαράθεση» με ζεύγος Ελληνικών Rafale.
Το δραματικό αποτέλεσμα είναι πως ο αντίπαλος δε έχει την παραμικρή ένδειξη ότι έχει στοχοποιηθεί και ότι πρόκειται στα επόμενα δευτερόλεπτα να καταρριφθεί…
Η «Σάρισα» του Rafale F3R
Πρόκειται για το σύστημα που τροφοδοτεί με στοιχεία βολής τους πυραύλους METEOR και MICA IR, δηλαδή τα δυο κύρια όπλα του Rafale για τις εναέριες μάχες.
Η προσθήκη του Rafale F3R δίνει ίσως για πρώτη φορά δυνατότητα του πρώτου και μακρού πλήγματος και σε επίπεδο αέρος- εδάφους αλλά κυρίως αέρος – αέρος, χωρίς μάλιστα να έχουν τ’ αντίπαλα αεροσκάφη – εφόσον ομιλούμε για τα τουρκικά- τις ίδιες δυνατότητες και να προβάλουν κάποια αντίσταση.
Το Rafale «ποζάρει» ως game changer όπλο στο υπάρχον ισοζύγιο των αεροπορικών δυνάμεων το οποίο μέσα στα επόμενα χρόνια με την προσθήκη και των υπολοίπων 18 κι εφόσον δεν υπάρξουν «παρατράγουδα» που έζησε η Τανάγρα με τα Mirage, γέρνει ξεκάθαρα υπέρ της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
ΠΗΓΗ: newpost.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.