To ενδιαφέρον του Ελληνικού Στρατού για αμφίβια οχήματα AAV-7A1 είναι παλιό. Δυστυχώς, τα οχήματα αυτά σπανίζουν ακόμη και στους Αμερικανούς...
To ενδιαφέρον του Ελληνικού Στρατού για αμφίβια οχήματα AAV-7A1 είναι παλιό. Δυστυχώς, τα οχήματα αυτά σπανίζουν ακόμη και στους Αμερικανούς Πεζοναύτες, ενώ πολλά έχουν απωλεσθεί στις επιχειρήσεις τις τελευταίες δεκαετίες. Το σχέδιο του AAV-7 είναι πολλών ετών μεν, αλλά σαν όχημα, με την επιχειρησιακή του αξία, δεν έχει καταφέρει να ξεπεραστεί ακόμη. Ακόμη, η έλλειψη διαθέσιμων μεταχειρισμένων AAV οδήγησε τους Τούρκους στο να παράξουν, ή να προσπαθήσουν να δημιουργήσουν, έναν κλώνο του.
Στην Ελλάδα, δεν έχουμε τέτοια πολυτέλεια, για νέα οχήματα ή νέες γραμμές παραγωγής. Παρά τα όσα έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς τις τελευταίες δεκαετίες για BMP-3F, Arigator κ.λπ., μόνο το αμφίβιο της BAe Systems μπορεί να εκπληρώσει τις αποστολές που θέλουν οι Έλληνες Πεζοναύτες. Για τους Πεζοναύτες, το ΓΕΕΘΑ σχεδιάζει μια δυναμική αναβάθμιση, και μετατροπή τους σε μια αμφίβια δύναμη κρούσης, με εξοπλισμό ανάλογο των US Marines, κι όχι τη χρήση τους ως Επίλεκτο Πεζικό που αποβιβάζεται από πλοία.
Τα AAV-7 ήταν ανέκαθεν ο κρυφός πόθος του ΓΕΣ για τους Πεζοναύτες. Τα σκάφη αυτά, αν και παλαιά, έχουν σχεδιαστεί να φέρνουν τους επιβάτες τους ασφαλείς και στεγνούς στην ακτή, ενώ την ίδια στιγμή, μπορούν και να τους προστατεύσουν. Θα λέγαμε πως είναι λιγότερο αμφίβια οχήματα, και περισσότερο πλοιάρια με θωράκιση και ερπύστριες. Δεν είναι τυχαίο που πολλές χώρες το έχουν επιλέξει, παρά τις δυνατότητες που είχαν να δημιουργήσουν οι ίδιες κάποια καλύτερη λύση (εκτός κι αν πιστεύουμε πως η Ιταλία, ή η Ν.Κορέα δεν μπορούν να σχεδιάσουν κάτι αντίστοιχο ή και καλύτερο).
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.