Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Aς το κάνουμε γρήγορα... Το οπλισμένο ελληνικής ναυπήγησης Μη Επανδρωμένο Ταχύπλοο

Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται ως προς τη σχεδίαση ενός ακόμη μη επανδρωμένου σκάφους ελληνικής ναυπήγησης (USV – Unmaned Surface Vesse...









Σημαντικές εξελίξεις καταγράφονται ως προς τη σχεδίαση ενός ακόμη μη επανδρωμένου σκάφους ελληνικής ναυπήγησης (USV – Unmaned Surface Vessel). Σημειώνεται προ μερικών ετών παρουσιάστηκε το ελληνικό USV (με την ονομασία «Sea Rider») προϊόν συνεργασίας μεταξύ των ελληνικών εταιρειών INTRACOM Defense και της Barracuda. Η μεν πρώτη είχε αναλάβει τον σχεδιασμό και την εγκατάσταση συστημάτων επικοινωνιών, ηλεκτρονικών και διασύνδεσης του σκάφους με τη κύρια ναυτική πλατφόρμα που το χειρίζονταν ενώ η Barracuda είχε αναλάβει τη ναυπήγηση του σκάφους.

Δεδομένων των κινήσεων που καταγράφονται σχετικώς με το τουρκικό Ulaq (τεχνική παρουσίαση του οποίου θα βρείτε παρακάτω) ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός ελληνικού USV προβάλει ως αδήριτη εθνική ανάγκη. Υπό τις παρούσες συνθήκες το «Sea Rider» αποτελεί μια πρώτη καλή αρχή αλλά λόγω του μικρού μεγέθους και εκτοπίσματος διαθέτει ορισμένες εγγενείς αδυναμίες. Άλλωστε πρόκειται για ένα πνευστού τύπου ταχύπλοο (φουσκωτό) μικρού μήκους με ότι αυτό συνεπάγεται από πλευράς περιορισμών μεταφοράς φορτίου, πλεύσης κτλ. Αυτά φυσικά δεν αναιρούν το γεγονός πως είναι μια αξιόλογη ελληνική προσπάθεια η οποία δύναται να αναπτυχθεί περαιτέρω. Δεν αποτελεί όμως τη μοναδική.

Κατά το παρόντα χρόνο οι διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στην εταιρεία SuperTermoli εμπεριέχουν και τον σχεδιασμό ενός USV με βαρύ οπλισμό. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες το νέο USV ST50 (SuperTermoli μήκους 50 ποδιών) βρίσκεται στη φάση της τελικής σχεδίασης (detail design). Βασίζεται στα επιτυχημένα ταχύπλοα υψηλών ταχυτήτων Super Termoli ιταλικής σχεδίασης (με επικεφαλής τον μηχανικό Luciano Facchini) και ελληνικής ναυπήγησης.

Το μήκος του SuperTermoli USV ST50 είναι 14.60 μέτρα και το εκτόπισμα του ανέρχεται στους 10 τόνους. Διαθέτει δεξαμενή καυσίμων με συνολική χωρητικότητα 3000 λίτρων στοιχείο που του εξασφαλίζει ακτίνα δράσης 300 ναυτικών μιλίων με οικονομική ταχύτητα πλεύσης. Η μέγιστη ταχύτητα επιτυγχάνεται με 2 εσωλέμβιες μηχανές συνολικής ιπποδύναμης 800 ίππων έκαστη SEATEK ή MAN που του εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα 60 κόμβων. Εφοδιάζεται με αξονικά συστήματα πλεύσης της Jolly Drive και προπέλες της Silprop.

Αξιοζήλευτες είναι οι δυνατότητες οπλισμού του σκάφους. Το κύριο πλεονέκτημα του USV ST50 είναι το μεγάλο του εκτόπισμα γεγονός που του επιτρέπει την εγκατάσταση τριών διαφορετικών οπλικών συστημάτων. Ενός τηλεχειριζόμενου πυροβόλου των 20 χιλιοστών στη πλώρη, ενός μικρού εκτοξευτή βλημάτων επιφανείας στο κέντρο του σκάφους και ενός διπλού εκτοξευτή τορπιλών στη πρύμνη του σκάφους. ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.