Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

AMPV: Το νέο ΤΟΜΠ του Αμερικανικού Στρατού, που θα αντικαταστήσει τα M-113A3

Ο Αμερικανικός Στρατός βρίσκεται σε φάση αρχικών επιχειρησιακών δοκιμών του νέου Τεθωρακισμένου Οχήματος Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) Armore...







Ο Αμερικανικός Στρατός βρίσκεται σε φάση αρχικών επιχειρησιακών δοκιμών του νέου Τεθωρακισμένου Οχήματος Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) Armored Multi-Purpose Vehicle (AMPV) της BAE Systems, το οποίο θα αντικαταστήσει τα M-113A3. Η τελευταία εξέλιξη στο πρόγραμμα είναι ότι στα μέσα Ιανουαρίου του 2022 η BAE Systems παράδωσε στον Αμερικανικό Στρατό την πρώτη παρτίδα οχημάτων προκειμένου να διεξαχθούν οι αρχικές επιχειρησιακές δοκιμές. Τα οχήματα παραδόθηκαν στην 2η Τεθωρακισμένη Ταξιαρχίας της 3ης Μεραρχίας Πεζικού στο Fort Stewart. Η επιλογή της BAE Systems και του AMPV ανακοινώθηκε το 2014. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό ο Αμερικανικό Στρατός θα παραλάβει συνολικά 2.907 AMPV και θα αντικαταστήσει ισάριθμα M-113A3 διαφόρων εκδόσεων.

Το πρωτότυπο AMPV εξήλθε της γραμμής παραγωγής το Δεκέμβριο του 2016 και στη συνέχεια πραγματοποίησε σειρά εργοστασιακών δοκιμών πιστοποίησης καλής λειτουργίας, ενώ το πρώτο όχημα χαμηλού ρυθμού παραγωγής εξήλθε της γραμμής το Σεπτέμβριο του 2020, όπου και πάλι πραγματοποίησε σειρά επιχειρησιακών δοκιμών. Το AMVP είναι μια έκδοση του τεθωρακισμένου οχήματος μάχης M2 Bradley του Αμερικανικού Στρατού, χωρίς όμως τον πύργο μάχης. Εκτός της BAE Systems, το πρόγραμμα διεκδίκησαν η General Dynamics (με μια έκδοση του Stryker, αλλά τελικά δεν κατέθεσε καν πρόταση), και η Navistar Defense, με μια τροποποιημένη έκδοση του οχήματος MaxxPro κατηγορίας MRAP (Mine-Resistant Armor-Protected).

To M-113 εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1960, ενώ το 1964 παρουσιάστηκε η έκδοση M-113A1 με πετρελαιοκινητήρα μέγιστης ισχύος 215 ίππων, αντί του βενζινοκινητήρα των M-113. Το 1979 παρουσιάστηκε η έκδοση M-113A2 με βελτιωμένο σύστημα ψύξης του κινητήρα, ισχυρότερες ράβδους στρέψης, ισχυρότερες αναρτήσεις και τετραπλό εκτοξευτή καπνογόνων. Η έκδοση M-113A3 παρουσιάστηκε το 1987 και ενσωματώνει ισχυρότερο κινητήρα, βελτιωμένη εσωτερική θωράκιση προστατευτικού πλέγματος (Spall Liners) και προσθήκη εξωτερικών, θωρακισμένων δεξαμενών καυσίμου, εκατέρωθεν της οπίσθιας ράμπας εισόδου/εξόδου. Μέρος του στόλου των M-113 του Αμερικανικού Στρατού αντικαταστάθηκαν από M2 Bradley στη δεκαετία του 1980.

Τον Μάρτιο του 2013 ο Αμερικανικός Στρατός εξέδωσε Αίτημα για Προτάσεις (RfP : Request for Proposals) για το πρόγραμμα αντικατάστασης των M-113A3. To RfP προέβλεπε προϋπολογισμό $ 1,468 δισεκατομμυρίων για την ανάπτυξη του οχήματος και την παραγωγή χαμηλού ρυθμού 289 οχημάτων. Το κόστος της φάσης Μηχανικής και Βιομηχανικής Ανάπτυξης (EMD : Engineering and Manufacturing Development), που θα ξεκινούσε το 2014 και θα ολοκληρωνόταν το 2017, περιελάμβανε την ανάπτυξη του οχήματος και την παραγωγή 29 πρωτοτύπων με προϋπολογισμό $ 388 εκατομμύρια. Το κόστος της φάσης αρχικής παραγωγής χαμηλού ρυθμού (LRIP : Low-Rate Initial Production) των 289 οχημάτων, που θα ξεκινούσε το 2018 και θα ολοκληρώνονταν το 2020, είχε προϋπολογιστεί με $ 1,08 δισεκατομμύρια.

Τον Οκτώβριου του 2013 ο Αμερικανικός Στρατός εξέδωσε νέα RfP σύμφωνα με την οποία ο χρόνος ανάπτυξης του προγράμματος (φάσεις EMD και LRIP) επιμηκύνεται κατά ένα (1) έτος με επιβάρυνση του προϋπολογισμού κατά $ 218 εκατομμύρια. Το RfP του Οκτωβρίου ανέφερε πενταετή φάση EMD (2014-2019), υπό την προϋπόθεση της υπογραφής της σύμβασης το Μάιο του 2014, και τριετή φάση LRIP (2020-2023). Ίδιες παρέμειναν οι πρόνοιες της παραγωγής 29 πρωτότυπων, στη φάση EMD, και 289 οχημάτων, στη φάση LRIP. Ο προϋπολογισμός της φάσης EMD αναθεωρήθηκε στα $ 458 εκατομμύρια, ενώ ο προϋπολογισμός της φάσης LRIP αναθεωρήθηκε στα $ 1,228 δισεκατομμύρια. Συνολικά, το κόστος ανάπτυξης του προγράμματος AMPV αναθεωρήθηκε/αυξήθηκε στα $ 1,686 δισεκατομμύρια.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.