Εκτός από το σύμβολο ναυτικής ισχύος της Γαλλίας που είναι το μήκους 242 μέτρων πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο Charles De Gualle, το οποίο μετα...
Εκτός από το σύμβολο ναυτικής ισχύος της Γαλλίας που είναι το μήκους 242 μέτρων πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο Charles De Gualle, το οποίο μεταφέρει 24 πανίσχυρα Rafale “M” κι έχει ανακοινωθεί ότι θα πάρει μέρος στην Ελληνική άσκηση, οι τελευταίες πληροφορίες λένε πως αναθεωρούνται τα προγράμματα πτήσεων, διότι στο «παιχνίδι» μπαίνει και το Αμερικανικό αεροπλανοφόρο Harry S. Truman.
Η έκδοση ΕΑ-18G, δηλαδή ηλεκτρονικού πολέμου, που απονηώνονται και επιχειρούν από το Truman, διαθέτουν όλα εκείνα τα συστήματα για την καταγραφή ηλεκτρονικής διάταξης του πεδίου μάχης και καταστολής της εχθρικής αεράμυνας. Αποστολές δηλαδή που βρίσκονται ήδη στα σενάρια του Ελληνικού Ηνίοχου.
Οι αεροπόροι των F-18 του αεροπλανοφόρου Harry S. Truman, δεν θα είναι η πρώτη φορά που θα πετάξουν στο πλαίσιο ασκήσεων στο FIR Αθηνών, δίπλα ή ως red για τους Έλληνες συναδέλφους τους. Το Αμερικανικό αεροπλανοφόρο συχνά δένει στο ναύσταθμο της Σούδας ή στο πλαίσιο της αποστολής του πλέει στα Ελληνικά νερά, όπου τότε είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μια σειρά αεροναυτικών ασκήσεων με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.Γαλλικό και Αμερικανικό αεροπλανοφόρο μαζί στην άσκηση ΗΝΙΟΧΟΣ
Η συγκυρία του πολέμου στην Ουκρανία έχει φέρει τα δυο αεροπλανοφόρα, Αμερικανικό και Γαλλικό στην Αν. Μεσόγειο ενισχύοντας την ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Ακόμη και Γαλλικά Rafale “M” προσνηώθηκαν στην πίστα του Harry S. Truman τις προηγούμενες ημέρες.
Η γεωστρατηγική θέση της Ελλάδας φανερώνεται γι’ ακόμη μια φορά λόγω της Ουκρανο-Ρωσικής κρίσης και παράλληλα το Ελληνικό Επιτελείο δείχνει μέσω της μεγάλης διασυμμαχικής άσκησης Ηνίοχος που έχει σχεδιάσει το Κέντρο Αεροπορικής Τακτικής ότι η παραμονή των Συμμάχων στο Ελληνικό έδαφος, χερσαίο, θαλάσσιο ή εναέριο, είναι ο πλέον κατάλληλος τόπος για τη διαλειτουργικότητα που απαιτεί το στρατιωτικό σκέλος του ΝΑΤΟ και παράλληλα επιτυγχάνεται στην ευρύτερη περιοχή η απαραίτητη γι’ αυτή την περίοδο επίδειξη ισχύος.
Άλλωστε τόσο τα Γαλλικά Rafale “M” του Marine Nationale, όσο και τ’ Αμερικανικά ΕΑ-18G κάθε μέρα δια μέσου του FIR Αθηνών πετούν έως τη Μαύρη Θάλασσα και τη Ρουμανία όπου με τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά που διαθέτουν δίνουν την απαραίτητη τακτική εικόνα στο έδαφος και τη θάλασσα. Και όσα μένουν πίσω, εκτός των readiness μαχητικών, θα λάβουν μέρος στον ΗΝΙΟΧΟ.
Εντός του FIR Αθηνών οι Σύμμαχοι γνωρίζουν πως όποτε έρχονται έχουν τη δυνατότητα να πετούν και σε μεγάλο εύρος αλλά και σε ύψη από το πιο χαμηλό έως το υψηλότερο. «Απολαμβάνουν» θα έλεγε κανείς, όπως εξηγούν πηγές από την Πολεμική Αεροπορία το γεγονός πως υπάρχει η δυνατότητα να δεσμεύονται για αυτές τις ασκήσεις μεγάλες περιοχές, που στις χώρες τους είναι ιδιαίτερα δύσκολο έως ακόμη και απαγορευτικό.
Παράλληλα η εγγύτητα του ηπειρωτικού κορμού με το θαλάσσιο περιβάλλον είναι μια λεπτομέρεια που δεν την βρίσκουν οι αεροπόροι της Συμμαχίας καθημερινά εκεί που υπηρετούν, γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα για πτήσεις ξεχωριστές για τους ίδιους.
Πηγή hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.