Σημαντικό project που αφορά την αγορά από ελληνικής πλευράς ΤΟΜΑ τύπου Lynx, παράλληλα με τη δημιουργία γραμμής παραγωγής αρμάτων μάχης Leo...
Σημαντικό project που αφορά την αγορά από ελληνικής πλευράς ΤΟΜΑ τύπου Lynx, παράλληλα με τη δημιουργία γραμμής παραγωγής αρμάτων μάχης Leopard 2A7+ στη χώρα μας. Για το project έχουν συνασπιστεί οι συνήθως ανταγωνίστριες μεταξύ τους, γερμανικές KMW και Rheinmetall. Η KMW θα δημιουργήσει γραμμή παραγωγής των Leo2 στη χώρα μας και η Rheinmetall θα συνεπενδύσει για να κάνει χρήση των υποδομών αυτών.Ι
Η KMW έχει προσφέρει εκσυγχρονισμό των ελληνικών Leopard 2A4 σε επίπεδο Leopard 2A7+ σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή, ενώ η Rheinmetall σκέφτεται πολύ σοβαρά να δώσει γραμμή παραγωγής στη χώρα μας για το Lynx, αν η Ελλάδα αποφασίσει να επενδύσει στο όχημα. Όπως γράψαμε πρόσφατα, το Lynx θα είναι ένα project ανάλογο του F-35, με πολλές χώρες να συμμετέχουν στην παραγωγή του. Η Rheinmetall ελπίζει πως θα γίνει το Leopard του 21ου αιώνα, κάτι μάλλον εύκολο όπως το βλέπουμε εμείς (το σχέδιο ήταν ήδη επιτυχημένο πριν τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία).
Φυσικά, όλα αυτά ακούγονται δύσκολα για όλους εμάς στην Ελλάδα, που η μόνη χειροπιαστή κι αξιοσημείωτη ενίσχυση του ΕΣ είναι τα εξαιρετικά Μ1117 από τα αμερικανικά αποθέματα. Η χώρα μας δεν κατάφερε να βρει τα απαραίτητα χρήματα για τον εκσυγχρονισμό των 367 υπό παραχώρηση Bradley M2A0, ενώ δεν υπήρξε στο παρελθόν καν προσπάθεια για εκσυγχρονισμό των Μ113 ή των Leonidas 1/2.
Τι εννοούμε πως οι Γερμανοί ήρθαν διαβασμένοι; Γνωρίζουν πως ο ΕΣ παρά το ότι έχει τεράστιες ανάγκες, εντούτοις δεν διαθέτει ανάλογα κονδύλια όπως για παράδειγμα έχει το ΠΝ για τις FDI HN ή η ΠΑ για τα Rafale και τα F-16 Block 50. Τα λίγα χρήματα θα κατευθυνθούν σε μεταχειρισμένα όπλα (όπως Μ109Α5) ή εκσυγχρονισμούς (AH-64A, MLRS). Κάτι άλλο έπρεπε να κάνουν, λίγο πιο δραστικό, που μάλιστα δεν θα έρχεται και αντιμέτωπο με τις επιταγές των προηγούμενων κυβερνήσεών τους (σε ότι αφορά τα δημοσιονομικά της Ελλάδας).
Έτσι, έχουν φέρει μακροχρόνια χρηματοδότηση για το 100% του απαιτούμενου ποσού από τη Γερμανία (υποψιαζόμαστε πως είναι είτε από την εκεί Υπηρεσία Πιστώσεων για Εξαγωγές, είτε από τράπεζες, είτε και από τις δυο πηγές συνδυαστικά). Αυτό σημαίνει πως ο ΕΣ δεν θα πάει στο Υπουργείο Οικονομικών όπως πήγε π.χ. το ΠΝ για την αποπληρωμή των FDI μέσα σε 5 (!) χρόνια, αλλά θα πάει για ταίριασμα της χρηματοδότησης με τους δημοσιονομικούς στόχους και μια… υπογραφή του υπουργού Οικονομικών. Δεν συμβαίνει συχνά να πηγαίνει ο ΥΕΘΑ με λεφτά στον Οικονομικών!
Αυτά τα παραπάνω τα γράφουμε γιατί πολλοί θα δυσκολευτούν να πιστέψουν ότι η Ελλάδα έχει χρήματα για να αγοράσει 200 Lynx KF-41 (+variants). Η αγορά δεν θα γίνει όπως με τις FDI, με τα χρήματα να δίνονται “μπροστά” για να πετύχουμε τις καλύτερες τιμές. Οι Γερμανοί φέρνουν και δυνατές τιμές, και ταυτόχρονα χρηματοδότηση, μεγάλη εγχώρια προστιθέμενη αξία, αλλά και σημαντική εξαγωγική προοπτική, μιας και στην Ελλάδα θα κατασκευάζονται Lynx και για άλλες χώρες. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.