Δέσμευση δύο περιοχών στο στενό της Σίφνου για βολές υποβρύχιων όπλων! Τρέχουν να προλάβουν οι Τούρκοι την κατασκευή των δικών τους υποβρυ...
Δέσμευση δύο περιοχών στο στενό της Σίφνου για βολές υποβρύχιων όπλων! Τρέχουν να προλάβουν οι Τούρκοι την κατασκευή των δικών τους υποβρυχίων.
Με το ρωσικό υποβρύχιο να παραμένει στο αγκυροβόλιο του ρωσικού στόλου μεταξύ Κρήτης και Κάσου έχοντας στο πλευρό του πλοίο επισκευών και μια κορβέτα του στόλου της Μαύρης Θάλασσας το ελληνικό πολεμικό ναυτικό στέλνει το δικό του μήνυμα ισχύος με άσκηση υποβρύχιων όπλων στο στενό στης Σίφνου έχοντας δεσμεύσει δύο περιοχές για χθες και σήμερα.
Αξίζει να επισημανθεί πως η περιοχές που έχει δεσμεύσει η Αθήνα για την άσκηση είναι χαρακτηριστικά ανάλογη πολλών σημείων στο Αιγαίο όπου τα ελληνικά υποβρύχια και μονάδες επιφανείας θα κληθούν να στήσουν «καρτέρι» στα τουρκικά υποβρύχια που θα κληθούν σε περίοδο επιχειρήσεων να περάσουν από τέτοια στενά…
Να θυμίσουμε πως πριν από λίγες ημέρες υπογράφηκε μεταξύ της ΓΔΑΕΕ και της κατασκευάστριας εταιρείας «ATLAS ELEKTRONIK GmbH» – που εδρεύει στην Βρέμη της Γερμανίας – η σύμβαση υπ’ αριθ. 014Β/21, η οποία αφορά στην «Αναβάθμιση Τορπιλικού Δυναμικού του ΠΝ – Προμήθεια και εν Συνεχεία Υποστήριξη Τορπιλών Ελληνικών Υποβρυχίων».
Ειδικότερα η σύμβαση υπ’ αριθ. 014Β/21 προβλέπει την προμήθεια σαράντα τεσσάρων (44) τορπιλών μάχης, την εν συνεχεία υποστήριξη και την προμήθεια συναφών ειδών και υπηρεσιών. Το συνολικό τίμημα της σύμβασης ανέρχεται στο ποσό των εκατόν ένδεκα εκατομμυρίων εννιακοσίων ογδόντα ένα χιλιάδων εννιακοσίων είκοσι ευρώ (111.981.920,00 ευρώ).
Την ίδια στιγμή στο τουρκικό ναυτικό υπάρχουν 12 υποβρύχια. Η σειρά «AY», που μπήκε στο απόθεμα στα τέλη της δεκαετίας του '70, η σειρά «PREVEZE» που εντάχθηκε στο ναυτικό τη δεκαετία του '90 και τα υποβρύχια κλάσης «GÜR», που παραδόθηκαν το 2004 και αποτελούν την αιχμή του δόρατος του τουρκικού ναυτικού κάτω προς το παρόν από το νερό. Αυτά τα υποβρύχια, τα οποία κατασκευάστηκαν από κοινού από τον γερμανικό κολοσσό σιδήρου και άμυνας ThyssenKrupp και τη Διοίκηση του Ναυπηγείου Gölcük, είναι τα πρόσφατα προϊόντα της συνεργασίας Βερολίνου και Άγκυρας που διαρκεί περισσότερο από έναν αιώνα.
Ο τελευταίος κρίκος της συνεργασίας Τουρκίας-Γερμανίας στα υποβρύχια, ιδιαίτερα μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, είναι το πρόγραμμα υποβρυχίων κατηγορίας «REİS», το οποίο περιλάμβανε επίσης μια σειρά από μεταφορές τεχνολογίας. Η ναυπήγηση του υποβρυχίου Piri Reis, του πρώτου πλοίου της σειράς, ξεκίνησε το 2015 και ολοκληρώνεται μέσα στο 2022. Η κατασκευή αρκετών υποβρυχίων συνεχίζεται ταυτόχρονα στο Gölcük Shipyard. Από φέτος θα παραδοθούν στο ναυτικό 6 υποβρύχια, ένα για κάθε χρόνο.
Τα πλοία, τα οποία ναυπηγούνται με βάση το ελκυστικό μοντέλο Type-214 της γερμανικής ThyssenKrupp, κατασκευάζονται με εγχώρια συνεισφορά άνω του 80%. Το TCG Piri Reis, ακολουθούμενο από τα Hızır Reis, Murat Reis, Aydın Reis, Seydi Ali Reis και Selman Reis, θα αντικαταστήσουν τα υποβρύχια κλάσης «AY» (Batıray, Yıldıray, Doğanay και Dolunay) που μπήκαν στο οπλοστάσιο της Τουρκίας στα τέλη της δεκαετίας του '70.
Χρησιμοποιώντας πετρελαιοκινητήρες και ηλεκτρικούς υβριδικούς κινητήρες, τα υποβρύχια κατηγορίας REIS μήκους 67,6 μέτρων μπορούν να λειτουργήσουν σε βάθος 250 μέτρων (400 μέτρα σε βάθος όπου επιβάλλονται τα όρια). Μπορεί να μείνει στο νερό για συνολικά 12 εβδομάδες, 3 από τις οποίες είναι υποβρύχιες.
Αυτά τα υποβρύχια, τα οποία μπορούν να παραμένουν αθέατα κάτω από το νερό όταν κινούνται μόνο με ηλεκτρική πρόωση, όχι με κινητήρα ντίζελ, περιγράφονται ως «φάντασμα» όσον αφορά τα αντίπαλα ναυτικά με την ακουστική τους υπεροχή.
Τα συστήματα διοίκησης, ελέγχου και διαχείρισης μάχης των υποβρυχίων με πλήρωμα 27 ατόμων είναι εντελώς εγχώρια με την υπογραφή της HAVELSAN. Αναφέρεται ότι οι μηχανικοί εργάστηκαν μέρα νύχτα για 9 χρόνια προκειμένου να αναπτύξουν το ενσωματωμένο λογισμικό υποβρυχίων.
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.