Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Δεν έχουν καμιά ελπίδα... Γιατί ακόμη και το «παλιό» Μιράζ -2000-5 της Πολεμικής μας Αεροπορίας είναι ανώτερο των Τούρκικων F-16 στις Αναχαιτίσεις του Αιγαίου!

Ανώτερο είναι το Μιράζ 2000-5 κατά των των Τούρκικων F-16 στις Αναχαιτίσεις στην κλειστή θάλασσα του Αιγαίου και αυτό αποδεικνύεται και κατα...




Ανώτερο είναι το Μιράζ 2000-5 κατά των των Τούρκικων F-16 στις Αναχαιτίσεις στην κλειστή θάλασσα του Αιγαίου και αυτό αποδεικνύεται και καταγράφεται καθημερινά απο τους Επιτελείς του ΑΤΑ…ιδίως την νύχτα.

Το Mirage 2000-5Mk.2 ήταν με διαφορά πριν την έλευση των Rafale, η πλέον προηγμένη πλατφόρμα αέρος-αέρος της Πολεμικής Αεροπορίας. Με δυνατότητες που ούτε κατά διάνοια δεν υπήρχαν σε κανένα άλλο τύπο μαχητικού της. Το ραντάρ RDY-2 που “φορά” το μαχητικό, πέρα από τη μεγαλύτερη ακτίνα αποκάλυψης στόχων που έχει σε σχέση με το APG-68(V)9 των Block 52+ , μπορεί να εντοπίσει και να παρακολουθεί μέχρι 24 ιπτάμενους στόχους ανεξάρτητα από το επίπεδο πτήσης τους! Από αυτούς το RDY-2 μπορει να «κοκκινίσει» αυτόματα, να κατηγοριοποιήσει δηλαδή ως πλέον επικίνδυνους τους οκτώ και ναεγκλωβίζει ΑΥΤΟΜΑΤΑ μέχρι τέσσερις. Εναντίον τους μπορεί να εκτοξεύσει ομοβροντία (με χρονικό διαχωρισμό ενός δευτερολέπτου ανά πύραυλο) ισάριθμων MICA EM και IR!

Στο F-16 (ακόμα και το Block 52+ Advanced) o ιπτάμενος πρέπει να κάνει αυτή τη διαδικασία ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΑ. Με το που θα εντοπίσει πέντε στόχους για παράδειγμα, θα πρέπει να επιλέξει ο ίδιος ποιος είναι ο πιο επικίνδυνος, να τον εγκλωβίσει και να εξαπολύσει πύραυλο AMRΑΑΜ εναντίον του… Μετά θα πρέπει να πάει στον επόμενο και να επαναλάβει την ίδια διαδικασία και ούτω κάθε εξής… ΟΣΟ ΕΜΠΕΙΡΟΣ και να είναι και όσο και αν έχει εξασκηθεί στη συγκεκριμένη διαδικασία, δεν μπορεί να πιάσει τις ταχύτητες ενός συστήματος ραντάρ με ταχύτατο επεξεργαστή!

Το μεγάλο ατού του RDY-2 στις εμπλοκές αέρος-αέρος πέραν του οπτικού ορίζοντα (BVR) βέβαια, δεν είναι ΜΟΝΟ ο αυτόματος εγκλωβισμός όχι ενός αλλά ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΣΤΟΧΩΝ ταυτόχρονα. Είναι η αξιολόγηση της επικινδυνότητας του εκάστοτε στόχου… Αν για παράδειγμα το σύστημα εντοπίσει δύο στόχους, έναν ο οποίος πετά προσεγγίζοντας μετωπικά στα 20 μίλια με ταχύτητα 300 κόμβων και ύψος πλεύσης τα 5.000 πόδια και έναν που πετά προσεγγίζοντας μετωπικά στα 40 μίλια με ταχύτητα 400 κόμβων και σε ύψος 30.000 ποδών, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΠΡΩΤΟ για βολή αυτόν που είναι πιο κοντά! Θα επιλέξει αυτόν που έχει καλύτερες προϋποθέσεις (φάκελο όπως ονομάζεται στην αεροπορική αργκό) για εξαπόλυση πυραύλου BVR. Δηλαδή θα επιλέξει αυτόν που έχει ΜΕΓΑΛΎΤΕΡΗ ΚΙΝΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ. Αυτόν που πετά με μεγαλύτερη ταχύτητα σε μεγαλύτερο ύψος και επομένως έχει τη δυνατότητα να εξαπολύσει τα όπλα του προσδίδοντας τους σαφώς καλύτερες κινηματικές επιδόσεις! Επομένως ΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ επιτυχίας…

Ο ιπτάμενος ακόμη και ενός Block 52+ Advanced ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να το κάνει αυτό. Και μάλιστα εναντίον τεσσάρων στόχων ταυτόχρονα… Τέλος, το Mirage 2000-5Mk.2 φέρει μέχρι έξι πυραύλους BVR σε διαμόρφωση αέρος-αέρος. Τέσσερις MICA EM και δύο MICA IR. To F-16 μπορεί να πάρει μέχρι τέσσερις AMRAAM! Άλλο ένα σημαντικό asset του Mirage 2000-5Mk.2 είναι ο MICA ΙR. Καθοδηγείται από το RDY-2 όπως και ο EM, μέχρι ενός σημείου και από εκεί αναλαμβάνει ο αισθητήρας IR την προσέγγιση και την προσβολή του στόχου. Όλα αυτά από απόσταση ίδια με αυτή που μπορεί να εκτοξευθεί ένας AIM-120C5 ή C7! ANTIΘΕΤΑ το F-16 πρέπει να προσεγγίσει τόσο ώστε να πάρει οπτική επαφή με το στόχο για να εξαπολύσει IR καθοδήγησης πυραύλους! Είτε ΑΙΜ-9, είτε IRIS-T.

Κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας και Ηλεκτρονικού Πολέμου

Είναι κάτι που όλοι ανεξαιρέτως οι ιπτάμενοι των ελληνικών F-16 παραδέχονται. Ακόμα και όταν πριν από πολλά χρόνια τα ελληνικά Mirage 2000EG δεν είχαν ακόμα εξοπλιστεί με τους μέσης ακτίνας R-530D, στα dissimilar “τύφλωναν” τα ραντάρ των F-16 μέχρι να πάρουν οπτική επαφή και να εξαπολύσουν εικονικά Magic II ! Ακόμα και σήμερα το σύνολο των Ελλήνων ιπτάμενων μαχητικών διαβεβαιώνει ότι το RWR του παλιού ICMS 2000Mk.1 είναι καλύτερο από αυτό του ASPIS II… Για το νεότερο ICMS 2000Mk.3 ούτε λόγος να γίνεται! 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.