Με την Τουρκία να φορά τα δύο της προσωπεία, ζητώντας από την μία συνεννόηση και από την άλλη να απειλεί, να εκβιάζει και να προκαλεί επί τ...
Με την Τουρκία να φορά τα δύο της προσωπεία, ζητώντας από την μία συνεννόηση και από την άλλη να απειλεί, να εκβιάζει και να προκαλεί επί του πεδίου στο Αιγαίο, η Ελλάδα δεν έχει κανένα περιθώριο για εφησυχασμό και αδικαιολόγητες αδράνειες.
Την ώρα που ο Τούρκος υπουργός Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ μιλά για δίαυλους επικοινωνίας ανάμεσα στις δυο χώρες, ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν επαναλαμβάνει πως δεν θα ξανασυναντηθεί με τον Έλληνα πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος ωστόσο, κατά την επίσκεψή του στην Κύπρο δήλωσε ανοιχτός στο διάλογο με την Άγκυρα ώστε να επανέλθουν σε ήρεμα νερά οι δύο χώρες.
Σαφέστατα, ο επικεφαλής των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων γνωρίζει καλά ότι αν τα βάλει με την Ελλάδα, αυτή ειδικά τη χρονική στιγμή, θα υποστεί τεράστιο πλήγμα. Όχι μόνο γιατί η χώρα μας είναι πανίσχυρη στρατιωτικά, αλλά και γιατί είναι σε κακή κατάσταση και διασπασμένος σε πολλά μέτωπα ο τουρκικός στρατός.
Ταυτόχρονα, οι εικόνες που φτάνουν στα τουρκικά επιτελεία από την Ελλάδα, μόνο ανησυχία και προβληματισμό προκαλούν. Πέρα από την ύψιστη επιχειρησιακή ετοιμότητα όλων των Κλάδων, που έχουν αποδείξει τα αντανακλαστικά τους σε κάθε επιθετική ενέργεια της Τουρκίας, η εξοπλιστική ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων, με πανίσχυρα και υπερσύγχρονα οπλικά συστήματα, αναγκάζουν το τουρκικό καθεστώς να περιορίζεται σε γραφικές δηλώσεις που μόνο θυμηδία μπορούν να προκαλέσουν.
Οι εικόνες με τα δύο πρώτα F-16 Viper της Πολεμικής μας Αεροπορίας να πραγματοποιούν την πρώτη τους πτήση στον ελληνικό ουρανό, να σκανάρουν όλο το Αιγαίο με το κορυφαίο ραντάρ και την τεχνολογία AESA και να επικοινωνούν άριστα με τα Rafale, προκαλεί εφιάλτες στην Τουρκία, που ακόμα παρακαλεί για να λάβει ανταλλακτικά για τα F-16 της και είναι στο «περίμενε» για την έγκριση αναβάθμισης των δικών της μαχητικών από τη Lockheed Martin.
Δεν πρόκειται για απλό εκσυγχρονισμό των ελληνικών μαχητικών, μιλάμε για ό,τι πιο εξελιγμένο παγκοσμίως σε F-16, με κατακόρυφη αναβάθμιση της μαχητικής τους ικανότητας, το κορυφαίο σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS, ηλεκτρονικά συστήματα ταυτόχρονου εντοπισμού στόχων σε στεριά, αέρα και θάλασσα και φυσικά νέα όπλα που κάνουν τη διαφορά.
| newsbomb.gr Η πτήση του πρώτου F-16 Viper
Αναφορικά τους πυραύλους AGM-84 Harpoon, για τους οποίους είχε ειπωθεί ότι οι Αμερικανοί δεν είχαν σκοπό να τους δώσουν στην Ελλάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, η υπόθεση προχωρά θετικά για την Πολεμική μας Αεροπορία. Πρόκειται για υπερσύγχρονους πυραύλους, αντίστοιχους των AM-39 Exocet, τους οποίους ήδη διαθέτει η HAF για τα Mirage 2000 και μάλιστα με βεληνεκές άνω των 300 χλμ.
Το επόμενο πρόγραμμα που αναμένεται να τρέξει η Αθήνα είναι αυτό του εκσυγχρονισμού 38 μαχητικών F-16 block 50, από τις Πολεμικές Μοίρες 341 «ΒΕΛΟΣ» και 347 «ΠΕΡΣΕΑΣ», τα οποία θα εξελιχθούν σε F-16 block 50+ adv. Πρόκειται για μαχητικά με ηλικία 23-25 ετών και κατά συνέπεια η αναβάθμιση θεωρείται επιβεβλημένη. Όλα σχεδόν τα απάρτια τα οποία προβλέπει το σχέδιο αναβάθμισης θα προέρχονται από τα 84 F-16 Block52+ και θα χρειαστεί να αγοραστούν μόνο κάποια επιπλέον απάρτια.
Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία που θα φέρουν τα «μπαρουτοκαπνισμένα» F-16 Block 50 είναι το σύστημα επικοινωνίας link 16, με το οποίο θα επιτυγχάνεται η άριστη επικοινωνία με τα Rafale, τα Viper και τα F-35. Παράλληλα, το αναβαθμισμένο ραντάρ και ο οπλισμός τους θα τα φέρουν ένα βήμα πριν τα Viper, καθιστώντας τα αεροσκάφη 4ης γενιάς.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Άμυνας, εντός της ερχόμενης εβδομάδας ο υπουργός κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος σχεδιάζει να φέρει στην αρμόδια επιτροπή της βουλής την αναβάθμιση των 38 μαχητικών F-16 Βlock 50.
Η αναβάθμιση των F-16 Block 50 θα διαρκέσει περίπου 6 χρόνια και εκτιμάται πως θα ολοκληρωθεί παράλληλα με αυτή των 84 VIPER, δηλαδή το 2027 – 2028.
Στην Πολεμική Αεροπορία θα επιθυμούσαν και την αναβάθμιση των 32 μαχητικών F-16 Block 30, ωστόσο, δεν έχει ληφθεί ακόμα συγκεκριμένη απόφαση για το μέλλον τους. Η κατάστασή τους βεβαίως είναι άριστη και φυσικά μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν τη «βρώμικη» δουλειά των αναχαιτήσεων στο Αιγαίο.
Πάντως, με τα 83 Viper, τα 38 F-16 block 52+, τα 24 Rafale, τα Mirage 2000-5 και τα F-35, η Πολεμική μας Αεροπορία γίνεται απόλυτη κυρίαρχος σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο, την ώρα που η Τουρκία αδυνατεί να βρει ακόμα και… βίδα για τα μαχητικά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.