Πάνω από 350 εξόδους έχουν συμπληρώσει τα «γεράκια» της 332 Μοίρας τα οποία καταβάλουν κάθε προσπάθεια, στο έδαφος και τον αέρα, για να προ...
Πάνω από 350 εξόδους έχουν συμπληρώσει τα «γεράκια» της 332 Μοίρας τα οποία καταβάλουν κάθε προσπάθεια, στο έδαφος και τον αέρα, για να προχωρήσουν τον δικό τους κύκλο εκπαίδευσης ώστε στη συνέχεια να περάσουν στο επόμενο επίπεδο, που δεν είναι άλλο από την επιχειρησιακή ένταξη των RAFALE στον αεροπορικό στόλο.
Τα RAFALE που απογειώνονται κάθε μέρα πετούν αποκλειστικά, είτε στον ηπειρωτικό κορμό, είτε στο Αιγαίο, για να εκπαιδευτούν οι ιπτάμενοί τους πάνω σε διάφορες ασκήσεις που έχει εκπονήσει η μοίρα και έχει εγκρίνει το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας. «Τρίβονται» στις τακτικές με το νέο μαχητικό. Βλέπουν τις δυνατότητες σκόπευσης, με ή χωρίς ραντάρ, μετρούν τις αποστάσεις στην χρήση των όπλων αέρος - αέρος, αέρος - εδάφους, κ.ο.κ.
Για να επιτευχθεί αυτή όμως, σίγουρα δεν μπορεί να γίνει από την μια μέρα στην άλλη και με τα μόλις -προς το παρόν- έξι πρώτα αεροσκάφη. Το βέβαιο είναι ότι τα RAFALE έχουν ήδη «ανανεώσει» τα μέλη της 332 Μοίρας, ιπταμένους, αλλά κυρίως μηχανικούς οι οποίοι θυμήθηκαν τι σημαίνει ένα πιεστικό πρόγραμμα πτήσεων.
After burner ρυθμοί
Και όπως λένε στρατιωτικές πηγές δεν θα ήταν καν υπερβολή να πει κανείς πως η Τανάγρα μοιάζει, μόλις λίγες μέρες μετά την ιστορική προσγείωση των RAFALE, με αεροδρόμιο που βρίσκεται σε κόκκινο συναγερμό.
Οι «ριπές» της 332 Μοίρας δεν σταματούν ν’ απογειώνονται κάθε μέρα κι όχι μόνο μια ή δυο φορές κάτι που μεταφράζεται και σε συμπλήρωση του εκπαιδευτικού προγράμματος καθώς επίσης και των ωρών εκπαίδευσης. Εκεί που όλα σταματούν στον αέρα για τους αεροπόρους, κυρίως αυτούς που ξεκίνησαν να πετούν με τα RAFALE απ’ όταν έφτασαν στην Ελλάδα, δηλαδή την 3η «φουρνιά», είναι οι τρομακτικές δυνατότητες που έχουν σε ηλεκτρονικά και όπλα. Οι ίδιοι κάθε μέρα ανακαλύπτουν στην πράξη πως το αεροσκάφος τους δίνει δυνατότητες πέραν από αυτές που έχουν μάθει κι έχουν διαβάσει.
Όπως είχε γίνει και με τα πρώτα Mirage 2000, οι ιπτάμενοι σημειώνουν ότι θα χρειαστεί αρκετός χρονικό διάστημα μέχρι ν’ ανακαλύψουν στο πεδίο τις «κρυφές χάρες» που μπορεί το RAFALE να τους προσφέρει ως μια game changer αεροπορική πλατφόρμα.
Ήδη φτάσαμε στην αρχή του καλοκαιριού και πλησιάζει ο καιρός της παραλαβής των έξι επόμενων, ολοκαίνουριων RAFALE, τα οποία όμως θα βρουν τα «γεράκια» της 332 Μοίρας σε προχωρημένο στάδιο εκπαίδευσης.
Η πλήρης αεροπορική υπεροχή
Άλλωστε ο αγώνας δρόμου που γίνεται στην Τανάγρα είναι διαρκής και ο στόχος είναι η όσο πιο σύντομη ενσωμάτωση στον αεροπορικό στόλο. Και αυτός ο αντικειμενικός σκοπός υπάρχει, ώστε ν’ αλλάξει δραματικά το ισοζύγιο των αεροπορικών δυνάμεων στον ουρανό του Αιγαίου.
Έμπειροι ιπτάμενοι σημειώνουν πως εντός του 2022, με έξι μόλις μαχητικά δείχνει απίθανο η 332 Μοίρα να ενταχθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο πρόγραμμα του Κέντρου Αεροπορικής Τακτικής. Πάντως οι εικόνες των νέων Γαλλικών αεροσκαφών «φορτωμένα» με τους πυραύλους απαγόρευσης πτήσεων, METEOR, είναι μια από αυτές -του Ελληνικού σχεδιασμού- που προκαλεί ένα διαρκές βέρτιγκο στους Τούρκους.
Αυτό οφείλεται στην ανωτερότητα των αεροσκαφών, έναντι των τουρκικών F-16, των οποίων οι διαθεσιμότητες μέρα με την μέρα κατρακυλάει όλο και περισσότερο.
Παράλληλα υπάρχουν κι άλλα σημαντικά εξοπλιστικά γεγονότα που αφορούν την ενίσχυση της Ελλάδας που δεν περνούν απαρατήρητα από το τουρκικό πολιτικό και στρατιωτικό Επιτελείο. F-16 VIPER και προ των πυλών η LOR για τα F-35, κινήσεις δηλαδή που εκτινάσσουν την πολεμική αεροπορία στην πλήρη αεροπορική κυριαρχία στον ουρανό του Αιγαίου και της Μεσογείου.
ΠΗΓΗ: hellasjournal.com
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.