Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για την δημιουργία του δεύτερου μεγάλου ναυστάθμου του Πολεμικού Ναυτικού που θα ενισχύσει σημαντικά την θωράκιση...
Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση για την δημιουργία του δεύτερου μεγάλου ναυστάθμου του Πολεμικού Ναυτικού που θα ενισχύσει σημαντικά την θωράκιση της χώρας
Του Χρήστου Μαζανίτη
Στο Πολεμικό Ναυτικό ισχύει το εξής παράδοξο. Παρότι η Ελλάδα είναι νησιωτική χώρα διαθέτει μόλις έναν μεγάλο ναύσταθμο. Κι αυτό δεν είναι κάτι που έτυχε. Πρόκειται για κατάλοιπο της Χούντας, που συγκέντρωσε τον Στόλο την Σαλαμίνα για να έχει τον πλήρη έλεγχο και να μην υπάρξουν νέα «κινήματα του ναυτικού».
Απαρχή για τον τερματισμό αυτού του παράδοξου στάθηκε η Νέα Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων που σχεδίασε το ΓΕΕΘΑ από το 2020 και πήρε τη έγκριση του ΚΥΣΕΑ.
Ο υποτυπώδης, λοιπόν, Ναύσταθμος Κρήτης, στην Σούδα αναβαθμίζεται και σε σύντομο χρονικό διάστημα αναμένεται να μετατραπεί όχι απλά στην δεύτερη καρδιά του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά σε κέντρο επιχειρήσεων της Ανατολικής Μεσογείου.
Η Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας της Βουλής αποφάσισε την περασμένη εβδομάδα την έγκριση χρηματοδότησης ύψους 188 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση των απαραίτητων έργων ώστε ο ναύσταθμος Μεσογείου να ολοκληρωθεί. Παρά το γεγονός ότι η χρηματοδότηση προβλέπει την τμηματική καταβολή των χρημάτων σε βάθος 7ετιας, εκτιμάται ότι οι διαδικασίες θα μπορέσουν να επιταχυνθούν και να είναι έτοιμος ίσως και μέχρι το 2025, παρότι το στοίχημα ήταν για το τέλος του 2023.
Η δημιουργία «Στόλου Μεσογείου» και η αναβάθμιση του Ναυστάθμου Κρήτης, μέσω της δημιουργίας πλήρους εγκατάστασης θα «χτυπήσει» τον τουρκικό ναύσταθμο του Ακσάζ, Ανατολικά της Ρόδου, στα μικρασιατικά παράλια και η Τουρκία θα αισθάνεται μία μόνιμη θαλάσσια πίεση.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.