Η Ελλάδα δε διαθέτει αεροπλανοφόρο με τη στενή έννοια του όρου. Άλλωστε λίγες χώρες στον κόσμο κατέχουν το προνόμιο να φιγουράρει στο στό...
Η Ελλάδα δε διαθέτει αεροπλανοφόρο με τη στενή έννοια του όρου. Άλλωστε λίγες χώρες στον κόσμο κατέχουν το προνόμιο να φιγουράρει στο στόλο τους ένα θηριώδες πολεμικό πλοίο ειδικά κατασκευασμένο για τη μεταφορά, απονήωση και προσνήωση μαχητικών αεροσκαφών, σαν το USS Harry S. Truman για παράδειγμα, που έχει μήκος 333 μέτρα, έκταση καταστρώματος πάνω από 4,5 στρέμματα, εκτόπισμα 103.000 τόνων, αναπτύσσει ταχύτητα 30 κόμβων, κινείται με την ισχύ που του δίνουν οι δύο πυρηνικοί αντιδραστήρες και έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας 90 μαχητικών και πάνω από 6.500 ναύτες προσωπικό.
Αυτή τη στιγμή αεροπλανοφόρα, που όπως σημειώνουν οι γνωρίζοντες, μπορούν να κερδίσουν ακόμη κι έναν πόλεμο από μόνα τους, έχουν οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Ρωσία και η Ταϊλάνδη, ενώ φιλοδοξούν να κατασκευάσουν στο άμεσο μέλλον η Ινδία και στο απώτερο η Τουρκία.
Το μεγαλύτερο «αεροπλανοφόρο» της Μεσογείου
Με τη μεταφορική έννοια του όρου όμως, η χώρα μας διαθέτει το μεγαλύτερο «αεροπλανοφόρο» της ανατολικής Μεσογείου, που δεν είναι άλλο από το νησί της Κρήτης. Έτσι άλλωστε το χαρακτηρίζουν οι γεωπολιτικοί και στρατιωτικοί αναλυτές, καθώς εκτείνεται σε μια θέση κλειδί βρεχόμενο από το Λιβυκό πέλαγος στα νότια και από το Κρητικό στα βόρεια, ενώ η ανατολική του πλευρά βλέπει προς την Κύπρο (σ.σ. εξίσου στρατηγικό νησί της Μεσογείου και χαρακτηρισμένο ως «αεροπλανοφόρο» ωστόσο με το ελεύθερο τμήμα της νήσου να είναι μικρότερο σε έκταση από την Κρήτη).
«Αστακός» με… δαγκάνες σε όλα τα σημεία του ορίζοντα
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, αυτή τη στιγμή η Κρήτη θωρακίζεται με όλους τους τρόπους έναντι της τουρκικής προκλητικότητας και οποιουδήποτε τυχόν επιθυμούσε την επιβούλευση της εθνικής ακεραιότητας και μετατρέπεται σε νησί – «αστακό» με… δαγκάνες σε όλα τα σημεία του ορίζοντα.
Απ’ τα όσα μπορούν να δημοσιοποιηθούν, καταρχάς θα δημιουργηθεί στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου βάση ελικοπτέρων και μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV’s). Έχει οριστικοποιηθεί η τελική τοποθεσία που θα βρίσκεται προς την ανατολική πλευρά του αερολιμένα, δίπλα δηλαδή στην παλιά στρατιωτική αεροπορική βάση της Πολεμικής Αεροπορίας (της πρώην 126 Σμηναρχίας Μάχης που λειτούργησε για πρώτη φορά το 1946 ως και ανέστειλε τις δραστηριότητες τον Ιούλιο του 2015).
Πλειάδα ελικοπτέρων θα απογειώνεται από τη νέα αεροπορική βάση του Ηρακλείου
Σε περίπτωση ανάγκης, από τη βάση ελικοπτέρων και UAV’s του Ηρακλείου θα υπάρχει ταχύτατη αντίδραση και μεταφορά δυνάμεων στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και εναέρια κάλυψη ανατολικά της νήσου. Θα μπορούν να απογειώνονται από εκεί πλειάδα ελικοπτέρων που διαθέτουν οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, όπως δικινητήρια Boeing CH-47 Chinook αμερικανικής κατασκευής (που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο σε μεταφορές προσώπων, αντικειμένων ή και οχημάτων του στρατού), αμερικανικά Bell OH-58 Kiowa, επιθετικά Apache καθώς και Sikorsky UH-60 Black Hawk εφόσον αγοραστούν από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος από το βήμα του Κοινοβουλίου, η χώρα μας διαπραγματεύεται την προμήθεια ελικοπτέρων τέτοιου τύπου, στο πλαίσιο του πλεονάζοντος υλικού της υπερδύναμης, εντασσόμενα στην ευρύτερη ελληνοαμερικανική συζήτηση για την άμυνα της πατρίδας μας. Στη νέα βάση του Ηρακλείου αναμένεται να υπάρχει και μια πλήρης αντιαεροπορική μονάδα για την κάλυψή της από εχθρικά πυρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.