Το σαρωτικό ξεκίνημα του παλλαδίου στην αυγή του 2020 δεν είναι τίποτα μπροστά στις επιδόσεις ενός άλλου, λιγότερο γνωστού ευγενούς μετάλλου...
Το σαρωτικό ξεκίνημα του παλλαδίου στην αυγή του 2020 δεν είναι τίποτα μπροστά στις επιδόσεις ενός άλλου, λιγότερο γνωστού ευγενούς μετάλλου: πρόκειται για το ρόδιο – Πού χρησιμοποιείται
Οι αυστηρότεροι κανόνες για τις εκπομπές ρύπων είναι αυτοί που πυροδότησαν το ράλι σε υψηλά πολλών ετών, ενώ εικάζεται ότι οι επενδυτές ανοίγουν θέσεις στο ρόδιο, ποντάροντας στην περαιτέρω άνοδό του.
Την τελευταία τετραετία το ρόδιο έκανε ράλι 12 φορές, υπεραποδίδοντας έναντι των άλλων σημαντικών εμπορευμάττων, λόγω της μεγάλης ζήτησης από την αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως και το παλλάδιο, το μέταλλο αυτό εξορύσσεται ως υποπροϊόν της πλατίνας και του νικελίου, αλλά αποτελεί μια πολύ μικρότερη αγορά κι έτσι υπόκειται σε μεγάλες διακυμάνσεις στην τιμή του όταν αλλάζουν τα δεδομένα της προσφοράς και της ζήτησης.
«Το ρόδιο υπόκειται σε τεράστια μεταβλητότητα», αναφέρει ο Αντον Μπερλίν της ρωσικής MMC Norilsk Nickel PJSC, που βγάζει από τα ορυχεία περίπου το 10% του ροδίου παγκοσμίως. Η προσφορά είναι περιορισμένη και ορισμένοι έσπευσαν να αγοράσουν το μέταλλο αφού μεγάλοι βιομηχανικοί παίκτες εξασφάλισαν μεγάλες ποσότητες του μετάλλου το 2019, αναφέρει.
Την Παρασκευή η τιμή του ήταν στα $7.975 ανά ουγγιά. Την περασμένη εβδομάδα, οι επενδυτές εξάλλου έσπευσαν να αυξήσουν τις θέσεις τους σε πολύτιμα μέταλλα, λόγω της έντασης που ξέσπασε στη Μέση Ανατολή. Το παλλάδιο αυξήθηκε κατά 9%.
Σύμφωνα με τον Αφσίν Ναμπαβί της MKS PAMP Group, το ρόδιο ενδέχεται να ξεπεράσει και τα 10.100 δολάρια ανά ουγγιά που είχε αγγίξει το 2008.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι τότε η πολύ υψηλή τιμή είχε στρέψει τις εταιρείες που κατασκευάζουν καταλύτες για αυτοκίνητα προς άλλες οικονομικότερες λύσεις, όπως το παλλάδιο και η πλατίνα – μέταλλα που χρησιμοποιούνται και αυτά για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.