Η απόφαση της Αγοράς του Αιώνα (για την Ελλάδα) το 1985, έγινε ένα σύγχρονο σημείο αναφοράς στην νεότερη αεροπορική μας ιστορία. Η Ελλάδα,...
Η απόφαση της Αγοράς του Αιώνα (για την Ελλάδα) το 1985, έγινε ένα σύγχρονο σημείο αναφοράς στην νεότερη αεροπορική μας ιστορία. Η Ελλάδα, επέλεξε τότε δυο από τα πλέον σύγχρονα μαχητικά της Δύσης, το εξαιρετικό F-16, στην τότε, πιο σύγχρονη, ώριμη αν θέλετε, εκδοχή του, το F-16C Block 30, ενώ ταυτόχρονα αγόρασε και το Mirage 2000, σε μια λιγότερο “ώριμη” έκδοση, ως Mirage 2000E, με ένα μέτριο ραντάρ (το γνωστό RDM).
Δυστυχώς, λίγοι θα θυμούνται πως ενώ τα F-16C/D ήρθαν και μπήκαν σε υπηρεσία σχετικά “ανέφελα”, τα Mirage 2000EG/BG δεν είχαν τόσο απροβλημάτιστη εισαγωγή. Το πρωτοποριακό ραντάρ AN/APG-68 του F-16 ήταν κλάσεις ανώτερο του RDM, κι αυτό ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα για την ΠΑ. Τη λύση την έδωσε μια συμπληρωματική σύμβαση επί κυβερνήσεως Κ. Μητσοτάκη, όπου οι Γάλλοι αναβάθμισαν (όσο ήταν τεχνικά δυνατό) το RDM, ενώ εμείς αγοράσαμε πυραύλους Matra Super 530D. Τότε τα Mirage 2000 απέκτησαν τις δυνατότητες που επιθυμούσε η ΠΑ.
Άλλωστε η ελληνική εμπειρία ήταν χαρακτηριστική της “σύγκρουσης” μεταξύ των δυο μαχητικών στην εμπορική αρένα. Το αμερικανικό επωφελείτο της τεράστιας εμπειρίας των ΗΠΑ στην μικροηλεκτρονική, με ραντάρ πολύ ανώτερο του γαλλικού (το AN/APG-68 θεωρείται ανώτερο ακόμη και του RDI των Mirage 2000C σε γαλλική υπηρεσία). Την ίδια στιγμή, παρά την ύπαρξη του επίφοβου Matra Super 530D, οι ΗΠΑ έπαιρναν συμβόλαια με το F/A-18A/B με το επίσης κορυφαίο AN/APG-65 και τους παλαιότερους AIM-7.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.