«Πάση δυνάμει» εξελίσσεται η διαδικασία κατασκευής των πρώτων δύο ελληνικών φρεγατών FDI Belharra στα ναυπηγεία της Λοριάν στη βορειοδυτ...
«Πάση δυνάμει» εξελίσσεται η διαδικασία κατασκευής των πρώτων δύο ελληνικών φρεγατών FDI Belharra στα ναυπηγεία της Λοριάν στη βορειοδυτική Γαλλία.
Ταυτόχρονα, οι επιτελείς του Πολεμικού Ναυτικού έχουν ξεκινήσει τις ζυμώσεις, ώστε να βρεθούν τα στελέχη που θα αποτελέσουν το πλήρωμα του πρώτου από τα τρία, ή τέσσερα αν ενεργοποιηθεί η προαίρεση που προβλέπεται στη συμφωνία, πανίσχυρα πλοία που θα αποκτήσει η χώρα μέσα στα επόμενα χρόνια.
Οι πρώτοι της Belharra
Η διαδικασία επιλογής προσωπικού χαρακτηρίζεται «εξαιρετικής σπουδαιότητας» από υψηλόβαθμα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού, καθώς θα σηκώσουν το «βάρος» της ένταξης των πλοίων στον ελληνικό Στόλο. Πρώτα θα επιλεγούν οι κυβερνήτες των φρεγατών, οι οποίοι θα ταξιδέψουν στη Γαλλία προκειμένου να παραλάβουν τις Belharra και στη συνέχεια θα αναλάβουν το τιμητικό καθήκον να τις φέρουν στην Ελλάδα. Η «σημαντικότερη» αποστολή που θα κληθούν να φέρουν εις πέρας όμως, είναι να καταστήσουν τα πλοία «επιχειρησιακά» το συντομότερο δυνατόν, ώστε η Ελλάδα να αποκτήσει τις ισχυρότερες φρεγάτες στην Ανατολική Μεσόγειο και, συνεπώς, το ναυτικό πλεονέκτημα στην ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, ο κυβερνήτης της πρώτης ελληνικής FDI Belharra, μαζί με το πλήρωμα του πλοίου, θα μεταβεί στη Γαλλία στα μέσα του 2023 και λίγους μήνες αργότερα θα ακολουθήσουν τα πρώτα στελέχη του δεύτερου πλοίου. Στη Λοριάν θα τους περιμένει το κλιμάκιο των αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού, που βρίσκεται ήδη στη Γαλλία και παρακολουθεί βήμα προς βήμα την πορεία των εργασιών τόσο στις ελληνικές όσο και στη γαλλική φρεγάτα.
Πατάνε «γκάζι»
Τα μεγαλύτερα τμήματα του πρώτου ελληνικού πλοίου βρίσκονται αυτήν τη στιγμή στο υπόστεγο των ναυπηγείων της Λοριάν και εντός του προσεχούς Οκτωβρίου, όταν η γαλλική FDI «πέσει» στη θάλασσα για τις πρώτες δοκιμές, τη θέση της στη «στεγνή» δεξαμενή (dry dock) θα πάρει η ελληνική φρεγάτα. Ταυτόχρονα, το δεύτερο ελληνικό πλοίο θα ξεκινήσει να «συναρμολογείται» στο μεγάλο υπόστεγο, καθώς αρκετά από τα τμήματά του κατασκευάζονται ήδη στο ναυπηγείο.
Στο ελληνικό Επιτελείο επικρατεί απόλυτη ικανοποίηση, καθώς οι εργασίες βρίσκονται σχεδόν δύο μήνες μπροστά από το συμφωνηθέν χρονοδιάγραμμα και, αν όλα κυλήσουν όπως έχουν σχεδιαστεί, η παράδοση του πρώτου πλοίου θα γίνει πολύ νωρίτερα από τον Μάρτιο του 2025 που προβλέπει η συμφωνία Αθήνας - Παρισιού.
Το πιο κρίσιμο τεστ για τις υπερσύγχρονες γαλλικές φρεγάτες, πάντως, πλησιάζει και δεν είναι άλλο από τις εν πλω δοκιμές του πρώτου πλοίου που βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής, το οποίο θα ενταχθεί στο γαλλικό Πολεμικό Ναυτικό. Το πρώτο βήμα είναι η τοποθέτηση του πύργου και η ενεργοποίηση του πανίσχυρου ραντάρ «Sea Fire», αλλά και των ηλεκτρονικών συστημάτων της Belharra, που αποτελούν ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του πλοίου. Το γαλλικό «πρωτότυπο», άλλωστε, αποτελεί τον «πιλότο» και για τις ελληνικές φρεγάτες. Οι Γάλλοι, μάλιστα, διαβεβαίωσαν τον αρχηγό ΓΕΝ αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη, ο οποίος βρέθηκε πρόσφατα στη Λοριάν, ότι σε περίπτωση που ανακύψει κάποιο πρόβλημα στο πρώτο πλοίο, θα αντιμετωπιστεί εγκαίρως, έτσι ώστε η πρώτη ελληνική FDI να έχει ενσωματώσει τη λύση του.
Στο βάθος κορβέτες
Εξελίξεις αναμένονται σύντομα και στο θέμα των κορβετών, με την κυβέρνηση να έχει στα χέρια της τον φάκελο με τις εισηγήσεις των αρμόδιων αξιωματικών του ΓΕΝ, αλλά να δίνει τον απαραίτητο χρόνο ώστε να ξεκαθαρίσει το καθεστώς των ελληνικών ναυπηγείων. Άλλωστε, ακόμα και σε ανώτατο επίπεδο, έχει γίνει σαφές ότι τα πλοία θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα και το γεγονός αυτό φαίνεται να «οδηγεί» τις εξελίξεις στη διαδικασία επιλογής της μικρότερης, αλλά πανίσχυρης Μονάδας, που θα ενταχθεί στον Στόλο στο προσεχές μέλλον. Σταύρος Ιωαννίδης - stavros.ion@gmail.com - ΠΗΓΗ: POLITICAL
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.