Το ίδιο θα έπρεπε να συμβαίνει και σε άλλους ιδιαίτερα κρίσιμους τομείς για την Εθνική Άμυνα και Ασφάλεια... Ναυπηγεία, τηλεπικοινωνίες, στρ...
Σε αυτά τα ζητήματα δεν χωρούν ιδεολογικές προκαταλήψεις, αν δηλαδή είναι "σοσιαλιστική" ή "φιλελεύθερη" η αντίληψη που τα διέπει, γιατί μοναδική σημασία έχει αν η αντίληψη αυτή είναι Εθνική....
Ματαιώνεται ο διαγωνισμός πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης, καθώς κρίνεται πως διαδραματίζει σημαντικότατο γεωστρατηγικό ρόλο, ιδίως μετά την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με σημερινό αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», η απόφαση ελήφθη κεντρικά, ήτοι από το Μέγαρο Μαξίμου, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, κατόπιν προσεκτικής αξιολόγησης όλων των κρίσιμων παραμέτρων που σχετίζονται με την ανάδειξη της συγκεκριμένης περιοχής τόσο σε αμυντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο, ενώ βαρύνουσα σημασία στην τελική απόφαση είχε και το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη αποτελεί ενεργειακό κόμβο και ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εμπορικά λιμάνια.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να προχωρήσει σε ένα νέο επιχειρησιακό πλάνο για τον συγκεκριμένο λιμένα, με την αξιοποίηση διαφόρων χρήσεών του. Θυμίζουμε ότι η Αλεξανδρούπολη εντάχθηκε στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων το 2017.
Δύο χρόνια αργότερα ανατέθηκε η εκπόνηση μελέτης για εναλλακτικές αξιοποίησής του, το 2020 άρχισε να εκδηλώνεται ενδιαφέρον για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από μια σειρά ενδιαφερόμενων επενδυτικών σχημάτων και πέρυσι είχαν επιλεγεί τέσσερα εξ αυτών για τη β΄ φάση του διαγωνισμού. Μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων στην Ουκρανία και στο πλαίσιο της συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας – Ηνωμένων Πολιτειών η ακριτική πόλη αποτέλεσε το σύνδεσμο της ανατολικής Μεσογείου με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ έχει καθίσταται παράλληλα «περιφερειακός και διεθνής κόμβος μεταφοράς ενέργειας προς την Ευρώπη» όπως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που τον περασμένο Μάιο παρέστη στην τελετή έναρξης υλοποίησης της πρώτης πλωτής μονάδας αποθήκευσης εναναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU) που δημιουργείται από την εταιρεία κοινής ωφέλειας Gastrade.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η ματαίωση του διαγωνισμού πώλησης του συγκεκριμένου οργανισμού λιμένος, δεν σχετίζεται με οποιαδήποτε ανάκληση άλλων σχεδίων του ΤΑΙΠΕΔ. Αντιθέτως, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου επιθυμεί την περαιτέρω περιφερειακή ανάπτυξη με αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων που έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την ΛΑΡΚΟ και τα λιμάνια Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Γουρνών Ηρακλείου για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», για την Αττική Οδό, κ.α.
Σύμφωνα με σημερινό αποκλειστικό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα», η απόφαση ελήφθη κεντρικά, ήτοι από το Μέγαρο Μαξίμου, σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών, κατόπιν προσεκτικής αξιολόγησης όλων των κρίσιμων παραμέτρων που σχετίζονται με την ανάδειξη της συγκεκριμένης περιοχής τόσο σε αμυντικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο, ενώ βαρύνουσα σημασία στην τελική απόφαση είχε και το γεγονός ότι η Αλεξανδρούπολη αποτελεί ενεργειακό κόμβο και ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα εμπορικά λιμάνια.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση επιθυμεί να προχωρήσει σε ένα νέο επιχειρησιακό πλάνο για τον συγκεκριμένο λιμένα, με την αξιοποίηση διαφόρων χρήσεών του. Θυμίζουμε ότι η Αλεξανδρούπολη εντάχθηκε στο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων το 2017.
Δύο χρόνια αργότερα ανατέθηκε η εκπόνηση μελέτης για εναλλακτικές αξιοποίησής του, το 2020 άρχισε να εκδηλώνεται ενδιαφέρον για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών από μια σειρά ενδιαφερόμενων επενδυτικών σχημάτων και πέρυσι είχαν επιλεγεί τέσσερα εξ αυτών για τη β΄ φάση του διαγωνισμού. Μετά την έναρξη των πολεμικών επιχειρήσεων στην Ουκρανία και στο πλαίσιο της συμφωνίας αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας – Ηνωμένων Πολιτειών η ακριτική πόλη αποτέλεσε το σύνδεσμο της ανατολικής Μεσογείου με τη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μαύρη Θάλασσα, ενώ έχει καθίσταται παράλληλα «περιφερειακός και διεθνής κόμβος μεταφοράς ενέργειας προς την Ευρώπη» όπως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που τον περασμένο Μάιο παρέστη στην τελετή έναρξης υλοποίησης της πρώτης πλωτής μονάδας αποθήκευσης εναναεριοποίησης φυσικού αερίου (FSRU) που δημιουργείται από την εταιρεία κοινής ωφέλειας Gastrade.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι η ματαίωση του διαγωνισμού πώλησης του συγκεκριμένου οργανισμού λιμένος, δεν σχετίζεται με οποιαδήποτε ανάκληση άλλων σχεδίων του ΤΑΙΠΕΔ. Αντιθέτως, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου επιθυμεί την περαιτέρω περιφερειακή ανάπτυξη με αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων που έχουν πολλαπλασιαστικά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες. Στο πλαίσιο αυτό, βρίσκεται στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την ΛΑΡΚΟ και τα λιμάνια Καβάλας, Ηγουμενίτσας, Γουρνών Ηρακλείου για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», για την Αττική Οδό, κ.α.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.