Τρόμος και πανικός, αυτά είναι τα αισθήματα που διακατέχουν τους Τούρκους, μετά την είδηση απόκτησης F-35 από την Ελλάδα, σύμφωνα με επικείμ...
Τρόμος και πανικός, αυτά είναι τα αισθήματα που διακατέχουν τους Τούρκους, μετά την είδηση απόκτησης F-35 από την Ελλάδα, σύμφωνα με επικείμενη πρόταση της κυβέρνησης Μπάιντεν στο Κογκρέσο, σύμφωνα με αμερικανική εφημερίδα, ενώ υπάρχει διάχυτη η αίσθηση ότι οι Τούρκοι "επιβραβεύονται" για μία ακόμη φορά παρά την προσβλητική στάση τους σε όλα τα μέλη του ΝΑΤΟ.
Το F-35 είναι το μέλλον της Πολεμικής Αεροπορίας κι αυτό το έχουν επισημάνει εδώ και χρόνια έμπειροι αεροπόροι και ειδικοί.
Οι εξυπνάδες του τούρκου Υποπτέραρχου...
Ο Τούρκος απόστρατος Υποπτέραρχος Μπαγιαζίτ Καρατάς λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα μεταξύ Τουρκίας και ΗΠΑ/ΝΑΤΟ, μίλησε και βρόντηξε για το αεροσκάφος F-35A, σχετικά με την πιθανότητα αγοράς του από την Τουρκία, ενώ αναφέρθηκε και στην Ελλάδα.
Ο ίδιος τόνισε ότι “το εν λόγω αεροσκάφος, στέκεται μπροστά μας ως ένα σημαντικό πρόβλημα που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς θα απενεργοποιήσει σχεδόν ολόκληρο το σύστημα εφοδιασμού μας.
Οι ΗΠΑ ορίζουν το πρόγραμμα των αεροσκαφών F-35 ως «ζωτικά σημαντικό» για τον εαυτό τους. Με το αεροσκάφος αυτό, οι Αμερικανοί θα ελέγχουν σχεδόν πλήρως και θα εκμεταλλεύονται ανοιχτά τις χώρες που κατέχουν αυτού τοπυ τύπου τα μαχητικά αεροσκάφη.
Για παράδειγμα, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία αυτή την στιγμή εξαρτάται κατά 90-95% από τις ΗΠΑ γενικά, αλλά αυτή η αναλογία θα αυξηθεί σε 100% για τα αεροσκάφη 5η γενιάς F-35.
Αυτή η δήλωση μου δεν αφορά αστείο, ούτε αποτελεί μια ιδιότυπη τρομολαγνεία, αλλά είναι η πάσα αλήθεια.
Όπως έχουμε γράψει και εξηγήσει όλα τα προβλήματά του F-35 αφορούν τον υπολογιστή του μαχητικού αυτού.
Αυτό σημαίνει ότι κατά την έναρξη της πτήσης, θα χρειαστείτε έναν κωδικό PIN για να συνδεθείτε στο σύστημα από την αρχή.
Τα "Όνομα χρήστη-" και ο "Κωδικός πρόσβασης/PIN" είναι υποχρεωτικά για την σύνδεση του πιλότου με τα συστήματα και τον υπολογιστή του αεροσκάφους πριν από κάθε πτήση,ε ενώ όλες οι πληροφορίες του κάθε αεροσκάφους συλλέγονται στο cloud "Cloud/Bigdata" στις ΗΠΑ.
Έτσι, αν οι Αμερικανοί θέλουν να πετάξει το συγκεκριμένο μαχητικό θα πετάξει, αλλιώς, ο πιλότος δεν μπορεί να πετάξει χωρίς έγκριση.
Επιπλέον, πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα της χρήσης κωδικών πρόσβασης για τα αεροσκάφη αυτού του τύπου παρουσιάστηκαν σε ανοιχτές πηγές από χώρες σαν την Αγγλία η την Νότια Κορέα.
Η χρήση των μαχητικών αεροσκαφών F-35A στην δύναμη της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, θα ήταν σχεδόν πέρα από τον έλεγχο του γενικού Επιτελείου της χώρας μου.
Η αρχή όλων των μειονεκτημάτων των αεροσκαφών F-35, αφορούν το “Autonomous Logistics Information System” (ALIS) και το Performance Based Logistics (PBL).
Επίσης το τρέχον γνωστό κόστος λειτουργίας ενός μαχητικού αεροσκάφους F-35 θα τετραπλασιαστεί τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια.
Το ALIS θα ελέγχει ολόκληρη την αλυσίδα αποστολών, εκπαίδευσης, συντήρησης και προμήθειας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και όλες οι πληροφορίες των μονάδων μας θα αποθηκεύονται στον κεντρικό υπολογιστή της εταιρείας, τις ΗΠΑ, στο cloud «Cloud /Bigdata».
Εάν και εφόσον αγοράσουμε υπηρεσίες από την συγκεκριμένη αμερικανική εταιρεία, θα χάσουμε τον εθνικό έλεγχο του αεροσκάφους F-35A, αφήνοντας όλο τον έλεγχο στις ΗΠΑ.
Τα συστήματα ALIS και PBL μπορεί να φαίνεται οικονομικά βιώσιμα, αλλά η συμφωνία εταιρικής σχέσης για την απόκτηση F-35A δεν έχει εναλλακτική.
Με άλλα λόγια, δεν θα μπορούμε να διαχειριστούμε τις δραστηριότητες του δικού μας αεροσκάφους σύμφωνα με την εθνική μας αντίληψη για την επιμελητεία, ακόμη κι αν πρόκειται για κάτι περιορισμένο.
Το μερίδιο της εργασίας που δόθηκε στην Τουρκία στο πρόγραμμα F-35 είναι περίπου 5,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε 20 χρόνια, όπως τέθηκε στην ημερήσια διάταξη όταν το Μνημόνιο Συναντίληψης για τα F-35 που υπεγράφη μεταξύ Τουρκίας και ΗΠΑ στις 25 Ιανουαρίου 2007 εγκρίθηκε από η Μεγάλη Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας το 2008.
Με άλλα λόγια, δεν μιλάμε για 10-15 δισεκατομμύρια δολάρια όπως ακούγεται. Εάν αγοράσουμε το αρχικά αναφερόμενο αριθμό των 100 αεροσκαφών F-35A, το μερίδιο εργασίας μας θα μειωθεί αναλογικά.
Ένας άλλος κίνδυνος που δεν μπήκε ποτέ στην ημερήσια διάταξη, είναι ότι το κόστος χρήσης κάθε αεροσκάφους F-35 κατά την διάρκεια ζωής του από την την τουρκική Πολεμική Αεροπορία, (περίπου 40-50 χρόνια), αφού εκτιμάται ότι θα έχουμε αύξηση 3-4 φορές πάνω από το ποσό που το αγοράσαμε από τις ΗΠΑ.
Για παράδειγμα. Το κόστος μόνο ενός αεροσκάφους F-35A, το οποίο αγοράστηκε για περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια, θα φτάσει τα 300-400 εκατομμύρια δολάρια για την Τουρκία κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του σε 40-50 χρόνια.
Είναι απαραίτητη μια τέτοια αγορά;
Είναι απαραίτητο να ρωτήσουμε χώρες που έχουν αγοράσει το F-35, ποιο είναι το συνολικό κόστος για την Τουρκία, πώς θα πετούν τα αεροσκάφη και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στον προϋπολογισμό του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, αλλά και τι τεχνικούς περιορισμούς θα φέρει η παρουσία ενός τέτοιου αεροσκάφους .
Παρεμπιπτόντως, συστήνω ανεπιφύλακτα στην Ελλάδα να αγοράσει τα αεροσκάφη F-35.
Τα μαχητικά αυτά έχουν δυνατότητες stealth και με αυτά οι Έλληνες θα μπορούν εύκολα να χτυπήσουν τα «μυθικά τους όνειρα» αν μπορούν όμως να τα πετάξουν.
Οι ειδικοί που γνωρίζουν το αντικείμενο στην Ελλάδα, εκφράζουν τα ίδια προβλήματα για το F-35 όταν έρχεται στην επιφάνεια το θέμα της αγοράς τους.
Ένα άλλο θέμα που τίθεται και αναφέρεται συχνότερα σχετικά με την προμήθεια των F-35 είναι «γιατί το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Αυστραλία, ο Καναδάς και άλλες χώρες αγοράζουν ένα τόσο προβληματικό αεροσκάφος, δεν ξέρουν για αυτά τα θέματα;».
Η απάντηση είναι πολύ σύντομη, η γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση της κάθε χώρας είναι διαφορετική και ο καθένας πράττει αυτό που θέλει να κάνει”, καταλήγει ο ίδιος.
Ο ίδιος τόνισε ότι “το εν λόγω αεροσκάφος, στέκεται μπροστά μας ως ένα σημαντικό πρόβλημα που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη, καθώς θα απενεργοποιήσει σχεδόν ολόκληρο το σύστημα εφοδιασμού μας.
Οι ΗΠΑ ορίζουν το πρόγραμμα των αεροσκαφών F-35 ως «ζωτικά σημαντικό» για τον εαυτό τους. Με το αεροσκάφος αυτό, οι Αμερικανοί θα ελέγχουν σχεδόν πλήρως και θα εκμεταλλεύονται ανοιχτά τις χώρες που κατέχουν αυτού τοπυ τύπου τα μαχητικά αεροσκάφη.
Για παράδειγμα, η τουρκική Πολεμική Αεροπορία αυτή την στιγμή εξαρτάται κατά 90-95% από τις ΗΠΑ γενικά, αλλά αυτή η αναλογία θα αυξηθεί σε 100% για τα αεροσκάφη 5η γενιάς F-35.
Αυτή η δήλωση μου δεν αφορά αστείο, ούτε αποτελεί μια ιδιότυπη τρομολαγνεία, αλλά είναι η πάσα αλήθεια.
Όπως έχουμε γράψει και εξηγήσει όλα τα προβλήματά του F-35 αφορούν τον υπολογιστή του μαχητικού αυτού.
Αυτό σημαίνει ότι κατά την έναρξη της πτήσης, θα χρειαστείτε έναν κωδικό PIN για να συνδεθείτε στο σύστημα από την αρχή.
Τα "Όνομα χρήστη-" και ο "Κωδικός πρόσβασης/PIN" είναι υποχρεωτικά για την σύνδεση του πιλότου με τα συστήματα και τον υπολογιστή του αεροσκάφους πριν από κάθε πτήση,ε ενώ όλες οι πληροφορίες του κάθε αεροσκάφους συλλέγονται στο cloud "Cloud/Bigdata" στις ΗΠΑ.
Έτσι, αν οι Αμερικανοί θέλουν να πετάξει το συγκεκριμένο μαχητικό θα πετάξει, αλλιώς, ο πιλότος δεν μπορεί να πετάξει χωρίς έγκριση.
Επιπλέον, πληροφορίες σχετικά με το πρόβλημα της χρήσης κωδικών πρόσβασης για τα αεροσκάφη αυτού του τύπου παρουσιάστηκαν σε ανοιχτές πηγές από χώρες σαν την Αγγλία η την Νότια Κορέα.
Η χρήση των μαχητικών αεροσκαφών F-35A στην δύναμη της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας, θα ήταν σχεδόν πέρα από τον έλεγχο του γενικού Επιτελείου της χώρας μου.
Η αρχή όλων των μειονεκτημάτων των αεροσκαφών F-35, αφορούν το “Autonomous Logistics Information System” (ALIS) και το Performance Based Logistics (PBL).
Επίσης το τρέχον γνωστό κόστος λειτουργίας ενός μαχητικού αεροσκάφους F-35 θα τετραπλασιαστεί τουλάχιστον τα επόμενα χρόνια.
Το ALIS θα ελέγχει ολόκληρη την αλυσίδα αποστολών, εκπαίδευσης, συντήρησης και προμήθειας της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας και όλες οι πληροφορίες των μονάδων μας θα αποθηκεύονται στον κεντρικό υπολογιστή της εταιρείας, τις ΗΠΑ, στο cloud «Cloud /Bigdata».
Εάν και εφόσον αγοράσουμε υπηρεσίες από την συγκεκριμένη αμερικανική εταιρεία, θα χάσουμε τον εθνικό έλεγχο του αεροσκάφους F-35A, αφήνοντας όλο τον έλεγχο στις ΗΠΑ.
Τα συστήματα ALIS και PBL μπορεί να φαίνεται οικονομικά βιώσιμα, αλλά η συμφωνία εταιρικής σχέσης για την απόκτηση F-35A δεν έχει εναλλακτική.
Με άλλα λόγια, δεν θα μπορούμε να διαχειριστούμε τις δραστηριότητες του δικού μας αεροσκάφους σύμφωνα με την εθνική μας αντίληψη για την επιμελητεία, ακόμη κι αν πρόκειται για κάτι περιορισμένο.
Με άλλα λόγια, δεν μιλάμε για 10-15 δισεκατομμύρια δολάρια όπως ακούγεται. Εάν αγοράσουμε το αρχικά αναφερόμενο αριθμό των 100 αεροσκαφών F-35A, το μερίδιο εργασίας μας θα μειωθεί αναλογικά.
Ένας άλλος κίνδυνος που δεν μπήκε ποτέ στην ημερήσια διάταξη, είναι ότι το κόστος χρήσης κάθε αεροσκάφους F-35 κατά την διάρκεια ζωής του από την την τουρκική Πολεμική Αεροπορία, (περίπου 40-50 χρόνια), αφού εκτιμάται ότι θα έχουμε αύξηση 3-4 φορές πάνω από το ποσό που το αγοράσαμε από τις ΗΠΑ.
Για παράδειγμα. Το κόστος μόνο ενός αεροσκάφους F-35A, το οποίο αγοράστηκε για περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια, θα φτάσει τα 300-400 εκατομμύρια δολάρια για την Τουρκία κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του σε 40-50 χρόνια.
Είναι απαραίτητη μια τέτοια αγορά;
Είναι απαραίτητο να ρωτήσουμε χώρες που έχουν αγοράσει το F-35, ποιο είναι το συνολικό κόστος για την Τουρκία, πώς θα πετούν τα αεροσκάφη και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στον προϋπολογισμό του τουρκικού υπουργείου Άμυνας, αλλά και τι τεχνικούς περιορισμούς θα φέρει η παρουσία ενός τέτοιου αεροσκάφους .
Παρεμπιπτόντως, συστήνω ανεπιφύλακτα στην Ελλάδα να αγοράσει τα αεροσκάφη F-35.
Τα μαχητικά αυτά έχουν δυνατότητες stealth και με αυτά οι Έλληνες θα μπορούν εύκολα να χτυπήσουν τα «μυθικά τους όνειρα» αν μπορούν όμως να τα πετάξουν.
Οι ειδικοί που γνωρίζουν το αντικείμενο στην Ελλάδα, εκφράζουν τα ίδια προβλήματα για το F-35 όταν έρχεται στην επιφάνεια το θέμα της αγοράς τους.
Ένα άλλο θέμα που τίθεται και αναφέρεται συχνότερα σχετικά με την προμήθεια των F-35 είναι «γιατί το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Αυστραλία, ο Καναδάς και άλλες χώρες αγοράζουν ένα τόσο προβληματικό αεροσκάφος, δεν ξέρουν για αυτά τα θέματα;».
Η απάντηση είναι πολύ σύντομη, η γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση της κάθε χώρας είναι διαφορετική και ο καθένας πράττει αυτό που θέλει να κάνει”, καταλήγει ο ίδιος.
Αυτά δεν τα ήξερε ο Υποπτέραρχος πριν 5 χρόνια που τα F-35 ετοιμάζονταν να προσγειωθούν στα τουρκικά αεροδρόμια; Τα ήξερε προφανώς αλλά δεν είχαν σημασία ούτε είναι έτσι όπως τα περιγράφει τα πράγματα. Η παροιμία εδώ βρίσκει απόλυτη εφαρμογή... Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα βγάζει κρεμαστάρια...
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.