Ανοίγει ο κύκλος των ερευνών για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη και στο «κάδρο» αναμένεται να μπουν κι άλλα πρόσωπα, με βάση και τις κατα...
Ανοίγει ο κύκλος των ερευνών για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη και στο «κάδρο» αναμένεται να μπουν κι άλλα πρόσωπα, με βάση και τις καταθέσεις που έδωσαν την περασμένη εβδομάδα στον ανακριτή διάφορα πρόσωπα, τα οποία γνώριζαν στοιχεία για τις συνθήκες που επικρατούσαν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Ο εφέτης ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση, εκτός από τις κλήσεις που έστειλε στους δύο σταθμάρχες και τον επιθεωρητή, έχει εξετάσει μάρτυρες που είναι εργαζόμενοι του ΟΣΕ και συνδικαλιστές της Hellenic Train, οι οποίοι στο παρελθόν είχαν κρούσει των κώδωνα του κινδύνου σχετικά με την ασφάλεια των τρένων.
Υπενθυμίζεται ότι εντός της επόμενης εβδομάδας θα απολογηθούν οι δύο σταθμάρχες, οι οποίοι είχαν αναχωρήσει νωρίτερα από την βάρδια τους, το μοιραίο βράδυ της μετωπικής σύγκρουσης του επιβατικού τρένου με την εμπορική αμαοξστοιχία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Mega, στην απολογία τους θα προσπαθήσουν να ελαφρύνουν τη θέση τους, με τον συμβασιούχο σταθμάρχη να αναμένεται να υποστηρίξει ότι δεν ήταν υποχρεωμένος να μείνει στη βάρδια μέχρι τις 23:00.
Πληροφορίες του σταθμού αναφέρουν ότι ο επιθεωρητής που θα καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων αναμένεται να υποστηρίξει πως οι δύο σταθμάρχες δεν τήρησαν το ωράριό τους, πως ήταν υποχρεωμένος να αξιοποιήσει και τους άπειρους σταθμάρχες και πως είχαν όλοι οι σταθμάρχες πιστοποίηση. Αναμένεται, επίσης, να επικαλεστεί την ολιγωρία στην εγκατάσταση της τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης.
Ο σταθμάρχης επί 4 βράδια πριν το δυστύχημα χρησιμοποιούσε τον τοπικό πίνακα τηλεδιοίκησης
Όπως αποκαλύφθηκε χθες, ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας γνώριζε να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης, σε αντίθεση με τα όσα δήλωσε ενώπιον της ανακρίτριας κατά την απολογία του.
Συγκεκριμένα, στο έγγραφο-ντοκουμέντο που έφερε στη δημοσιότητα ο ΣΚΑΪ, είναι καταγεγραμμένες όλες οι κινήσεις του 59χρονου σταθμάρχη που έκανε όσες μέρες πραγματοποίησε τη βάρδια του στο σταθμαρχείο της Λάρισας αλλά και τι ακριβώς συνέβη το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη.
Αναλυτικά, στις 24 προς 25 Φεβρουαρίου, λίγες μόνο ημέρες πριν από το δυστύχημα, ο 59χρονος πραγματοποίησε 13 κινήσεις τις οποίες έκανε από την κονσόλα του σταθμαρχείου της Λάρισας. Από τις 13, οι 4 είναι αυτόματης χάραξης καθώς χρησιμοποιεί τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει ο σταθμός. Πρόκειται για κινήσεις που φανερώνουν πως ο 59χρονος γνώριζε να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης του σταθμού, σε αντίθεση με το επιχείρημα που προέβαλε ενώπιον της ανακρίτριας ότι δηλαδή δε γνώριζε να το χρησιμοποιεί.
Παράλληλα, στις 25 προς 26 Φεβρουαρίου, ο σταθμάρχης πραγματοποίησε 18 κινήσεις που αφορούν την κίνηση των συρμών.
Επίσης, στις 26 προς 27 Φεβρουαρίου έχει καταγραφεί στη διάρκεια της βάρδιάς του 23 κινήσεις εκ των οποίων οι 5 είναι κινήσεις αυτόματης χάραξης, καθώς οι κινήσεις του σταθμάρχη διαρκούν μερικά δευτερόλεπτα, από 18 έως 39.
Τέλος, στην 27η Φεβρουαρίου, ο 59χρονος πραγματοποίησε κινήσεις που αφορούν την είσοδο κυρίως εμπορικών αμαξοστοιχιών. Όσον αφορά το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, στις 28 Φεβρουαρίου δηλαδή, αποκαλύπτεται πως από τις 22:12, από την στιγμή δηλαδή που έμεινε μόνος του ο 59χρονος σταθμάρχης μέχρι και τις 01:39π.μ όπου και είχε γίνει το δυστύχημα δεν καταγράφεται καμία κίνηση αφού όπως φαίνεται ο 59χρονος δεν χρησιμοποίησε καθόλου την κονσόλα.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο 59χρονος σταθμάρχης τις περισσότερες μέρες του Φεβρουάριου εργαζόταν στο σταθμαρχείο της Καλαμπάκας. Έπειτα για δύο μέρες κάνει την μαθητεία του στο σταθμαρχείο της Λάρισας και για τις πέντε τελευταίες νύχτες του Φεβρουαρίου αναλαμβάνει να δουλέψει στη νυχτερινή βάρδια της Λάρισας όπου στις 28 Φεβρουαρίου γίνεται και το τραγικό δυστύχημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.