Ο κύβος ερρίφθη και πλέον η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, κλάσης ΥΔΡΑ, παίρνει τον δρόμο της Βουλής. Από κοντά και οι συσσωρευτές ...
Ο κύβος ερρίφθη και πλέον η αναβάθμιση των τεσσάρων φρεγατών ΜΕΚΟ, κλάσης ΥΔΡΑ, παίρνει τον δρόμο της Βουλής. Από κοντά και οι συσσωρευτές για τα υποβρύχια.
Του Χρήστου Μαζανίτη
Έπειτα από αρκετές παλινωδίες, πισωγυρίσματα, καθυστερήσεις και… καινοτόμες ιδέες, το πρόγραμμα αναβάθμισης των φρεγατών ΜΕΚΟ μπαίνει στον δρόμο της υλοποίησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες την Παρασκευή πρόκειται να εισαχθεί στη Βουλή για έγκριση το πρόγραμμα αναβάθμισης ύψους 605 εκατ. ευρώ.
Έκτοτε υπηρετούσαν χωρίς την παραμικρή αναβάθμιση, κινδυνεύοντας με πλήρη απαξίωση, παρά το γεγονός ότι μπορούν με το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί να προσφέρουν για τουλάχιστον επιπλέον 15 χρόνια.
Το συγκεκριμένο θέμα σέρνεται επί τουλάχιστον μία τετραετία και μέσα σε αυτό το διάστημα ακούστηκαν διάφορες ιδέες για την αξιοποίησή τους. Από τον εκσυγχρονισμό μόνο των δύο μέχρι τον παροπλισμό ορισμένων και την μετατροπή ενός σε πλοίο εκπαίδευσης.
Κατά κοινή ομολογία, πάντως, σε ΓΕΕΘΑ και ΓΕΝ που βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία επικράτησε η φωνή της λογικής και στα πλοία θα γίνουν οι απαραίτητες «ενέσεις» προκειμένου να συνεχίσουν να προσφέρουν τις πολύτιμες υπηρεσίες τους για την ασφάλεια των θαλασσίων συνόρων και την προστασία των κεκτημένων.
Ανάδοχος της αναβάθμισης επιλέχθηκε η TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems), που αποτελεί και την κατασκευάστρια εταιρεία των πλοίων και γνωρίζει καλά που «πονάνε» και πού πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή.
Οι εργασίες πρόκειται όλες να πραγματοποιηθούν σε Ελληνικά Ναυπηγεία. Ανάμεσα στα άλλα, το πακέτο αναβάθμισης περιλαμβάνει νέο ραντάρ εντοπισμού και ναυτιλίας, αναβάθμιση των ηλεκτρονικών του συστημάτων και των συστημάτων για ανθυποβρυχιακό πόλεμο, πλήρης λύσιμο κι επισκευή των μηχανών, νέο ESM και νέο TACTICOS.
Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr, στη Βουλή πρόκειται να εισαχθεί την Παρασκευή και το πρόγραμμα προμήθειας νέων μπαταριών για τα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού. Ένα πρόγραμμα υψίστης σημασίας για την επιχειρησιακή αξία των «αόρατων δολοφόνων» του Αιγαίου, με το πάθημα του 2013 – οπότε και είχαν παραδώσει πνεύμα οι μπαταρίες των νέων τότε υποβρυχίων λόγω ελλιπούς συντήρησης – να έχει γίνει μάθημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.