Στην προμήθεια καινούργιων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130J στρέφεται πλέον η Αθήνα καθώς η έρευνα αγοράς για μεταχειρισμένα δεν απέδωσε τ...
Στην προμήθεια καινούργιων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130J στρέφεται πλέον η Αθήνα καθώς η έρευνα αγοράς για μεταχειρισμένα δεν απέδωσε τα προβλεπόμενα αποτελέσματα. Στο στόχαστρο του Αεροπορικού Επιτελείου βρίσκονται και τα C-130 Hercules, αντίστοιχα με αυτά που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, ωστόσο, στρατιωτικές πηγές αναφέρουν ότι οι πιθανότητες να βρεθούν μεταχειρισμένα αεροσκάφη σε καλή κατάσταση είναι λιγοστές.
Στενεύουν τα περιθώρια
Ωστόσο, μετά από σειρά επαφών, ακόμη και σε ανώτατο πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο, δεν κατέστη δυνατό να βρεθεί λύση που ικανοποιεί τις πιεστικές ανάγκες της Αθήνας. Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, τα βρετανικά C-130J έχουν «γράψει» χιλιάδες ώρες στον αέρα και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η ελληνική πλευρά αφού είναι ιδιαίτερα καταπονημένα. Αντίθετα, τα ιταλικά και τα αυστραλιανά C-130J Super Hercules είναι σε πολύ καλή κατάσταση αλλά δεν είναι άμεσα διαθέσιμα.
Πιο συγκεκριμένα, η Ρώμη απέρριψε το ελληνικό αίτημα καθώς τα αεροσκάφη θα εξακολουθούν να καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες της ιταλικής αεροπορίας τουλάχιστον μέχρι το 2028. Αντίστοιχα, τα 12 μεταγωγικά της Αυστραλίας θα είναι διαθέσιμα για πώληση μετά το 2030 οπότε και θα αντικατασταθούν από τα C-130J-30.
Μονόδρομος η αμερικανική αγορά
Οι ασθενικές διαθεσιμότητες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια επιλογών στην Αθήνα, η οποία αναζητεί επειγόντως λύση στο θέμα των μεταγωγικών. Αυτή τη στιγμή πετούν μόλις δύο C-130 και οι προβλέψεις για αύξηση των διαθεσιμοτήτων δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικές. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.