Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Εντατική εκπαίδευση στα MH-60 ROMEO στελεχών του ΠΝ στις ΗΠΑ

    Ο βασικός πυρήνας των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού μαθαίνουν τα πάντα για τα ΜΗ-60 ROMEO στις Ηνωμένες Πολιτείες και συγκεκριμένα αυ...

   



Ο βασικός πυρήνας των στελεχών του Πολεμικού Ναυτικού μαθαίνουν τα πάντα για τα ΜΗ-60 ROMEO στις Ηνωμένες Πολιτείες και συγκεκριμένα αυτή την περίοδο, τα δυο γκρουπ βρίσκονται σε βάση του Τέξας που περνούν το πρώτο από τα τρία σχολεία ώστε να πιστοποιηθούν από τους Αμερικανούς ως διαθέσιμοι στον τύπο του νέου ανθυποβρυχιακού ελικοπτέρου.

Τα τρία σχολεία διεξάγονται, όπως σημειώνεται από πηγές στις Ηνωμένες Πολιτείες, με fast track διαδικασίες και σε αυτό βοηθά η εμπειρία και οι γνώσεις που έχουν τα έμπειρα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού που επελέγησαν ως οι πρώτοι που θα στελεχώσουν τη νέα μοίρα ελικοπτέρων.

Σχολείο ξένων γλωσσών και πιστοποίηση στην τυποποίηση της ορολογίας που χρησιμοποιείται σε επίπεδο ΝΑΤΟ κι όχι μόνο, σχολείο έρευνας και διάσωσης του USNAVY (σ.σ. παρόμοιο έχουν περάσει όλα τα στελέχη και στην Ελλάδα), σχολείο εξοικείωσης σε πτήσεις με το ROMEO.

Παράλληλα και λόγω του υψηλού επιπέδου των στελεχών του ναυτικού, τα δυο επιτελεία εργάζονται πυρετωδώς και βρίσκονται στο τελικό στάδιο των διαδικασιών οι οποίες αφορούν το πλάνο μεταφοράς των νέων ελικοπτέρων στην Ελλάδα. USNAVY & Πολεμικό Ναυτικό έχουν θέσει ως στόχο η μεταφορά των πρώτων τριών MH-60 ROMEO να συμπίπτει με την ολοκλήρωση του κύκλου εκπαίδευσης και πιστοποίησης των πληρωμάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο βασικός πυρήνας των «ελικοπτεράδων» της Διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού, με χιλιάδες ώρες πτήσης προέρχεται από τα S-70 Aegean Hawk Sikorsky της 2 ης Μοίρας με έδρα το Κοτρώνι του Μαραθώνα. Ως πτητική πλατφόρμα τα υφιστάμενα S-70 φέρουν πολλά κοινά γνωρίσματα και χαρακτηριστικά με τα νέα αποκτήματα του Στόλου κι αυτό βοηθά ακόμη περισσότερο στο θέμα της εκπαίδευσης ιπταμένων, μηχανικών αλλά και των χειριστών των ανθυποβρυχιακών συσκευών. Βεβαίως δεν είναι λίγες οι διαφορές που εντοπίζονται κυρίως στα νέα ηλεκτρονικά βοηθήματα τα οποία φέρνουν την τεράστια αλλαγή στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο και το κυνήγι των εχθρικών υποβρυχίων.

Τα βυθισμένα τουρκικά όνειρα…

Και μέσα από το συγκεκριμένο μεγάλο deal που είχε γίνει για το πολεμικό ναυτικό, «βυθίζονται» τα όποια όνειρα υπήρχαν στη γείτονα για το κλείσιμο της υποβρύχιας ψαλίδας καθώς μπαίνουν σταδιακά σε υπηρεσία και τα τουρκικά υποβρύχια τύπου 214. Ο κυνηγός τους εξοπλισμένος με εκτοξευτή ηχοσυμαντήρων, βυθιζόμενο σόναρ χαμηλής συχνότητας, τελευταίας γενιάς, γίνονται πραγματικός εφιάλτης για τα υποβρύχια και τα πληρώματά τους.

Τα ηλεκτρονικά συστήματα και το νέο ψηφιακό cockpit δίνει όλες τις κρίσιμες πληροφορίες που πρέπει να ξέρουν οι ιπτάμενοι αλλά και το κάθε επιχειρησιακό κέντρο. Παράλληλα όμως οι τορπίλες ΜΚ-46 και οι πύραυλοι AGM-114 Hellfire δημιουργούν άλλες συνθήκες στο θαλάσσιο πεδίο.

Και ο εφιάλτης μπορεί να γίνει πιο ισχυρός όταν ολοκληρωθεί το πρόγραμμα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας καθώς τα νέα συστήματα που διαθέτει θα φέρει στον ουρανό του Αιγαίου και της Μεσογείου ένα νέο ιπτάμενο ραντάρ το οποίο δεν θα βλέπει μόνο ότι συμβαίνει στη θάλασσα. Όμως την ώρα που ο αρχικός πυρήνας μελετά στις ΗΠΑ, πίσω στην Αττική και συγκεκριμένα στο Κοτρώνι του Μαραθώνα έχει ξεκινήσει ένας άλλος Μαραθώνιος που έχει πολλές αυξομειώσεις ως «αγώνας δρόμου».

Αυτός αφορά τις εργασίες στην βάση των ελικοπτέρων του ναυτικού, που άλλοτε προχωρούν κι άλλες φορές μειώνονται, ώστε όλα να είναι έτοιμα για την υποδοχή των νέων αποκτημάτων. Η πλειονότητα των εργασιών αφορούν τη μετασκευή και ανακαίνιση του υπόστεγου της 1 ης Μοίρας ελικοπτέρων καθώς εκεί θα ενταχθούν τα ΜΗ-60 ROMEO, αλλάζοντας την σελίδα και παίρνοντας την επιχειρησιακή σκυτάλη από τα ΑΒ-212.



Η επιδιωκόμενη, για πρώτη φορά, ομοιοτυπία

Και βεβαίως η αποστολή επιστολής «P & A», δηλαδή για τιμή και διαθεσιμότητα ελικοπτέρων Black Hawk, τον δίδυμο τύπο ελικοπτέρου με τα ΜΗ-60 ROMEO του Πολεμικού Ναυτικού, δείχνει μια πρόθεση πέραν βεβαίως της ανάγκης αντικατάστασης των πεπαλαιωμένων Χιούι.

Το ενδιαφέρον από το υπουργείο Εθνικής άμυνας και τα επιτελεία έχει την λογική η οποία συντάσσεται με την άποψη πως εφόσον το πολεμικό ναυτικό ήδη επιχειρεί με τα S-70B & τα ROMEO τα επόμενα χρόνια, μια δυνητική αγορά Βlack Ηawk για τον στρατό ξηράς και την πολεμική αεροπορία θα επιτρέψει μέσω της ομοιοτυπίας τη μείωση του επιχειρησιακού κόστους του ελικοπτέρου και σαφώς μέσω της κοινής εφοδιαστικής αλυσίδας (σ.σ. εκπαίδευση, συντήρηση, κ.α.) καθώς και καλύτερη επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και στους τρεις κλάδους.


Οι υπεύθυνοι της κατασκευάστριας εταιρείας σημειώνουν ότι στην παρούσα στιγμή διανύουμε το λεγόμενο multiyear 10 του αμερικανικού στρατού που θα παράγει ελικόπτερα έως το 2027. Και υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός ελικοπτέρων που είναι ή θα είναι διαθέσιμα προς παράδοση για τα επόμενα τέσσερα χρόνια… ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ -HELLAS JOURNAL

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.