Μήνα με το μήνα η 343 Μοίρα «Αστέρι» συνεχίζει να παραλαμβάνει τη νέα πλατφόρμα με την οποία επιχειρεί σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών. Στην...
Μήνα με το μήνα η 343 Μοίρα «Αστέρι» συνεχίζει να παραλαμβάνει τη νέα πλατφόρμα με την οποία επιχειρεί σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών.
Στην πίστα των «Αστεριών» της Σούδας ήδη έχουν οριοθετηθεί ακόμη δύο θέσεις για μαχητικά, που όπως υπολογίζεται από το αεροπορικό επιτελείο και την ελληνική αεροπορική βιομηχανία, θα παραδοθούν στην μοίρα έως τα τέλη Απριλίου. Πρόκειται για ένα ακόμη διθέσιο κι ένα μονοθέσιο F-16 Viper που οι εργασίες μετατροπής τους στην ΕΑΒ αγγίζουν το 100%. Μένουν ελάχιστες πιστοποιήσεις και πτήσεις πριν την απόδοσή τους στην Πολεμική Αεροπορία.
Η ολοκλήρωση του λογισμικού των ελληνικών Viper
Στις Ηνωμένες Πολιτείες ολοκληρώθηκε ο κύκλος των εργασιών πιστοποίησης του λογισμικού και όλες οι εφαρμογές τροποποίησης και πιστοποίησης (mission system) είναι έτοιμες για το ταξίδι πέραν του Ατλαντικού.
Αρμόδιες πηγές εξηγήσαν ότι λόγω της διαβάθμισης που υπάρχει στο λογισμικό απαιτούνται συγκεκριμένες διαδικασίες στις οποίες εμπλέκονται η αμερικανική αεροπορία, η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin που είναι υπεύθυνη για το πρόγραμμα αναβάθμισης των 83 Viper επί ελληνικού εδάφους, η ΕΑΒ και το εξειδικευμένο προσωπικό της πολεμικής αεροπορίας.
Το λογισμικό προβλέπεται να παραδοθεί στα χέρια των υπευθύνων της κατασκευάστριας εταιρείας οι οποίοι έχουν «κατασκηνώσει» στην Τανάγρα, στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής αεροπορικής βιομηχανίας και οι κινήσεις που θα γίνουν από την στιγμή που θα φτάσει είναι πολύ συγκεκριμένες.
Ο ένας άξονας είναι αυτός που το λογισμικό θα «μεταγγιστεί» στα μαχητικά που είναι εντός του υπόστεγου αναβαθμίσεων στην Τανάγρα, ενώ ο δεύτερος άξονας αφορά κλιμάκιο με προσωπικό της εταιρείας, της ΕΑΒ και της πολεμικής αεροπορίας που θα ταξιδέψουν στην Κρήτη και θα «κουμπώσουν» το νέο λογισμικό σ’ όσα F-16 Viper έχουν ήδη παραδοθεί στην 343 Μοίρα.
Αναζητούν ημερομηνία απογείωσης για το 005 tiger
Όμως και το 005 tiger, δηλαδή το πρωτότυπο F-16 της Ελλάδας που βρίσκεται ακόμα στις Ηνωμένες Πολιτείες έχει ολοκληρώσει πλήρως τον κύκλο των δοκιμών στις οποίες έχει υποβληθεί. Στρατιωτικοί κύκλοι εξηγούν ότι κινούνται όλες οι διαδικασίες από το αεροπορικό επιτελείο το οποίο συνομιλεί με τους Αμερικανούς για να βρεθούν οι ημερομηνίες που βοηθούν ώστε να ξεκινήσει το αεροσκάφος το πολύωρο ταξίδι της επιστροφής.
Για το ταξίδι πάνω από τον Ατλαντικό υπάρχουν απαιτήσεις, όπως για παράδειγμα η χρήση ιπτάμενου τάνκερ γι’ ανεφοδιασμό στον αέρα.
Τα μαχητικά της 343 μοίρας «Αστέρι» είναι τα πρώτα της σειράς Viper που διαθέτει η πολεμική αεροπορία και ήδη ιπτάμενοι και μηχανικοί στη Σούδα δίνουν βαρύτητα στην εκπαίδευση πάνω στο νέο τύπο.
Παράλληλα οι υφιστάμενες «οχιές» μαζί με τα νεοαποκτηθέντα Rafale F3R είναι τ’ αεροσκάφη που εστιάζει το αεροπορικό επιτελείο καθώς αφορούν τις νέες πλατφόρμες οι οποίες οδηγούν σ’ άλλου είδους τακτικές κυρίως σε εθνικό επίπεδο. Το ντεμπούτο και των δυο τύπων σε μεγάλες ασκήσεις, με μεγάλους σχηματισμούς θα είναι στο επερχόμενο «Ηνίοχο» που οι σύμμαχοι θα παίξουν σημαντικό ρόλο απέναντι στα νέα δεδομένα που πρόκειται να παρουσιάσει η ελληνική πολεμική αεροπορία. ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.