Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ομιλία Α/ΓΕΑ στην τελετή άφιξης των αεροσκαφών Μ-346 στην 120 ΠΕΑ

   Στην επίσημη τελετή αφίξεως των αεροσκαφών M-346 στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (...

  



Στην επίσημη τελετή αφίξεως των αεροσκαφών M-346 στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος που πραγματοποιήθηκε σήμερα, ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς στην ομιλία του, είπε τα παρακάτω:

Έχω την τιμή να σας χαιρετήσω σήμερα εδώ στην Αεροπορική Βάση Καλαμάτας, στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος, προκειμένου να υποδεχτούμε μαζί το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος M-346. Η άφιξη αυτών των νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών αποτελεί αναμφίβολα ένα σημαντικό βήμα προόδου στην προσπάθειά μας να αναβαθμίσουμε την πτητική εκπαίδευση των ιπταμένων μας, με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Παράλληλα, αποτελεί και σημαντικό ορόσημο για τη δημιουργία του Διεθνούς Κέντρου Εκπαίδευσης Πτήσεων (IFTC) στην Καλαμάτα, μια περίπτωση που αποτελεί μακροχρόνιο στόχο της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Αυτό το Εκπαιδευτικό Κέντρο ήταν ένα όραμα, το οποίο άρχισε να διαμορφώνεται στις 16 Απριλίου 2021, όταν υπογράφηκε μια 22ετής Διμερής Συμφωνία μεταξύ των Υπουργείων Άμυνας Ελλάδας και Ισραήλ. Στο πλαίσιο της συμφωνίας αυτής παρέχεται πλήρης υποστήριξη σε είκοσι πέντε (25) αεροσκάφη Τ-6Α, ενώ παράλληλα θα εκμισθωθούν δέκα (10) αεροσκάφη Μ-346, προς αντικατάσταση του παλαιού αεροσκάφους Τ-2B/C, ένα μέσο που άφησε το δικό του αποτύπωμα στον τομέα της Προκεχωρημένης και Επιχειρησιακής Εκπαίδευσης, αποδίδοντας στην Πολεμική Αεροπορία 2.455 Ιπταμένους από 44 Τάξεις της Σχολής Ικάρων σε 48 χρόνια επιχειρησιακής υπηρεσίας, έχοντας συμπληρώσει συνολικά περίπου 430.000 ώρες πτήσης. Επιπλέον, έχει δημιουργηθεί ένα πλήρως εξοπλισμένο σύστημα εκπαίδευσης εδάφους για τα αεροσκάφη T-6A και M-346, καθώς και για εκπαίδευση σε πολυκινητήρια αεροσκάφη, με τελευταίας τεχνολογίας Προσομοιωτές Πτήσεως και ψηφιακά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, εισάγοντας σε τελική ανάλυση την αεροπορική εκπαίδευση στην ψηφιακή και συνθετική εποχή.

Έτσι, σήμερα καλωσορίζουμε τα δύο πρώτα αεροσκάφη M-346 Block 5+, που κατασκευάζονται από την Leonardo Aircraft Division (LAD). Το M-346 είναι ένα σύγχρονο διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος εντυπωσιακής αεροδυναμικής σχεδίασης, με εξαιρετική απόδοση ελιγμών και αναλογία ισχύος προς βάρος, εξοπλισμένο με ψηφιακά συστήματα, που συναντώνται στα πιο σύγχρονα μαχητικά, ικανοποιώντας με εντυπωσιακό τρόπο τις απαιτήσεις για επαρκή προετοιμασία και ομαλή μετάβαση σε μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς.

Οι πρωταρχικοί στόχοι που τέθηκαν κατά την σχεδίαση και κατασκευή του M-346, περιελάμβαναν:

  • Υψηλό επίπεδο ελιγμών και ενεργειακής απόδοσης, συγκρίσιμο με αυτά των μαχητικών σημερινής γενιάς.
  • Εξαιρετικά χαρακτηριστικά χειρισμού, λόγω της εξίσου εξαιρετικής αεροδυναμικής σχεδίασης και του ψηφιακού συστήματος ελέγχου πτήσης που ενσωματώνει.
  • Ικανότητα ευρείας γωνίας προσβολής για ρεαλιστική εκπαίδευση και εξοικείωση με σενάρια αερομαχίας.
  • Ταχύτητες προσέγγισης και προσγείωσης συγκρίσιμες με αυτές των προηγούμενων φάσεων εκπαίδευσης, επιτρέποντας προοδευτική, ομαλή και ασφαλή μετάβαση από την εκπαίδευση Αρχικού και Βασικού Σταδίου (Φάση Ι και ΙΙ) στην εκπαίδευση Προκεχωρημένου και Επιχειρησιακού Σταδίου (Φάση ΙΙΙ και IV).
  • Δυνατότητα προσομοίωσης εν πτήσει, χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά του, συμπεριλαμβανομένου Ολοκληρωμένου Συστήματος Προσομοίωσης Τακτικής Εκπαίδευσης και συστήματος Ζεύξης Δεδομένων, που επιτρέπουν στον ιπτάμενο να εκπαιδεύεται στα πιο σύγχρονα οπλικά συστήματα που συναντά σήμερα, σε ένα εξαιρετικά απαιτητικό και προκλητικό επιχειρησιακό περιβάλλον.
  • Μεγαλύτερος χρόνος πτήσης από οποιοδήποτε άλλο υπερηχητικό εκπαιδευτικό αεροσκάφος, λόγω της χαμηλής του κατανάλωσης καυσίμου.
  • Σχεδίαση πιλοτηρίου που παραπέμπει άμεσα στα αντίστοιχα των πιο προηγμένων δυτικών μαχητικών παγκοσμίως, εξασφαλίζοντας μια ισορροπημένη μετάβαση στο περιβάλλον 4ης και 5ης γενιάς, συμπεριλαμβανομένων Head up Display (HUD), Multi-Function Display (MFDs) και Hands On Throttle & Stick Control.
  • Υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αξιοπιστίας με χαμηλό ρυθμό αστοχιών και δυσλειτουργιών.
  • Συντήρηση “Condition Monitoring”, που διασφαλίζει υψηλή προσβασιμότητα στα συστήματα και τον εξοπλισμό του αεροσκάφους, ώστε να μειωθεί ο χρόνος της τεχνικής συντήρησης και να διατηρηθεί η διαθεσιμότητα σε υψηλό επίπεδο.

Η σχεδίαση του M-346 γεφυρώνει επιτυχώς το εκπαιδευτικό χάσμα μεταξύ των υφισταμένων εκπαιδευτικών συστημάτων και των μαχητικών τελευταίας γενιάς. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του είναι το προηγμένο σύστημα fly-by-wire (FBW), που το καθιστά εξαιρετικά ευέλικτο και εύκολο στον έλεγχο, τόσο σε υψηλές ταχύτητες όσο και σε υψηλές γωνίες προσβολής. Με τα ηλεκτρονικά συστήματα αιχμής, προσφέρει ένα μοναδικό πολυεπίπεδο περιβάλλον εκπαίδευσης, όχι μόνο στον βασικό χειρισμό, αλλά και σε προηγμένα και ρεαλιστικά σενάρια πτήσης, εμπλουτισμένα με πραγματικές και συνθετικές απειλές αέρος και επιφανείας, επιτρέποντας ολοκληρωμένη εκπαίδευση σε κάθε είδους αποστολές, προσομοιώνοντας επιχειρησιακές δυνατότητες που συναντώνται μόνο στις πιο ακριβές και εξελιγμένες πλατφόρμες.

Η σημαντική βελτίωση στην αεροπορική εκπαίδευση που θα προσφέρει πλέον το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων (IFTC), θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στο μετέπειτα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατανομής στα μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας, με μεγάλο όφελος σε πολύτιμες ώρες πτήσης, το οποίο θα βελτιώσει την διαθεσιμότητα των μέσων και διασφαλίζει τους απαιτούμενους πόρους για την περαιτέρω ενίσχυση της επιχειρησιακής εκπαίδευσης των ιπταμένων Πολεμικών Μοιρών. Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη πραγματοποιήσει τροποποιήσεις στην αρχική εκπαίδευση που παρέχεται για τα αεροσκάφη F-16, με ανακατανομή των ρόλων στα υπάρχοντα Block των F-16, με βάση την επιχειρησιακή ικανότητα του καθενός, το λειτουργικό του κόστος και την επίτευξη της μέγιστης οικονομίας κλίμακος, με σημαντικά οφέλη σε ποιότητα και αποτελεσματικότητα σε όλα τα επίπεδα, εκπαίδευσης και επιχειρησιακό. Ταυτόχρονα, το σύστημα επιλογής για την Σχολή Ικάρων εκσυγχρονίζεται και βελτιώνεται για να εξασφαλίσει το καταλληλότερο προσωπικό που θα στελεχώσει τις Μοίρες Αεροσκαφών και Ελικοπτέρων και να ελαχιστοποιήσει την απώλεια πολύτιμης εκπαιδευτικής προσπάθειας.


Με το όραμα ότι η άφιξη του αεροσκάφους Μ-346, μεταξύ άλλων σκοπών, θα εξυπηρετήσει και τη διεθνοποίηση του Εκπαιδευτικού Κέντρου Καλαμάτας, επιτρέψτε μου να κάνω μια μικρή αναφορά και σε αυτό. Το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων θα είναι εξοπλισμένο με συσκευές προσομοίωσης τελευταίας τεχνολογίας. Αυτοί οι προσομοιωτές θα επιτρέψουν στους ιπταμένους να εκπαιδεύονται σε ένα ευρύ φάσμα επιχειρησιακών σεναρίων και καταστάσεων εκτάκτου ανάγκης, με ασφαλή και ελεγχόμενο τρόπο, προετοιμάζοντας τους εκπαιδευόμενους κατάλληλα και μειώνοντας το απαιτούμενο πτητικό έργο για να επιτύχουν το επιθυμητό επίπεδο απόδοσης και αποτελεσματικότητας. Αυτή η δυνατότητα επιτρέπει την δημιουργία πιο ευέλικτων προγραμμάτων κατάρτισης, προσαρμοσμένων στις συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ανάγκες για κάθε εκπαιδευόμενο ή προσαρμοσμένων για κάθε χώρα.

Στη νέα εποχή, που η ζήτηση για παροχή υψηλής ποιότητας αεροπορικής εκπαίδευσης αυξάνεται συνεχώς παγκοσμίως, η ίδρυση του Διεθνούς Κέντρου θα προσφέρει αναμφίβολα τεράστιες δυνατότητες στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, ενισχύοντας τον ρόλο της στην διεθνή σκηνή των πολεμικών αεροποριών και θέτοντάς την μεταξύ των επιλέκτων πολεμικών αεροποριών καθώς και σε αυτόν τον ευαίσθητο χώρο της σύγχρονης, ολοκληρωμένης και ρεαλιστικής παροχής εκπαίδευσης.

Τα οφέλη του Διεθνούς Κέντρου στην Καλαμάτα δεν αναμένεται να περιοριστούν αποκλειστικά στον στρατιωτικό χώρο. Η έλευση προσωπικού από φιλικές και συμμαχικές χώρες, θα δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για την περιοχή της Μεσσηνίας και την ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου, για την τοπική οικονομία, για επενδύσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, αλλά και για περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού.

Το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος που καλωσορίζουμε σήμερα και το Διεθνές Κέντρο Εκπαίδευσης Πτήσεων στην Καλαμάτα, αποτελούν σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού της αεροπορικής εκπαίδευσης, που αποτελεί τη βάση λειτουργίας και αποτελεσματικότητας της Πολεμικής Αεροπορίας. Παράλληλα, τα προαναφερθέντα καταδεικνύουν αφενός την δέσμευσή μας, μέσω του τρίπτυχου «Πρωτοπορία – Καινοτομία – Όραμα», στον εκσυγχρονισμό της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας σε όλους τους τομείς, και αφετέρου την προώθηση της διεθνούς συνεργασίας, προσφέροντας στην παγκόσμια κοινότητα ευκαιρία για σύγχρονη, αποτελεσματική και ελκυστική αεροπορική εκπαίδευση. Φιλοδοξούμε να παρέχουμε στους αεροπόρους μας, στον αέρα και στο έδαφος, επαρκή αεροπορική εκπαίδευση και επαγγελματική εξειδίκευση σε σύγχρονα συστήματα αεροσκαφών και προσομοιωτές, παράγοντας ποιοτικούς πολεμιστές που θα εξασφαλίσουν μια ήπια μετάβαση στην επόμενη γενιά αεροσκαφών, αφομοιώνοντας αβίαστα και άμεσα την νέα τεχνολογία και εναέρια κουλτούρα. Σταθερός στόχος είναι η διασφάλιση αποτελεσματικής αποτροπής και επιχειρησιακής αποτελεσματικότητας, καθώς και η διασφάλιση της εθνικής μας στρατηγικής και η εξασφάλιση της κυριαρχίας μας και των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και συμφερόντων.

Ευχαριστώ.

*Η ομιλία του Α/ΓΕΑ κοινοποιήθηκε μόνο στην αγγλική, οπότε η ανωτέρω απόδοση στην ελληνική έγινε από τον ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ. https://doureios.com


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.