Το ΤΟΜΠ (Τεθωρακισμένο όχημα Μεταφοράς Προσωπικού) Λεωνίδας υπήρξε το πρώτο τεθωρακισμένο όχημα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα τη δεκαετ...
Το ΤΟΜΠ (Τεθωρακισμένο όχημα Μεταφοράς Προσωπικού) Λεωνίδας υπήρξε το πρώτο τεθωρακισμένο όχημα που κατασκευάστηκε στην Ελλάδα τη δεκαετία του 80’ και 90’ από την ΕΛΒΟ σε συνεργασία με την αυστριακή Steyr βασισμένο στο 4K 7FA της ίδιας εταιρίας.
Τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου οχήματος ήταν η ισχυρή για την εποχή μετωπική θωράκιση, η υψηλή ευκινησία και η μικρή σιλουέτα που βοηθούσαν στο δύσκολο εντοπισμό του οχήματος καθώς και την εύκολη κίνησή του στο ελληνικό επαρχιακό δίκτυο. Το συγκεκριμένο τεθωρακισμένο είναι σε υπηρεσία κατά βάση με τον Στρατό Ξηράς 490 μονάδες και την Εθνική Φρουρά. 197 μονάδες.
Η ελληνική εταιρία EODH πρωτοπόρος στις θωρακίσεις έχει καταθέσει μια πρόταση για την αναβάθμιση του ΤΟΜΠ Λεωνίδας στο πρότυπο Λεωνίδας 300, μια επιλογή που θα επιτρέψει την μετατροπή του οχήματος σε ένα σύγχρονο ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ ανάλογα με την τελική επιλογή του κύριου οπλισμού.
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού βασίζεται πάνω σε τρεις κύριους άξονες.
1. Θωράκιση,
2. Ευκινησία και
3. Ισχύ πυρός.
Θωράκιση
Το βασικό όχημα είναι φτιαγμένο από φύλλα συγκολλημένου χάλυβα θωρακίσεως με πάχος θωράκισης 26 έως 32 χιλιοστά στο πρόσθιο τμήμα και 15,5 χιλιοστά στα πλάγια. Η βασική κεκλιμένη θωράκιση προσφέρει μετωπικά προστασία από βλήματα AP των 20 χιλιοστών σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων και περιμετρικά από βολίδες 7,62 χιλ από όλες τις αποστάσεις. Το νέο πακέτο θωράκισης που προτείνει η EODH είναι:
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού βασίζεται πάνω σε τρεις κύριους άξονες.
1. Θωράκιση,
2. Ευκινησία και
3. Ισχύ πυρός.
Θωράκιση
Το βασικό όχημα είναι φτιαγμένο από φύλλα συγκολλημένου χάλυβα θωρακίσεως με πάχος θωράκισης 26 έως 32 χιλιοστά στο πρόσθιο τμήμα και 15,5 χιλιοστά στα πλάγια. Η βασική κεκλιμένη θωράκιση προσφέρει μετωπικά προστασία από βλήματα AP των 20 χιλιοστών σε απόσταση μέχρι 100 μέτρων και περιμετρικά από βολίδες 7,62 χιλ από όλες τις αποστάσεις. Το νέο πακέτο θωράκισης που προτείνει η EODH είναι:
- Τοποθέτηση πρόσθετης πολυστρωματικής σύνθετης θωράκισης (Composite Armor) νέας γενιάς που, έχει αναπτύξει η ίδια, στο πρόσθιο μέρος και στα πλάγια. Αυτό σημαίνει προστασία επιπέδου 5 κατά Stanag 4569 μετωπικά και προστασία έναντι διατρητικών βλημάτων APDS-T 25 x 137mm και θραυσμάτων βλημάτων πυροβολικού των 155χιλ περιμετρικά του οχήματος και από απόσταση 25 μέτρων.
- Προσθήκη εσωτερικής αντιθραυσματικής επένδυσης (Spall liner) που αυξάνει το ποσοστό επιβίωσης των μεταφερόμενων στρατιωτών μετά από προσβολή και διάτρηση της εξωτερικής θωράκισης.
- Αντι-ναρκικής θωράκισης επιπέδου 3a και 3b κατά Stanag 4569.
- Αντικατάσταση των υπαρχόντων καθισμάτων προσωπικού τύπου πάγκου από οκτώ νέας τεχνολογίας ειδικά αντι-ναρκικά καθίσματα αναρτημένα από την οροφή.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.