Toυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL Η νέα ψηφιακή φρεγάτα κλάσης ΚΙΜΩΝ αποκαλύπτεται μέσω των επίσημων εικόνων που αποδεσμεύει η κατασκευά...
Toυ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL
Η νέα ψηφιακή φρεγάτα κλάσης ΚΙΜΩΝ αποκαλύπτεται μέσω των επίσημων εικόνων που αποδεσμεύει η κατασκευάστρια εταιρεία. Η πρόοδος των εργασιών θεωρείται εντυπωσιακή και γίνεται ακόμη περισσότερο αν σκεφτεί κανείς ότι οι Γάλλοι υπολογίζουν πως ο ΚΙΜΩΝ θα πέσει στο νερό περί τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η προηγούμενη ενημέρωση που είχαν δώσει από το Παρίσι έλεγε πως η πρώτη ελληνική FDI θα φύγει από το dry dock στα μέσα Οκτωβρίου.
Όμως οι Γάλλοι μάλλον προχωρούν σε μια επίδειξη δυνάμεων απέναντι στον εαυτό τους και μέσα από την πρόοδο των εργασιών καταφέρνουν να ρίξουν στο νερό τον ΚΙΜΩΝΑ σχεδόν έναν μήνα νωρίτερα από τον προγενέστερο υπολογισμό τους.
Η έκθεση αμυντικού υλικού DEFEA 2023 που διεξάγεται στην Αθήνα είναι ευκαιρία για τους Γάλλους, που δεν μιλούν συχνά για τα σχέδιά τους, ν’ ανοίξουν ορισμένα από τα χαρτιά τους.
Στον εκθεσιακό χώρο της DEFEA βρέθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της γαλλικής κατασκευάστριας εταιρείας των νέων φρεγατών, Eric Pommellet.
Ο πρόεδρος της Naval Group δήλωσε ικανοποιημένος για την πρόοδο των εργασιών των νέων φρεγατών από τα γαλλικά ναυπηγεία, σημείωσε ότι η Αθήνα θεωρείται για τους Γάλλους ένας στρατηγικός εταίρος και τόνισε ότι όσο περνά ο καιρός και η κατασκευή των Belh@rra προχωρά, σ’ αυτή εμπλέκονται ολοένα και περισσότερες ελληνικές αμυντικές εταιρείες.
Μάλιστα την πρώτη ημέρα που άνοιξε τις πύλες της η αμυντική έκθεση DEFEA «έπεσαν» πέντε νέες υπογραφές ανάμεσα σε ελληνικές εταιρείες και τον γαλλικό ναυπηγικό κολοσσό. Το Παρίσι υποστηρίζει ότι έχει υπογράψει περίπου 60 συμβόλαια με σχεδόν 50 ελληνικές εταιρείες οι οποίες εμπλέκονται τόσο στη ναυπήγηση των ελληνικών φρεγατών, όσο και σ’ εκείνες που ανήκουν στο γαλλικό ναυτικό.
ECM για τις Belh@rra
Όμως εκείνο που μπορεί να θεωρηθεί ξεχωριστή είδηση αφορά το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου των νέων ψηφιακών φρεγατών. Οι φρεγάτες κλάσης ΚΙΜΩΝ εν τέλει θα διαθέτουν ένα προηγμένο σύστημα ECM το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένο σχεδιαστικό στάδιο.
Το χρονοδιάγραμμα που δίνουν οι Γάλλοι είναι ότι το πολύ μέσα στο 2024 το νέο ECM θα βρίσκεται στην φάση δοκιμών και
το 2025, χρονιά ορόσημο αλλαγής σελίδας για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου θα έχει ήδη «κουμπώσει» στις δύο πρώτες φρεγάτες.
Μάλιστα το ελληνικό κλιμάκιο που έχει εγκατασταθεί στο Λοριάν θα λάβει μέρος σε όλες τις εν πλω δοκιμές της πρώτης Belh@rra που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται για το γαλλικό πολεμικό ναυτικό.
Και εκεί θα χει την ευκαιρία αξιολόγησης από πρώτο χέρι του νέου ECM, το οποίο όπως υποστηρίζουν οι Γάλλοι στηρίζεται στην αιχμή της τεχνολογίας.
Πάντως αν επιστρέψουμε στο φωτογραφικό υλικό που έχει αποδεσμευτεί, πρέπει να σταθούμε στην εικόνα του «πύργου» αισθητήρων της Belh@rra.
Είναι το εντυπωσιακό τμήμα του πλοίου που έρχεται ως υπερκατασκευή να «κουμπώσει» στο μέσο του καταστρώματος και μέσα εκεί συγκεντρώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που κάνει την FDI να ξεχωρίζει και να «βλέπει» σε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά οποιαδήποτε απειλή.
Όμως εκείνο που μπορεί να θεωρηθεί ξεχωριστή είδηση αφορά το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου των νέων ψηφιακών φρεγατών. Οι φρεγάτες κλάσης ΚΙΜΩΝ εν τέλει θα διαθέτουν ένα προηγμένο σύστημα ECM το οποίο βρίσκεται σε προχωρημένο σχεδιαστικό στάδιο.
Το χρονοδιάγραμμα που δίνουν οι Γάλλοι είναι ότι το πολύ μέσα στο 2024 το νέο ECM θα βρίσκεται στην φάση δοκιμών και
το 2025, χρονιά ορόσημο αλλαγής σελίδας για το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου θα έχει ήδη «κουμπώσει» στις δύο πρώτες φρεγάτες.
Μάλιστα το ελληνικό κλιμάκιο που έχει εγκατασταθεί στο Λοριάν θα λάβει μέρος σε όλες τις εν πλω δοκιμές της πρώτης Belh@rra που σχεδιάστηκε και κατασκευάζεται για το γαλλικό πολεμικό ναυτικό.
Και εκεί θα χει την ευκαιρία αξιολόγησης από πρώτο χέρι του νέου ECM, το οποίο όπως υποστηρίζουν οι Γάλλοι στηρίζεται στην αιχμή της τεχνολογίας.
Πάντως αν επιστρέψουμε στο φωτογραφικό υλικό που έχει αποδεσμευτεί, πρέπει να σταθούμε στην εικόνα του «πύργου» αισθητήρων της Belh@rra.
Είναι το εντυπωσιακό τμήμα του πλοίου που έρχεται ως υπερκατασκευή να «κουμπώσει» στο μέσο του καταστρώματος και μέσα εκεί συγκεντρώνει όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας που κάνει την FDI να ξεχωρίζει και να «βλέπει» σε εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά οποιαδήποτε απειλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.