Σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις που αφορούν στην ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας είναι γνωστό ότι το πρόγ...
Σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις που αφορούν στην ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της Πολεμικής Αεροπορίας είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης των 38 F-16 Block 50 πέρασε «από χίλια κύματα». Και μάλλον αυτά τα κύματα δεν έχουν κοπάσει ή μέσα από αυτά ξεπροβάλει η ηλεκτρονική σάρωση… Ο μελλοντικός σχεδιασμός της Πολεμικής Αεροπορίας και το ζητούμενο μηχανικών και αεροπόρων είναι να χτιστεί μεθοδικά ένας ομογενοποιημένος, δικτυοκεντρικός αεροπορικός στόλος για τα επόμενα 20-30 χρόνια.
Υπενθυμίζουμε πως η αποστολή του Letter Of Request στις Ηνωμένες Πολιτείες ταξίδεψε ύστερα από προσπάθειες και πιέσεις περίπου τριών ετών, με τον φάκελο της αναβάθμισης των F-16 Block 50 να μεταφέρεται από το αεροπορικό επιτελείο στο υπουργείο Εθνικής άμυνας, την Βουλή και ξανά πίσω. Τον περασμένο Οκτώβριο ήταν η στιγμή που η επίσημη επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την αναβάθμιση των 38 αεροσκαφών της 111 Πτέρυγας Μάχης (LOR) εστάλη στην Αμερική και ήδη βρίσκεται υπό επεξεργασία.
Το ξαφνικό «break» σ’ αυτή τη διαδικασία ήρθε ώστε να συζητηθεί από τα δυο μέρη (Πολεμική Αεροπορία & εταιρεία) η αναβάθμιση των 38 μαχητικών στο επίπεδο Viper. Ωστόσο στην Αθήνα κανείς δεν αμελεί πως το πρόγραμμα που πέρασε από χίλια κύματα είναι αυτό που ενέκρινε η αρμόδια επιτροπή της Βουλής και πήρε τελικά το πράσινο φως από την κυβέρνηση για να προχωρήσει.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι ύψους 700 εκατομμυρίων δολαρίων και περιλαμβάνει επιπλέον πακέτο ατρακτιδίων στόχευσης Sniper καθώς και τερματικών διασύνδεσης Link 16. Συνολικά προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός 38 μαχητικών F-16 Block 50 αξιοποιώντας απάρτια από τα F-16 Block 52 Advanced που εκσυγχρονίζονται στο επίπεδο F-16 Block 70 Viper.
Και από την στιγμή που λαμβάνεται μια τόσο σημαντική αλλαγή στη συγκεκριμένη αναβάθμιση, κατ’ ουσία ομιλούμε για ένα νέο πρόγραμμα για το οποίο βεβαίως η πολεμική αεροπορία θα καταθέσει τα επιχειρήματά της, που δεν είναι λίγα, στον επόμενο υπουργό Εθνικής άμυνας που αφού εξετάσει το αίτημα θα το μεταφέρει στο κοινοβούλιο.
Το πρώτο έχει να κάνει με τα «απάρτια» των αεροσκαφών Advanced που σύμφωνα με τον έως τώρα σχεδιασμό θα τοποθετούνταν στα Block 50. Το τι θα γίνουν δηλαδή τα προηγμένα υλικά που αφαιρούνται από τα F-16 Block 52 Advanced και βρίσκονται σε καθεστώς αναμονής στην ΕΑΒ. Θα υπάρξει άραγε κάτι για τα παλαιότερα Block 30 ή μήπως γίνονται άλλες σκέψεις στο αεροπορικό επιτελείο;
Το δεύτερο αφορά τα έργα αναβάθμισης στην 111 Πτέρυγα Μάχης ώστε να υποστηρίξει η ίδια η αεροπορία αυτή την μετατροπή των 38 αεροσκαφών. Αυτές οι εργασίες μάλιστα έχει προβλεφθεί να είναι το αντιστάθμισμα της κατασκευάστριας εταιρείας των F-16 στο πρόγραμμα αυτό. Θα υπάρξουν έργα υποδομής στην αεροπορική βάση της Μαγνησίας ή θ’ ακολουθηθεί η πεπατημένη οδός για τα Viper;
Από τη στιγμή που η αναβάθμιση των Block 50 περνά στον αστερισμό του Viper που η τεχνογνωσία αυτή ανήκει εξ ολοκλήρου στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία στην Τανάγρα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα των 38 αεροσκαφών της Ν. Αγχιάλου.
Το μακρύ χέρι των σημερινών ιπταμένων της 343 Μοίρας που έχει ξεκινήσει να επιχειρεί με F-16 Viper είναι τα συστήματα των μαχητικών που αναβαθμίστηκαν στην ΕΑΒ, όπου μεταξύ άλλων ξεχωρίζει το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA( APG-83), το νέο σύστημα μάχης, modular υπολογιστής αποστολών (MMC-7000AH), ADT, οι οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης, το νέο ΑΡΧ-126 AIFF με δυνατότητες mod 5, η ενσωμάτωση του Sniper, των βλημάτων SASSM & PaveWay II, αλλά και η διαλειτουργικότητα που προσφέρει το Link 16. ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL
Το δεύτερο αφορά τα έργα αναβάθμισης στην 111 Πτέρυγα Μάχης ώστε να υποστηρίξει η ίδια η αεροπορία αυτή την μετατροπή των 38 αεροσκαφών. Αυτές οι εργασίες μάλιστα έχει προβλεφθεί να είναι το αντιστάθμισμα της κατασκευάστριας εταιρείας των F-16 στο πρόγραμμα αυτό. Θα υπάρξουν έργα υποδομής στην αεροπορική βάση της Μαγνησίας ή θ’ ακολουθηθεί η πεπατημένη οδός για τα Viper;
Από τη στιγμή που η αναβάθμιση των Block 50 περνά στον αστερισμό του Viper που η τεχνογνωσία αυτή ανήκει εξ ολοκλήρου στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία στην Τανάγρα, δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε σημαντικές αλλαγές στο πρόγραμμα των 38 αεροσκαφών της Ν. Αγχιάλου.
Το μακρύ χέρι των σημερινών ιπταμένων της 343 Μοίρας που έχει ξεκινήσει να επιχειρεί με F-16 Viper είναι τα συστήματα των μαχητικών που αναβαθμίστηκαν στην ΕΑΒ, όπου μεταξύ άλλων ξεχωρίζει το ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA( APG-83), το νέο σύστημα μάχης, modular υπολογιστής αποστολών (MMC-7000AH), ADT, οι οθόνες πληροφοριών και απεικόνισης, το νέο ΑΡΧ-126 AIFF με δυνατότητες mod 5, η ενσωμάτωση του Sniper, των βλημάτων SASSM & PaveWay II, αλλά και η διαλειτουργικότητα που προσφέρει το Link 16. ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ//HELLAS JOURNAL
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.