Όπως όλα δείχνουν, το δημοσίευμα στη χθεσινή “Real News” του Χ. Μαζανίτη περί αιτήματος προς τις ΗΠΑ για παραχώρηση σκαφών LCS, επιβεβαιώνε...
Όπως όλα δείχνουν, το δημοσίευμα στη χθεσινή “Real News” του Χ. Μαζανίτη περί αιτήματος προς τις ΗΠΑ για παραχώρηση σκαφών LCS, επιβεβαιώνεται. Kαθώς το Πολεμικό Ναυτικό, μετά από μια εντατική έρευνα στην παγκόσμια αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, προσανατολίζεται στο Αμερικανικό Ναυτικό για αναζήτηση άμεσα διαθέσιμων πολεμικών πλοίων. Και φαίνεται πως υπάρχει ελληνική διερεύνηση παραχώρησης “επισκευασμένων” LCS κλάσης Freedom, από αυτά δηλαδή που έχουν δεχθεί (ή θα δεχθούν) την επιδιόρθωση στο σύστημα μετάδοσης.
Θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ΠΝ έκανε προσεκτική έρευνα διεθνώς και απέρριψε άλλες προτάσεις, όπως για παράδειγμα τα LCS κλάσης Independence (δηλαδή την άλλη υποκατηγορία των αμερικανικών Littoral Combat Ships). Tα LCS κλάσης Independence, είναι ενδιαφέρον σχέδιο, με δυνατότητα μάλιστα να δεχτεί ελικόπτερο τύπου CH-47D Chinook (στην ελληνική περίπτωση μια τέτοια δυνατότητα θα εξυπηρετούσε τη διακλαδικότητα), εντούτοις είναι εξολοκλήρου κατασκευασμένα από αλουμίνιο. Έτσι, τα υπηρετούνται πλοία έχουν μικρορωγμές, και το ΠΝ δεν θέλει να “μπλέξει” σε περίπλοκες επισκευές στο μέλλον. Αντίθετα, τα LCS Freedom είναι χαλύβδινου κύτους, με την υπερκατασκευή να είναι από αλουμίνιο (με δομικά στοιχεία χάλυβα και θωράκιση κέβλαρ).
Το ΠΝ εξέτασε από την αρχή του χρόνου ξανά όλες τις λύσεις που είχαν απορριφθεί στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα τις βρετανικές φρεγάτες Type 23. Δυστυχώς όμως, τα περισσότερα πλοία δεν ήταν καν διαθέσιμα, αλλά απαιτούσαν πλέον και σημαντικό κόστος εισαγωγής σε υπηρεσία. Επίσης οι ολλανδικές Μ είχαν μακρινό ορίζοντα αποδέσμευσης.
Το ισχυρό χαρτί πάντως από πλευρά μας, είναι η ελληνοαμερικανική αμυντική συμφωνία, καθώς και η ελληνική συνδρομή στο ΝΑΤΟ, ειδικά μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Έτσι, πιέζουν προκειμένου το ΠΝ να αποκτήσει έναν ισχυρό επιχειρησιακό βραχίονα στην Ανατολική Μεσόγειο καθώς η Ελλάδα είναι ο μόνος αξιόπιστος εταίρος στην περιοχή.
Πρέπει να τονιστεί πως η αναμενόμενη αγορά κορβετών (3 συνολικά στον αριθμό) δεν θα βελτιώσει και πολύ την κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς αυτές δεν μπορούν να επιχειρήσουν αποδοτικά στην περιοχή με μόλις 16 πυραύλους αντιαεροπορικής άμυνας. Θυμίζουμε πως οι LCS παρά τον “παράκτιο” χαρακτήρα τους, ως πλοία έχουν ικανότητα για ωκεάνια ταξίδια, όχι όμως και επιχειρήσεις λόγω έλλειψης οπλισμού. Το τελευταίο δείχνει πως η χώρα μας πρέπει -εφόσον της παραχωρηθούν τα συγκεκριμένα πλοία- να κάνει και μια σοβαρή “άσκηση” αναβάθμισης τους με περισσότερα οπλικά συστήματα.
Καθώς η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη για ανακήρυξη ΑΟΖ και συμμετοχή στο εγχείρημα του EastMed, η έλλειψη πλοίων δρα ενάντια στα εθνικά συμφέροντα. Μόνο με ισχυρή παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο μπορεί να γίνει ανακήρυξη ΑΟΖ, αλλά και προστασία της Κύπρου. Αυτός είναι και ο λόγος που η ελληνική πλευρά έχει επανέλθει και πιέζει για παραχώρηση 2 καταδρομικών κλάσης Ticonderoga. Έτσι, το αρχικό “αίτημα” αφορά 4 LCS Freedom και 2 Ticonderoga. Με αυτά τα πλοία, το ΠΝ θα αποσύρει 5 φρεγάτες κλάσης S, εξοικονομώντας περίπου 700 άτομα πληρώματα, ώστε να έχει διαθέσιμο προσωπικό. flight.com.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.