Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ο Έλληνας πιλότος που υπήρξε ο πραγματικός «Άγγλος ασθενής»

   Σαν σήμερα, τη νύχτα της 28ης Ιουλίου 1944, το αεροσκάφος του Έλληνα πιλότου Στέφανου Μολυβάδα δέχεται πυρά από τα οποία τραυματίζεται β...

  



Σαν σήμερα, τη νύχτα της 28ης Ιουλίου 1944, το αεροσκάφος του Έλληνα πιλότου Στέφανου Μολυβάδα δέχεται πυρά από τα οποία τραυματίζεται βαριά.

Από εκεί και πέρα ξεκινά ο μαραθώνιός του, η ιστορία του οποίου ταυτίζεται με το σενάριο της βραβευμένης με 9 Όσκαρ ταινίας “Ο Άγγλος ασθενής” , το οποίο λέγεται ότι εμπνεύστηκε από την ιστορία του Έλληνα πιλότου.

Η ιστορία του Κερκυραίου πιλότου Στέφανου Μολυβάδα θεωρείται η ελληνική εκδοχή της διάσημης και πολυβραβευμένης ταινίας “Άγγλος ασθενής”. Και όχι άδικα.

Ενώ η ταινία περιγράφει τη ζωή ενός Βρετανού αεροπόρου που επέζησε ενός αεροπορικού δυστυχήματος, που κατά τα φαινόμενα θα τον είχε σκοτώσει, η αληθινή εκδοχή της εντοπίζεται στο πρόσωπο του Έλληνα επισμηναγού, Στέφανου Μολυβαδά.

Το αεροσκάφος του Έλληνα πιλότου καταρρίφθηκε ύστερα από βομβιστική επίθεση των Γερμανών πάνω απ’ το Σεράγεβο. Γλίτωσε τυχαία τον θάνατο και έζησε με τα βαρύτατα εγκαύματά του για χρόνια. Με το τέλος του πολέμου, νοσηλεύτηκε στην πρώτη πλαστική χειρουργική κλινική του κόσμου.
Η ιστορία του Στέφανου Μολυβάδα

Σε ηλικία δεκαεφτά ετών, ο Στέφανος Μολυβάδας έφυγε από την Κέρκυρα και πήγε να σπουδάσει στην Σορβόννη. Όταν ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος πόλεμος αναγκάστηκε να γυρίσει στην Αθήνα, πριν την ιταλική εισβολή. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο, με σκοπό να συνεχίσει αργότερα στην Ανώτατη Σχολή Αεροναυπηγών. Το όνειρό του ήταν να πετάξει.

Μετά την εισβολή της Γερμανίας, ο Μολυβάδας αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και πάλι τη χώρα. Ο μοναδικός τρόπος διαφυγής ήταν μέσω θαλάσσης. Ο Πειραιάς, όμως, δεχόταν ήδη τους πρώτους βομβαρδισμούς. Ο Μολυβάδας μαζί με δύο φίλους του ταξίδεψαν με ένα καΐκι από την Αίγινα μέχρι την Κρήτη. Όταν έφτασαν, οι Γερμανοί ήταν ήδη εκεί και έπρεπε πάλι να φύγουν

Άφησε το καΐκι στην Κρήτη και επιβιβάστηκε σε ένα από τα μεγάλα πλοία του Βρετανικού ναυτικού με προορισμό την Αλεξάνδρεια. Κατέληξε στη Νότια Αφρική, όπου και έμεινε για αρκετά χρόνια δουλεύοντας ως μεταφραστής. Αργότερα, διορίστηκε εκπαιδευτής στη σχολή πιλότων, όπου λόγω των σπουδών του, του ανέθεσαν να διδάσκει στους πιλότους πλοήγηση. «Μα εγώ θέλω να πετάξω» τους έλεγε, αλλά εκείνη την εποχή τους ήταν πολύ πιο απαραίτητος σαν εκπαιδευτής.
Η αποστολή στο Σαράγεβο

Η μεγάλη του φιλοδοξία να πετάξει παρέμενε ακμαιότατη. Δύο χρόνια αργότερα το όνειρό του έγινε πραγματικότητα, καθώς τον δέχτηκαν σε μια ομάδα πιλότων, η οποία θα πετούσε προς Ιταλία και Σεράγεβο. Κι ενώ οι πρώτες μέρες περνούσαν ευχάριστα, η κατάσταση άλλαξε δραματικά με την έναρξη των βομβαδιστικών επιχειρήσεων. Στόχος της ομάδας του Μολυβάδα ήταν να εμποδίσει την Γερμανική εισβολή στο Σεράγεβο.

Την νύχτα της 28ης Ιουλίου 1944, το αεροσκάφος του μαζί με άλλα 11 συμμαχικά βομβαρδιστικά απογειώθηκαν από βάση της Ιταλίας. Ο Μολυβάδας βρισκόταν στο πιλοτήριο, όταν το αεροσκάφος δεν κατάφερε να γλιτώσει τα πυρά των αντιπάλων. Η βολή έσκασε ακριβώς μπροστά του, με αποτέλεσμα τον τραυματισμό του. Αίματα έτρεχαν από παντού. Μέσα στον πανικό, κατάφερε να βρει το αλεξίπτωτο και πήδηξε.

Έπεσε σε ένα βουνό και εντοπίστηκε από μια ομάδα Παρτιζάνων, με τους οποίους έμεινε για 8 μήνες. Τα εγκαύματα στο πρόσωπο και το σώμα του δεν υποχωρούσαν και η ιατρική βοήθεια που μπορούσαν να του παρέχουν οι παρτιζάνοι ήταν μηδαμινή. Έτσι, αποφάσισαν να τον παραδώσουν στους Γερμανούς, καθώς εκείνοι είχαν εξοπλισμένο ιατρικό προσωπικό.
Η νοσηλεία του στην πρώτη πλαστική χειρουργική κλινική του κόσμου

Κρατήθηκε αιχμάλωτος μέχρι το τέλος του Β’ Παγκοσμίου πολέμου, οπότε και πέρασε στα χέρια των Αμερικανών. Από εκεί μεταφέρθηκε στο “Guinea Pigs Club” του Λονδίνου. Ήταν το “Νοσοκομείο Εγκαυμάτων”, το οποίο είχε ιδρυθεί αποκλειστικά για τους πιλότους της Μάχης της Αγγλίας, οι οποίοι είχαν καταρριφθεί και έφεραν βαρύτατα εγκαύματα. Ο αρχηγός του εγχειρήματος ήταν ο πρωτοπόρος γιατρός Archibald McIndoe, ο οποίος ήταν και αυτός που δημιούργησε την πλαστική χειρουργική.


Ο Στέφανος Μολυβάδας βαρύτατα τραυματισμένος από την έκρηξη βόμβας στο αεροσκάφος του πάνω απ’το Σαράγιεβο

Όμως, οι πληγές του θαρραλέου πιλότου είχαν αρχίσει να επουλώνονται και να δένουν, κάτι που δυσκόλευε την χειρουργική επέμβαση. Χρειάστηκε να του αφαιρέσουν μεγάλη ποσότητα δέρματος.

Ύστερα από τρία χρόνια νοσηλείας και αλλεπάλληλες πλαστικές εγχειρήσεις στο πρόσωπο, ο Μολυβάδας παρέμεινε στο Λονδίνο. Σπούδασε ηλεκτρολόγος μηχανολόγος και εξελίχθηκε σε κορυφαίο στέλεχος αμυντικών βιομηχανιών στη Βρετανία και στις ΗΠΑ. Μάλιστα από τη θέση του ως επικεφαλής επιστημονικής ομάδας έφτασε να δίνει αναφορά απευθείας στον Λευκό Οίκο. Συμμετείχε, ακόμη, σε άκρως απόρρητα ερευνητικά προγράμματα των ΗΠΑ, ενώ σχεδίασε πρωτοποριακό πρόγραμμα για ανθυποβρυχιακό πόλεμο.

Ύστερα από έξι δεκαετίες στο εξωτερικό, ο Κερκυραίος επισμηναγός επέστρεψε στην ιδιαίτερη πατρίδα όπου και έμεινε για τα επόμενα τεσσεράμιση χρόνια. Το 2011 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.

Η σχολή Ικάρων τον τίμησε δίνοντας το όνομα του, στο πρώτο μη επανδρωμένο αεροσκάφος που κατασκεύασαν δυο Ίκαροι.https://armynow.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.