Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Eυρωκορβέτα στο Πολεμικό Ναυτικό αντί για Gowind/FCx-30;

   Η Ευρωκορβέτα (EPC) εμφανίζεται ως ένα πρωτοποριακό συνεργατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα ναυπήγησης πολεμικών πλοίων, το οποίο συνδυάζει την κ...

  



Η Ευρωκορβέτα (EPC) εμφανίζεται ως ένα πρωτοποριακό συνεργατικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα ναυπήγησης πολεμικών πλοίων, το οποίο συνδυάζει την καινοτομία, την ευελιξία και την αποδοτικότητα της σχεδίασης. Στόχος είναι να αντικαταστήσει παλαιότερα πλοία στα Ναυτικά όλων των χωρών που μετέχουν, ενισχύοντας την ικανότητα επιτήρησης και την αμυντική τους ισχύ στη Μεσόγειο και σε άλλες ζώνες ενδιαφέροντος. Η ανάπτυξη γίνεται εντός της πρωτοβουλίας PESCO (Permanent Structured Cooperation) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για κοινά προγράμματα άμυνας, με την Ε.Ε. να αναλαμβάνει μέρος της αρχικής χρηματοδότησης για έρευνα και ανάπτυξη.



Σχεδίαση και χαρακτηριστικά

Το βασικό πλάνο της Ευρωκορβέτας προβλέπει ένα σκάφος περίπου 110 μέτρων με εκτόπισμα γύρω στους 3.000 τόνους, ικανό να φιλοξενεί διάφορα συστήματα και εξοπλισμό, προσφέροντας πολλαπλές λειτουργίες, πάντα όμως πάνω στην ίδια πλατφόρμα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δύο εκδόσεις: ένα πολεμικό επιπέδου κορβέτας/ελαφριάς φρεγάτας και ένα περιπολικό. Η ισχυρά οπλισμένη έκδοση είναι σχεδιασμένη για αγώνα επιφανείας-επιφανείας και αέρος-επιφανείας, ενώ η έκδοση περιπολικού έχει μεγάλη εμβέλεια και προηγμένες δυνατότητες επιτήρησης. Συγκεκριμένα:

Έκδοση μάχης: Θα εξοπλίζεται με ραντάρ 3D και εξελιγμένα συστήματα διαχείρισης μάχης, πυραύλους αντιαεροπορικής άμυνας μεσαίου/μικρού βεληνεκούς, και αντι-τορπιλικά αντίμετρα και θα έχει δυνατότητα ανθυποβρυχιακού πολέμου. Η ταχύτητα εδώ προβλέπεται στους 25-26 κόμβους. Για το σκάφος αυτό ενδιαφέρονται κυρίως Ιταλία και Ελλάδα.
Έκδοση περιπολίας μεγάλης εμβέλειας: Επίσης με ραντάρ 3D και συστήματα διαχείρισης μάχης, καθώς και πυραύλους αντιαεροπορικής άμυνας, με μεγίστη ταχύτητα τους 24 κόμβους. Εδώ η ανάγκη είναι κυρίως για τα σκάφη Ισπανίας και Γαλλίας.

Όλες οι εκδόσεις παρέχουν τη δυνατότητα μεταφοράς ελικοπτέρου μεσαίου μεγέθους 10 τόνων και διαθέτουν διαμορφούμενο χώρο αποστολής. Ο σχεδιασμός προβλέπει επίσης τη δυνατότητα πλήρως ηλεκτρικής ή υβριδικής πρόωσης, χρήση μη επανδρωμένων σκαφών, και υψηλού επιπέδου διαχείριση δεδομένων.

Ποιοί μετέχουν

Το πρόγραμμα ξεκίνησε ως συνεργασία μεταξύ Ιταλίας (επικεφαλής χώρα) και Γαλλίας, με τη συμμετοχή της Ισπανίας και της Ελλάδας να ακολουθεί αργότερα. Στη συνέχεια, εντάχθηκαν άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Δανία, η Νορβηγία και η Ρουμανία, με την τελευταία να προσανοτολίζεται εκεί για να προμηθευθεί τις νέες κορβέτες της, έχοντας ακυρώσει πολύ πρόσφατα το πρόγραμμα που διαπραγματευόταν με Naval Group και μετά με Damen. Σημαντικό εδώ είναι να πούμε πως έχει οριστεί πλέον ως γενικός συντονιστής του προγράμματος ο OCCAR, o ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαχείρισης Εξοπλιστικών Προγραμμάτων, που έχει στο ενεργητικό του την εξέλιξη γνωστών συνεργατικής ανάπτυξης οπλικών συστημάτων, όπως οι φρεγάτες FREMM, το μεταγωγικό Α400, ή το σύστημα αεράμυνας PAAMS (με πυραύλους Aster 30).  ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.