Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Τζιχάτ Γιαϊτζί: Αυτό είναι το πρωτοπαλίκαρο του Ερντογάν που μήνυσε τον Βαρθολομαίο* Βαφτίζει Ανταλάρ το Αιγαίο Πέλαγος, τον ενοχλεί και το γήπεδο της ΑΕΚ

Ο Τζιχάτ Γιαϊτζί έγινε ιδιαίτερα γνωστός στην Ελλάδα στα χρόνια του παραληρήματος Ερντογάν με την Γαλάζια Πατρίδα και των επιθετικών ενεργε...





Ο Τζιχάτ Γιαϊτζί έγινε ιδιαίτερα γνωστός στην Ελλάδα στα χρόνια του παραληρήματος Ερντογάν με την Γαλάζια Πατρίδα και των επιθετικών ενεργειών του κατά της χώρας μας, αρχής γεγομένης από την οργανωμένη απόπειρα εισβολής μεταναστών στον Εβρο.

Ο Γιαϊτζί διετέλεσε αρχηγός της Διοίκησης Τουρκικών Ναυτικών Δυνάμεων, ενώ πλέον είναι πρόεδρος του Τουρκικού Κέντρου Ναυτιλιακών Σπουδών και Παγκόσμιου Στρατηγικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Μπασάκσεχιρ.

Θεωρείται εκ των εμπνευστών του χάρτη της «Γαλάζιας Πατρίδας» και αρχιτέκτονας του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου.

Τον Νοέμβριο του 2022 ο απόστρατος ναύαρχος είχε παραχωρήσει συνέντευξη στην Καθημερινή (στον Αθανάσιο Κατσικίδη):

Ακολουθούν μερικά βασικά αποσπάσματα των επιχειρημάτων του:

Ερωτηθείς πώς διαμορφώθηκε το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», απαντά:

«Η βάση του δόγματός μου για τη «Γαλάζια Πατρίδα» τονίζει τις τουρκικές περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας. Πρώτα από όλα, πρόκειται για έναν όρο που είναι αποδεκτός από το τουρκικό κοινό, αλλά πλέον και από το διεθνές. Πρόκειται για ένα απλό δόγμα που ορίζει τις περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας και τον τρόπο με τον οποίο τις προστατεύει νομικά, διπλωματικά, οικονομικά και πολιτικά. Το έργο μου σχετικά με το δόγμα αυτό δεν αποτελεί ένα στρατιωτικό δόγμα».

Για το εάν βασίζονται τουρκικές αξιώσεις πάνω σε αυτό το δόγμα;

«Αυτός ο χάρτης δεν είναι μαξιμαλιστικός. Αν κοιτάξετε τους ελληνικούς χάρτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν την πρόθεση των ελληνικών περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας, δεν αφήνουν καν χωρικά ύδατα στο Αιγαίο Πέλαγος για την Τουρκία. Αρα το δόγμα είναι δημόσια αποδεκτό, γραφειοκρατικά αποδεκτό. Και επίσης νομικά αποδεκτό από το έθνος μας και από την κυβέρνησή μας. (…)

Ο δικός μου χάρτης της «Γαλάζιας Πατρίδας», αυτός που βρίσκεται ακριβώς πίσω από τον κ. Ερντογάν, βασίζεται στο διεθνές δίκαιο. Και ξέρετε, ο χάρτης σχεδιάστηκε από εμένα με βάση τις αρχές της λογοδοσίας, της κυριαρχίας της ξηράς ή της θάλασσας, της γεωγραφικής υπεροχής, και πως (σ.σ. για τον καθορισμό των θαλασσίων ζωνών) η ηπειρωτική χώρα είναι ανώτερη από τα νησιά.»

Αυτές είναι οι αρχές οριοθέτησης που προέρχονται από την απόφαση του διεθνούς δικαίου, των διεθνών δικαστηρίων για το θαλάσσιο σύμπλεγμα, αλλά και τα Ηνωμένα Εθνη.

Για τη νομική βάση του τουρκολιβυκού συμφώνου είχε πει:

«Επιτρέψτε μου να σας πω κάτι. Αποτελεί κυριαρχικό δικαίωμα ενός κράτους να υπογράψει μια συμφωνία. Κανείς δεν μπορεί να πει σε οποιοδήποτε κράτος ότι δεν μπορεί να υπογράψει μια συμφωνία».

– Ακόμη και αν η συμφωνία αυτή παραβιάζει τα χωρικά ύδατα των νησιών της Κρήτης, της Ρόδου και του Καστελλόριζου;

– Αυτό αποτελεί παρεξήγηση ή λάθος πληροφόρηση ή προπαγάνδα ότι η γραμμή μεταξύ της Τουρκίας και της Λιβύης παρεμβαίνει στα χωρικά ύδατα ενός νησιού. Εγώ τραβάω αυτή τη γραμμή. Και αν κοιτάξετε, η γραμμή η οποία συνδέει τις ακτές της Λιβύης και της Τουρκίας περνάει σε κάποια μέρη στα 40 μίλια μακριά από το νησί της Κρήτης. Και ποτέ δεν παρεμβαίνουμε στα χωρικά ύδατα κανενός.

– Αλλά παρεμβαίνει στην αποκλειστική οικονομική ζώνη.

– Αυτό είναι μια μοναδική συμπεριφορά της Ελλάδας στον κόσμο. Η Ελλάδα προσπαθεί να παρουσιάσει τον εαυτό της ως ένα κράτος-αρχιπέλαγος, το οποίο κράτος αποτελείται μόνο από τα νησιά, όπως η Ιαπωνία, οι Φιλιππίνες, η Ινδονησία. Λοιπόν, η Ελλάδα δεν είναι κράτος-αρχιπέλαγος.

Η Ελλάδα είναι κράτος χερσονήσου και τα νησιά στη θάλασσα Ανταλάρ, δηλαδή στο Αιγαίο. Χρησιμοποιώ τον όρο «Ανταλάρ» αντί για Αιγαίο Πέλαγος.

Η θάλασσα Ανταλάρ είναι μια πολύ στενή θάλασσα. Το πλάτος της είναι κατά μέσον όρο 150 ή 180 μίλια. Οπότε η ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα ή ηπειρωτική χώρα φτάνει κοντά στα 350 μίλια. Οπότε, αν υπήρχε μια θάλασσα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας μερικών εκατοντάδων μιλίων, δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα, αν φυσικά δεν υπήρχε ένα νησί (Καστελλόριζο). Για παράδειγμα, αν το νησί αυτό στεκόταν στα 700 ή 500 μίλια μακριά από την Τουρκία και από την Ελλάδα, τότε θα μπορούσαμε να πούμε ότι το νησί έχει οικονομική αποκλειστική ζώνη και υφαλοκρηπίδα.


Αλλά δεν είναι αυτή η υπόθεση. Μιλάμε για μια στενή θάλασσα που δεν είναι ούτε 200 μίλια ανάμεσα στις δύο χώρες, ανάμεσα στα δύο κράτη. Οπότε μερικά από αυτά τα νησιά, ιδιαίτερα αυτά που η τουρκική πλευρά λέει ότι βρίσκονται στη μεσαία γραμμή, στέκονται πάνω από την υφαλοκρηπίδα της τουρκικής ηπειρωτικής χώρας και τα άλλα στέκονται κυρίως στην ελληνική ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα.

Οπότε, εάν ένα νησί βρίσκεται πάνω σε μια ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα, δεν δημιουργεί άλλη υφαλοκρηπίδα. Αυτός ο κανόνας είναι ένας λογικός κανόνας που δημιουργεί έναν νομικό κανόνα.

Επίσης η Ελλάδα δεν είναι ένα κράτος-αρχιπέλαγος. Το επιχείρημά της ότι η θαλάσσια γραμμή δικαιοδοσίας αρχίζει από τη γραμμή των εξωτερικών της νησιών είναι παράνομο. Η θαλάσσια δικαιοδοσία θα πρέπει να ορίζεται σε σχέση με την ηπειρωτική χώρα. Να προσαρμόζεται στην ηπειρωτική χώρα.

Αρα, ακόμη και αν δεν το ξέρετε, επιτρέψτε μου να σας υπενθυμίσω ότι κατά τη διάρκεια της διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας η Ελλάδα είχε επιμείνει να τη δεχθούν ως αρχιπελαγικό κράτος, όπως την Ιαπωνία και την Ινδονησία. Αλλά κανείς δεν το δέχτηκε και είπαν στην Ελλάδα ότι «είστε κράτος χερσονήσου». Για αυτό η Ελλάδα δεν υπέγραψε τη συμφωνία, γιατί η Ελλάδα επιμένει να αλλάξει αυτό το άρθρο που διαχωρίζει τα αρχιπελαγικά κράτη.




Αγοράστε όπλα από την Τουρκία

Ερωτηθείς εάν οι επενδύσεις της Ελλάδας σε νέες φρεγάτες και αεροσκάφη αλλάζουν την ισορροπία δυνάμεων, απαντά:

– Είστε η Ελλάδα, αγοράζετε όπλα, πυραύλους, φρεγάτες, αεροσκάφη, ελικόπτερα, πλοία και υποβρύχια. Oλα αυτά είναι πραγματικά τρομακτικά και απειλητικά, αλλά σας παρακαλώ, μην ξεχνάτε πως η Τουρκία κατασκευάζει όλα τα όπλα, τα πλοία, τους πυραύλους, ακόμη και αεροσκάφη. Φυσικά και μη επανδρωμένα οχήματα, υποβρύχια και εννοείται πολλά άλλα οχήματα, και επίσης φροντίζει να είναι η χώρα μας αυτή τη στιγμή στις πρώτες 14 χώρες εξαγωγείς, αλλά αν η Ελλάδα θέλει να εξοικονομήσει χρήματα μπορεί να αγοράσει όπλα, φρεγάτες, κορβέτες, υποβρύχια από την Τουρκία. Θα σας το συμβούλευα.

– Δεν είναι ότι αγοράζουμε και επενδύουμε σε αποβατικές δυνάμεις. Αυτή είναι η διαφορά που σχετίζεται με την αγορά των νέων πλοίων. Δεν σημαίνει ότι έχουμε επιθετικές προθέσεις.

– Αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία, ούτε αποδεκτό λόγο. Ξέρετε, αν κοιτάξετε ακόμη και τα γήπεδά σας, πώς το γράφετε στα ελληνικά; «Αθλητική Eνωση Κωνσταντινουπόλεως», σωστά; Aνοιξαν ένα νέο γήπεδο. Αυτό που προσφέρω στην Τουρκία αυτή τη στιγμή είναι απάντηση στο γήπεδο της ΑΕΚ. Θα βάλουμε ονόματα. Φανταστείτε ονόματα όπως της Θεσσαλονίκης και κάποιων χωριών, τουρκικών χωριών στη Δυτική Θράκη.

– Οπότε θα χτίσετε ένα νέο γήπεδο με ονόματα;

– Ναι. Το προτείναμε, και επίσης αν η Ελλάδα δεν δώσει τη θρησκευτική ελευθερία στους Τούρκους στη Δυτική Θράκη, η Τουρκία θα κάνει ακριβώς το ίδιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.