Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί ο δυτικός διάδρομος της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων Αττικής, ενώ θα απαιτηθε...
Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί ο δυτικός διάδρομος της σιδηροδρομικής σήραγγας Σεπολίων Αττικής, ενώ θα απαιτηθεί μια διετία για την αποκατάσταση του κατεστραμμένου από την κακοκαιρία τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής στη Θεσσαλία, ανέφερε από το βήμα της Βουλής, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νικόλαος Ταχιάος, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Β1΄ Βορείου Τομέα Αθηνών της Ελληνικής Λύσης, Βασιλείου Βιλιάρδου.
«Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μία διετία για να επέλθει η αποκατάσταση σε πλήρη έκταση»
Για την αποκατάσταση της γραμμής στη Θεσσαλία ο κ. Βιλιάρδος είχε ρωτήσει εάν θα ολοκληρωθεί το 2024, καθώς και για το εάν υπάρχει ενδεχόμενο διεκδίκησης αποζημίωσης και κατάπτωσης ρητρών από τρίτους (Hellenic Train, COSCO, ΟΛΠ κά).
Όπως είπε ο κ. Ταχιάος, στα Σεπόλια, το πρόβλημα των καθυστερήσεων δεν έγκειται σε αδυναμία του εργολάβου, ούτε σε διαφωνίες του εργολάβου με την αναθέτουσα αρχή. «Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι μελετήθηκε ως απολύτως εξαρτώμενο από την σύμπραξη και άλλων, τρίτων φορέων».
Συγκεκριμένα, είπε ότι «υπάρχει το θέμα της αρχαιολογικής υπηρεσίας. Πρέπει να γίνουν ανασκαφές στο έργο. Το πρόβλημα που υπάρχει στις ανασκαφές, είναι ότι η πρόσληψη του προσωπικού το οποίο χρειάζεται για να εξυπηρετήσει τις τομές που γίνονται, γίνεται με διαδικασίες ΑΣΕΠ, κατά συνέπεια υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση. Είχαμε πριν από λίγες ημέρες μία συνάντηση με την υπουργό Πολιτισμού και συμφωνήθηκε να ακολουθηθεί μία διαφορετική λύση ώστε να επιταχυνθούν».
Πρόσθεσε επίσης, ότι «υπάρχουν πολλά ζητήματα που αφορούν τις μετακινήσεις δικτύων των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας. Είναι εργασίες που δεν εκτελούνται από τον ανάδοχο κατασκευής, αλλά από τους εργολάβους των φορέων των αντίστοιχων δικτύων. Μιλάμε εδώ για την ΕΔΑ (φυσικό αέριο) και την ΕΥΔΑΠ, η οποία δείχνει όντως μία καθυστέρηση στην πρόοδο των σχετικών εργασιών» είπε ο κ. Ταχιάος.
Για το έργο στα Σεπόλια
Ακολούθως, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συμφώνησε με τον ερωτώντα βουλευτή ότι πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση του έργου στα Σεπόλια, λέγοντας ότι «ούτε κι εμείς είμαστε ικανοποιημένοι από την σχετική πρόοδο. Θα σας πω όμως το εξής: Έτσι όπως εκτελείται το έργο, για να μπορεί να εξασφαλιστεί η λειτουργικότητα της γραμμής, ο μεν δυτικός διάδρομος υπολογίζουμε ότι θα έχει τελειώσει στο πρώτο εξάμηνο του 2025, που είναι καθυστέρηση όντως, μία σημαντική καθυστέρηση για το έργο, και θα ακολουθήσει ο ανατολικός».
Αναφερόμενος στην αποκατάσταση των ζημιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θεσσαλίας, είπε ότι «μιλάμε για πλήρη ανάταξη-ανακατασκευή της γραμμής της ηλεκτροδότησης και πλήρη επανατοποθέτηση όλων των συστημάτων εξαρχής».
Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο «δεν υπάρχει περίπτωση στο τέλος του 2024 να γίνει αυτή η αποκατάσταση. Αυτή η αποκατάσταση θα πρέπει να λήξει μέχρι τα τέλη του 2025. Ουσιαστικά χρειάζεται περίπου μία διετία για να επέλθει (η αποκατάσταση) σε πλήρη έκταση». Όσο για το θέμα των αποζημιώσεων, είπε ότι προς το παρόν, δεν έχει εγερθεί οποιαδήποτε απαίτηση έναντι του ελληνικού Δημοσίου για το συγκεκριμένο λόγο. Νομικά πρόκειται για ανώτερη βία, που αυτή τη στιγμή δεν θεμελιώνει αιτήματα αποζημίωσης.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.