Την Τρίτη 26/9/2023 το ΣΑΓΕ μεταξύ άλλων αποφάσισε την ναυπήγηση αριθμού ΤΠΚ για την ανανέωση του στόλου της δύναμης των ταχέων σκαφών τ...
Την Τρίτη 26/9/2023 το ΣΑΓΕ μεταξύ άλλων αποφάσισε την ναυπήγηση αριθμού ΤΠΚ για την ανανέωση του στόλου της δύναμης των ταχέων σκαφών του Π.Ν. Όπως έχουμε γράψει πολλάκις το 60% των μονάδων κρούσης αποτελείται από πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών και χρειάζεται άμεσης αντικατάστασης.
Η αρχή έγινε με τις κύριες μονάδες του στόλου και την επιλογή των γαλλικών φρεγατών FDI HN και έπεται με την επιλογή των κορβετών και της ολοκλήρωσης των διαπραγματεύσεων για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ από την γερμανική Thyssenkrupp και την ολλανιδκή Thales. Ενώ ευελπιστούμε στο μέλλον να ξεκινήσει και αντίστοιχο πρόγραμμα για την σταδιακή ανανέωση του στόλου των υποβρυχίων.
Σύμφωνα λοιπόν με την παραπάνω ανάλυση της δύναμης ταχέων σκαφών είναι προφανής η αδήριτη ανάγκη για την ανανέωση του στόλου όπου το 44% είναι σύγχρονης σχεδίασης που θα χρειαστούν τα επόμενα χρόνια ένα πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής (κλάση Ρούσσεν), το 25% είναι παλαιάς σχεδίασης που έχουν περάσει από πρόγραμμα μερικής αναβάθμισης (κλάση Λάσκος) και το 31% είναι παλαιάς σχεδίασης με παρωχημένα ηλεκτρονικά (κλάση Καβαλούδης). Μια ανανέωση που πρέπει να ξεκινήσει με την αντικατάσταση των πέντε γαλλικών Comb IIIΒ κλάσης «Καβαλούδης» ηλικίας 41-43 ετών που δεν έχουν υποβληθεί σε κάποιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ή αναβαθμισης εξοπλισμού και δυνατοτήτων τους και να επεκταθεί σε δεύτερο χρόνο στις παλαιότερες μεν αναβαθμισμένες δε, γαλλικές Comb IIIA κλάσης «Λάσκος» ηλικίας 46-47 ετών.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης 032Β/03 ύψους 104.615.000 ευρώ των ΤΠΚ κλάσης «Λάσκος» υπογράφτηκε στις 30 Οκτωβρίου 2003 και εκτός της γενικής επιθεώρησης σκάφους και ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων είχε ως κύριο άξονα την ενσωμάτωση του τακτικού συστήματος TACTICOS που έμπαινε σε όλα τα πλοία εκείνη την εποχή ως το κοινό σύστημα πληροφοριών μάχης του ΚΠΜ των ελληνικών πλοίων και την αντικατάσταση / εγκατάσταση σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων χωρίς να αναβαθμίζεται ο οπλισμός του πλοίου, κάτι το οποίο συνέβει και στην αναβάθμιση των φρεγατών τύπου ‘S’. Παρ όλ’ αυτά, λόγω λήξης του ορίου ζωής των βλημάτων ΜΜ38 Exocet έγινε αντικατάστασή τους σε δεύτερο χρόνο από ισάριθμα βλήματα AGM-84D Harpoon. Η αναβάθμιση περιείχε την αντικατάσταση του κύριου ραντάρ από το νεότερο 2D τύπου Variant της Thales, την αντικατάσταση του ραντάρ έρευνας επιφανείας από το μικρής πιθανότητας υποκλοπής σήματος Scout Mk 2 LPI της Thales, την εγκατάσταση ραντάρ ναυτιλίας BridgeMaster E της Sperry Marine, την αντικατάσταση του ραντάρ διεύθυνσης Πυρός από το LIROD Mk2 της Thales, την εγκατάσταση σε πρυμναίο ιστό του Η/Ο συστήματος MIRADOR επίσης της Thales, την εγκατάσταση νέου συστήματος μέτρων υποστήριξης ηλεκτρονικών (ESM) DR3000 SLW της Thales και τέλος την εγκατάσταση του συστήματος ασφαλών επικοινωνιών WiSPRNet της Intracom Defense. Επίσης εγκαταστάθηκε σύστημα ζεύξης δεδομένων Link 11 και σύστημα εκτόξευσης αναλώσιμων ALEX με δύο εξαπλούς εκτοξευτές Mk.137. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.