Ο Λούις Στρέιντζ γεννήθηκε στο Ντόρσετ της Αγγλίας το 1891. Το 1912 είχε την πρώτη του οπτική επαφή με την αεροπορία και αποφάσισε να γί...
Ο Λούις Στρέιντζ γεννήθηκε στο Ντόρσετ της Αγγλίας το 1891. Το 1912 είχε την πρώτη του οπτική επαφή με την αεροπορία και αποφάσισε να γίνει πιλότος. Έλαβε πτυχίο πιλότου το 1913 από ιδιωτική σχολή και τον Οκτώβριο του ίδιου έτους ενταχθηκε με τον βαθμό του ανθυπολοχαγού στην εφεδρεία του Βασιλικού Ιπταμένου Σώματος (Royal Flying Corps – RFC), τον πρόγονο της RAF.
Το 1914 ήταν ένας από τους λίγους πιλότους στον κόσμο που πέτυχε την εκτέλεση loop. Με την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου μετέβη στη Γαλλία. Εκεί, ενταγμένος στην 5η Μοίρα, πετούσε με αεροσκάφος Henry Farman. Μάλιστα πρωτοπόρησε τοποθετώντας πολυβόλο στο αεροσκάφος του. Στις 22 Αυγούστου 1914 έδωσε την πρώτη του αερομαχία κατά έξι γερμανικών, χωρίς όμως αποτέλεσμα.
Στις 16 Φεβρουαρίου 1915, λοχαγός πλέον και επικεφαλής της 6ης Μοίρας, βομβάρδισε με μεγάλη επιτυχία τον σιδηροδρομικό σταθμό του Κουτρέ κατά την βρετανική επίθεση στο Νουβό Σαπέλ από ύψος μικρότερο των 50 μ. παρά τα γερμανικά πυρά, σκοτώνοντας τουλάχιστον 75 αντιπάλους και προκαλώντας την διακοπή χρήσης του σταθμού για τρεις κρίσιμες μέρες.
Ωστόσο το συμβάν που τον κατέστησε διάσημο δεν ήταν αυτό.
Ο Στρέιντζ συνέχισε πάντα να πειραματίζεται και είχε προσαρμόσει ένα πολυβόλο Lewis στην άνω πτέρυγα ενός αεροσκάφους Martinsyde S1. Στις 15 Μαΐου 1915 απογειώθηκε για περιπολία με το αεροσκάφος αυτό με σκοπό να το δοκιμάσει στην μάχη.
Ο Στρέιντζ εντόπισε ένα γερμανικό διθέσιο Aviatik και αμέσως επιτέθηκε. Ωστόσο δεν κατάφερε να το καταρρίψει με την πρώτη επίθεση αν και άδειασε έναν ολόκληρο γεμιστήρα. Τώρα έπρεπε να τοποθετήσει νέο γεμιστήρα. Αυτό όμως δεν ήταν και τόσο απλό καθώς χρειάστηκε να σηκωθεί όρθιος στο πιλοτήριο.
Η ζημιά δεν άργησε να γίνει. Ακυβέρνητο το αεροσκάφος γύρισε ανάποδα με τον Στρέιντζ να έχει αρπάξει σφιχτά με τα χέρια του το πολυβόλο! Το αεροσκάφος άρχισε να πέφτει προς το έδαφος. Ο Στρέιντζ κρατώντας τον γεμιστήρα του πολυβόλου με τα χέρια το προσπάθησε να αγγίξει το πηδάλιο του αεροσκάφους με τα πόδια.
Τελικά το κατάφερε. Ο αεροσκάφος επανήλθε και αυτός πήδηξε στο κόκπιτ αναλαμβάνοντας τον έλεγχο ελάχιστα μέτρα πάνω από το έδαφος! «Συνέχισα να κινώ τα πόδια μέχρις ότου το ένα γαντζώθηκε στο κόκπιτ. Με κάποιο τρόπο ανέκτησα τον έλεγχο του πηδαλίου… δεν ξέρω τι ακριβώς συνέβη αλλά το κόλπο έπιασε, το αεροσκάφος ανυψώθηκε ξανά», ανέφερε ο ίδιος.
Ο Στρέιντζ επέζησε και συνέχισε την δράση του τόσο κατά τον Α’ Παγκόσμιο, όσο και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Πέθανε ήσυχα στο σπίτι του το 1966.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.