Ο πύραυλος κρουζ ‘Taurus’, που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 από τη γερμανική εταιρεία MBDA Deutschland και τη σουηδική Sa...
Ο πύραυλος κρουζ ‘Taurus’, που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990 από τη γερμανική εταιρεία MBDA Deutschland και τη σουηδική Saab Dynamics AB, θεωρείται στη Δύση ως ένα από τα πιο αποτελεσματικά όπλα που εκτοξεύονται από αεροσκάφη.
Βρίσκεται, ήδη, σε λειτουργία με το γερμανικό Tornado, το F/A-18 της Ισπανικής Πολεμικής Αεροπορίας και το F-15K Slam Eagle της Νότιας Κορέας.
«Έχει τη βαρύτερη κεφαλή μεταξύ των δυτικών συστημάτων της ίδιας κατηγορίας, και έχει, επίσης, υψηλή ώθηση, η οποία παρέχει μέγιστη ευελιξία στην τελική φάση της επίθεσης», αναφέρει η κατασκευάστρια του Taurus Systems GmbH (TSG).
Όπως υποδεικνύεται στο περιοδικό EDR, με βάρος εκτόξευσης περίπου 1400 κιλά, το Taurus είναι εξοπλισμένο με διεισδυτική κεφαλή δύο σταδίων βάρους 480 κιλών με ασφάλεια πολλαπλών λειτουργιών. Αυτό επιτρέπει στον πύραυλο να χτυπήσει ένα κτίριο ή υπόγειο χώρο από ψηλά,αλλά, με την κύρια κεφαλή να εκρήγνυται στο προβλεπόμενο επίπεδο της δομής, το οποίο επιλέγεται σύμφωνα με πληροφορίες πληροφοριών.
Το σύστημα πρόωσης turbofan έχει μέγιστη ταχύτητα 0,95 Mach και εμβέλεια άνω των 500 km, με το μεγαλύτερο μέρος της πτήσης να είναι πάνω από το έδαφος.
Πετώντας σε υψόμετρο μικρότερο από 50 μέτρα από το έδαφος, μόλις βρεθεί στο εχθρικό έδαφος, ο πύραυλος Taurus δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός από το ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα S-400, μεταξύ άλλων λόγω του stealth σχεδιασμού του, σημειώνει ο κατασκευαστής.
Η Bundeswehr αγόρασε περίπου 600 πυραύλους. Πριν από δύο χρόνια, ένα 300 Taurus αναδιαμορφώθηκε για τη γερμανική Luftwaffe. Οι εργασίες που έγιναν, συγκεκριμένα, επηρέασαν τον κινητήρα, οι συστοιχίες αντικαταστάθηκαν και έγιναν μικρές βελτιώσεις στο σύστημα πλοήγησης.
Όπως εξηγεί η TSG, ο εκτιμώμενος χρόνος που απαιτείται για την επανέναρξη της παραγωγής πυραύλων είναι περισσότερο από ένα έτος. Από αυτή την άποψη, η εταιρεία ελπίζει σε προκαταβολικά συμβόλαια και ταυτόχρονα αναπτύσσει μια εκσυγχρονισμένη έκδοση του Taurus.
Σύμφωνα με την TSG, η αλλαγή της γωνίας σάρωσης πτερυγίων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εμβέλειας κατά 10%. Ένας άλλος βασικός τομέας είναι το σύστημα πλοήγησης, το οποίο θα χρησιμοποιεί αλγόριθμους βασισμένους σε AI. Θα προστεθεί μια αμφίδρομη σύνδεση δεδομένων [μέσω δορυφορικών επικοινωνιών], επιτρέποντας τον επαναπρογραμματισμό της αποστολής κατά τη διάρκεια της πτήσης, όπως σημειώνεται στο ρωσικό δημοσίευμα.
—
The Hellenic Information Team
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.