Στην Αθήνα βρέθηκε κλιμάκιο Αμερικανών για να συζητήσουν με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας το ενδεχόμενο απόκ...
Στην Αθήνα βρέθηκε κλιμάκιο Αμερικανών για να συζητήσουν με την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Άμυνας το ενδεχόμενο απόκτησης από τη χώρα μας νέων μεταφορικών αεροσκαφών C-130J. Πρόκειται για ένα αεροσκάφος που η Πολεμική Αεροπορία μελετάει τα τελευταία χρόνια, καθώς καλύπτει τις επιχειρησιακές απαιτήσεις του Επιτελείου.
Οι χαμηλές διαθεσιμότητες μεταφορικών αεροσκαφών ήταν κοινό μυστικό στις Ένοπλες Δυνάμεις και αναζητούνταν συνεχώς λύσεις (χωρίς όμως αποτέλεσμα), ενώ το πρόβλημα έγινε ευρέως μετά την αδυναμία της ελληνικής αποστολής με διασώστες να πετάξει με ασφάλεια στη Τουρκία για να συνδράμει στους απεγκλωβισμούς πολιτών, αλλά και στην μετέπειτα αποστολή στο Σουδάν.
ΤΗΣ Γεωργίας Γαραντζιώτη
ΠΗΓΗ CNN.GR
Στην περίπτωση της Τουρκίας, η ελληνική αποστολή, όχι μόνο έχασε πολύτιμες ώρες κατά τις οποίες θα μπορούσε να βοηθήσει τους εγκλωβισμένους στα συντρίμμια των τουρκικών πόλεων, αλλά αναγκάστηκε να αφήσει το όχημα της στην Ελευσίνα καθώς μετέβη στα Άδανα με C-27, το οποίο δεν έχει τη δυνατότητα μεταφοράς βαρέων οχημάτων. Το θέμα ήρθε ξανά στο τραπέζι και οι εως τώρα παγωμένες διαδικασίες ενεργοποιήθηκαν. Μετά από αυτά τα γεγονότα, ο Πρωθυπουργός έδωσε το πράσινο φως στο ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ να αναζητήσουν τις καλύτερες και πιο συμφέρουσες λύσεις, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο Στόλος των μεταφορικών αεροσκαφών. Εως τώρα σχεδόν το σύνολο του στόλου των C-130 Hercules παραμένει καθηλωμένο, με την Πολεμική Αεροπορία να έχει στη διάθεσή μόλις τρία από τα οκτώ μικρότερα μεταφορικά C-27 για το σύνολο των οποίων επιχειρείται πλέον σταδιακή αναβάθμιση μέσω της σύμβασης υποστήριξης με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Tı συζητήθηκε με τους Αμερικανούς
Το κλιμάκιο των Αμερικανών που επισκέφθηκε το ελληνικό Πεντάγωνο αποτελούταν από εκπροσώπους του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, της Αεροπορίας των ΗΠΑ και της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin. Aπο την ελληνική πλευρά συμμετείχαν ανώτατοι αρμόδιοι αξιωματικοί για τα εξοπλιστικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και η ΓΔΑΕΕ. Η Πολεμική Αεροπορία έθεσε τα εξής ζητήματα: την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών, τα συστήματα που θα φέρουν και τους πιθανούς χρόνους παράδοσης. Θυμίζουμε πως η Αθήνα έχει αποστείλει ήδη LoR (Letter of Request for P&A) για το κόστος και τη διαθεσιμότητα 4+2 αεροσκαφών C-130 στη διαμόρφωση J, που αποτελεί την πιο σύγχρονη και δημοφιλή εκδοχή τους. Στην πρόταση περιλαμβάνονται η αγορά των αεροπλάνων με όλο τον εξοπλισμό, η εκπαίδευση του προσωπικού, η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για τα νέα αεροπλάνα αλλά και η μετέπειτα υποστήριξη. Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι τα 6 αεροσκάφη αν η τιμή εν τέλει είναι συμφέρουσα. Το κόστος, υπολογίζεται περίπου στα 130 έως 140 εκατ. ανά μονάδα.
Τι απάντησε το αμερικανικό κλιμάκιο
Σύμφωνα με πληροφορίες απο ελληνικές αεροπορικές πηγές, η αμερικανική πλευρά απάντησε ότι ένας απο τους τρόπους που θα ωφελούσε οικονομικά την Ελλάδα και η παραλαβή των αεροσκαφών θα μπορέσει να γίνει σε πιο σύντομο χρόνο, είναι να παραληφθούν τα αεροσκάφη στη βασική διαμόρφωση, η οποία περιλαμβάνει τα περισσότερα απο τα συστήματα που ζήτησε η Πολεμική Αεροπορία και μετά απο ένα χρόνο χρήσης και δοκιμών, να εξετάσουν αν θα αναβαθμίσουν με περισσότερα συστήματα ή αν έχουν μείνει ικανοποιημένοι απο τις αποδόσεις.
Μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών, η ΓΔΑΕΕ θα αναλάβει να συντάξει και να αποστείλει στη κυβέρνηση των ΗΠΑ το επίσημο αίτημα της Ελλάδας. Πρόκειται για μια απαραίτητη διαδικασία, διότι στις ΗΠΑ όλες οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά περνούν απο το Κογκρέσο. Aξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ έχει ενημερώσει το Κογκρέσο για την παραχώρηση δύο μεταχειρισμένων μεταγωγικών C-130 Hercules από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα από το πλεονάζον αμυντικό τους υλικό.
Ακόμα ένα σημαντικό ζήτημα που απαιτείται η απόκτηση μεταφορικών αεροσκαφών είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει εκατοντάδες νησιά στο Αρχιπέλαγος. Συνεπώς δεν μπορεί έχει στη διάθεσή της μόλις ένα από τα δεκατρία μεταφορικά C-130Η και τρία από τα οκτώ C-27, διότι οι δυνατότητες ταχείας αντίδρασης σε περίπτωση κρίσης ή φυσικής καταστροφής είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Το παράδειγμα της ΙΑF-Iσραηλινής Αεροπορίας
Eλληνικές αεροπορικές πηγές μιλώντας στο CNN Greece έφεραν ως παράδειγμα στο θέμα της απόκτησης νέων μεταφορικών αεροσκαφών τον τρόπο που ενήργησε η ισραηλινή αεροπορία που τώρα διαθέτει 7 C-130J. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, όταν το Ισραήλ εξέταζε τον ενδεχόμενο να εκσυγχρονίσει τον υπάρχοντα Στόλο ή να προχωρήσει σε αγορά νέων μεταφορικών, μετά απο συγκριτική μελέτη κατέληξαν ότι σε βάθος χρόνου τους συνέφερε να αγοράσουν καινούργια λόγω οικονομικών και επιχειρησιακών οφελών.
ΠΗΓΗ CNN.GR
Στην περίπτωση της Τουρκίας, η ελληνική αποστολή, όχι μόνο έχασε πολύτιμες ώρες κατά τις οποίες θα μπορούσε να βοηθήσει τους εγκλωβισμένους στα συντρίμμια των τουρκικών πόλεων, αλλά αναγκάστηκε να αφήσει το όχημα της στην Ελευσίνα καθώς μετέβη στα Άδανα με C-27, το οποίο δεν έχει τη δυνατότητα μεταφοράς βαρέων οχημάτων. Το θέμα ήρθε ξανά στο τραπέζι και οι εως τώρα παγωμένες διαδικασίες ενεργοποιήθηκαν. Μετά από αυτά τα γεγονότα, ο Πρωθυπουργός έδωσε το πράσινο φως στο ΓΕΕΘΑ και το ΓΕΑ να αναζητήσουν τις καλύτερες και πιο συμφέρουσες λύσεις, έτσι ώστε να ανανεωθεί ο Στόλος των μεταφορικών αεροσκαφών. Εως τώρα σχεδόν το σύνολο του στόλου των C-130 Hercules παραμένει καθηλωμένο, με την Πολεμική Αεροπορία να έχει στη διάθεσή μόλις τρία από τα οκτώ μικρότερα μεταφορικά C-27 για το σύνολο των οποίων επιχειρείται πλέον σταδιακή αναβάθμιση μέσω της σύμβασης υποστήριξης με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Tı συζητήθηκε με τους Αμερικανούς
Το κλιμάκιο των Αμερικανών που επισκέφθηκε το ελληνικό Πεντάγωνο αποτελούταν από εκπροσώπους του αμερικανικού υπουργείου Άμυνας, της Αεροπορίας των ΗΠΑ και της κατασκευάστριας εταιρείας Lockheed Martin. Aπο την ελληνική πλευρά συμμετείχαν ανώτατοι αρμόδιοι αξιωματικοί για τα εξοπλιστικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως και η ΓΔΑΕΕ. Η Πολεμική Αεροπορία έθεσε τα εξής ζητήματα: την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών, τα συστήματα που θα φέρουν και τους πιθανούς χρόνους παράδοσης. Θυμίζουμε πως η Αθήνα έχει αποστείλει ήδη LoR (Letter of Request for P&A) για το κόστος και τη διαθεσιμότητα 4+2 αεροσκαφών C-130 στη διαμόρφωση J, που αποτελεί την πιο σύγχρονη και δημοφιλή εκδοχή τους. Στην πρόταση περιλαμβάνονται η αγορά των αεροπλάνων με όλο τον εξοπλισμό, η εκπαίδευση του προσωπικού, η κατασκευή των απαραίτητων υποδομών για τα νέα αεροπλάνα αλλά και η μετέπειτα υποστήριξη. Στόχος της ελληνικής πλευράς είναι τα 6 αεροσκάφη αν η τιμή εν τέλει είναι συμφέρουσα. Το κόστος, υπολογίζεται περίπου στα 130 έως 140 εκατ. ανά μονάδα.
Τι απάντησε το αμερικανικό κλιμάκιο
Σύμφωνα με πληροφορίες απο ελληνικές αεροπορικές πηγές, η αμερικανική πλευρά απάντησε ότι ένας απο τους τρόπους που θα ωφελούσε οικονομικά την Ελλάδα και η παραλαβή των αεροσκαφών θα μπορέσει να γίνει σε πιο σύντομο χρόνο, είναι να παραληφθούν τα αεροσκάφη στη βασική διαμόρφωση, η οποία περιλαμβάνει τα περισσότερα απο τα συστήματα που ζήτησε η Πολεμική Αεροπορία και μετά απο ένα χρόνο χρήσης και δοκιμών, να εξετάσουν αν θα αναβαθμίσουν με περισσότερα συστήματα ή αν έχουν μείνει ικανοποιημένοι απο τις αποδόσεις.
Μετά την ολοκλήρωση των συνομιλιών, η ΓΔΑΕΕ θα αναλάβει να συντάξει και να αποστείλει στη κυβέρνηση των ΗΠΑ το επίσημο αίτημα της Ελλάδας. Πρόκειται για μια απαραίτητη διαδικασία, διότι στις ΗΠΑ όλες οι αποφάσεις για τα εξοπλιστικά περνούν απο το Κογκρέσο. Aξίζει να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ έχει ενημερώσει το Κογκρέσο για την παραχώρηση δύο μεταχειρισμένων μεταγωγικών C-130 Hercules από τις ΗΠΑ στην Ελλάδα από το πλεονάζον αμυντικό τους υλικό.
Ακόμα ένα σημαντικό ζήτημα που απαιτείται η απόκτηση μεταφορικών αεροσκαφών είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει εκατοντάδες νησιά στο Αρχιπέλαγος. Συνεπώς δεν μπορεί έχει στη διάθεσή της μόλις ένα από τα δεκατρία μεταφορικά C-130Η και τρία από τα οκτώ C-27, διότι οι δυνατότητες ταχείας αντίδρασης σε περίπτωση κρίσης ή φυσικής καταστροφής είναι εξαιρετικά περιορισμένες.
Το παράδειγμα της ΙΑF-Iσραηλινής Αεροπορίας
Eλληνικές αεροπορικές πηγές μιλώντας στο CNN Greece έφεραν ως παράδειγμα στο θέμα της απόκτησης νέων μεταφορικών αεροσκαφών τον τρόπο που ενήργησε η ισραηλινή αεροπορία που τώρα διαθέτει 7 C-130J. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, όταν το Ισραήλ εξέταζε τον ενδεχόμενο να εκσυγχρονίσει τον υπάρχοντα Στόλο ή να προχωρήσει σε αγορά νέων μεταφορικών, μετά απο συγκριτική μελέτη κατέληξαν ότι σε βάθος χρόνου τους συνέφερε να αγοράσουν καινούργια λόγω οικονομικών και επιχειρησιακών οφελών.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.