Τη Δευτέρα το βράδυ πιθανά θ’ αποφασιστεί, ποια θα είναι η φρεγάτα της οποίας το πλήρωμα θα κληθεί ν’ ανταποκριθεί σε μια από τις μεγαλ...
Τη Δευτέρα το βράδυ πιθανά θ’ αποφασιστεί, ποια θα είναι η φρεγάτα της οποίας το πλήρωμα θα κληθεί ν’ ανταποκριθεί σε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις των τελευταίων ετών και δεν είναι άλλη από την αποστολή στην Ερυθρά θάλασσα στο πλαίσιο της επιχείρησης «Prosperity Guardian».
Οι επιτελείς στον στόλο και τη Διοίκηση Φρεγατών φαίνεται, ότι έχουν καταλήξει σε δύο πλοία ως υποψήφια για την αποστολή. Το πρώτο είναι η φρεγάτα ΥΔΡΑ και το δεύτερο, επίσης ΜΕΚΟ η φρεγάτα ΨΑΡΑ.
Και είναι πολύ λογικό ότι η προετοιμασία, εφόσον «κλειδώσει» ποιο εκ των δυο πλοίων θα είναι αυτό που θα πάρει την αποστολή, να γίνει με όλους εκείνους τους τρόπους, για έναν πλου ιδιαίτερα μακρύ, «βαρύ» για το καράβι και με πολλές αιφνιδιαστικές προκλήσεις για το πλήρωμα.
Τα πληρώματα εστιάζουν στα ηλεκτρονικά του κάθε πλοίου καθώς και σε λεπτομερή μηχανολογικό έλεγχο, διότι κανείς δεν θα ήθελε ν’ αντιμετωπιστεί εν πλω το παραμικρό πρόβλημα και τόσο μακριά από ακτή που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει το πλοίο.
Στην περίπτωση βεβαίως που το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό δεν έχει απαξιωθεί εδώ και δεκαετίες από όλες τις κυβερνήσεις, δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη ανάγκη για λεπτομερείς ελέγχους και υπολογισμούς που έχουν να κάνουν με το ταξίδι αλλά και τον πλου διαρκείας…Οι σκέψεις για την εμπλοκή της φρεγάτας ΛΗΜΝΟΣ απομακρύνθηκαν καθώς βρίσκεται ήδη σε αποστολή εκτός Ελλάδας. Και για να ετοιμαστεί η «γηραιά» φρεγάτα απαιτούνται πολλά που δεν είναι επί της παρούσης ν’ αναλυθούν…
Η επιλογή των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ σχετίζεται με ορισμένα standards που διαθέτει ο συγκεκριμένος τύπος πλοίου και κάτι ακόμα που έρχεται άμεσα να «κουμπώσει».
Το πρώτο αφορά τον μεγαλύτερης εμβέλειας πύραυλο από εκείνον των φρεγατών τύπου S.
Ο πύραυλος ESSM Block II, είναι πιο σύγχρονο όπλο σε σχέση με τους Sea Sparrow. Επιπλέον οι ΜΕΚΟ έχουν το σύστημα εγγύς προστασίας Phalanx.
Τα βασικά δεδομένα που τα γνωρίζουν άπαντες είναι ότι οι αντιαεροπορικές δυνατότητες των υφιστάμενων φρεγατών είναι πολύ συγκεκριμένες, καθώς και η γήρανση των πλοίων, των συστημάτων που διαθέτουν, καθώς και το γεγονός ότι η αποστολή ενέχει κινδύνους.
Και μια λεπτομέρεια που μπορεί να θεωρηθεί σημαντική, είναι ότι στα πυραρχεία των ΜΕΚΟ, τις αποθήκες πυρομαχικών δηλαδή, υπάρχει προβλεπόμενος χώρος για τους πυραύλους των ελικοπτέρων S-70.
Με νέο ανεξάρτητο gadget η ΜΕΚΟ στην Ερυθρά θάλασσα
Στο περιβάλλον της Ερυθράς Θάλασσας δεν θα μπορούσε να λείπει το οργανικό ελικόπτερο της 2ης Μοίρας του πολεμικού ναυτικού, S-70 SeaHawk. Και μάλιστα ως το μακρύ δόρυ της ελληνικής φρεγάτας, το «γεράκι του Αιγαίου», θεωρείται βέβαιο ότι θα μπορεί να φέρει, ακόμη και για λόγους ασφαλείας, τόσο τους αντιπλοϊκούς πυραύλους που έχουν πιστοποιηθεί για τον τύπο, Penguin Mk2 Mod7, αλλά και τους γνωστούς Hellfire.
Πέρα από τα παραπάνω όμως σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, όποια εκ των δυο φρεγατών επιλεγεί, δεν αποκλείεται να «φορά» κι ένα νέο, stand alone σύστημα υποκλοπών ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας.
Πρόκειται για μια κίνηση στην οποία έχει προχωρήσει το ναυτικό επιτελείο, σε συνεργασία με σύμμαχο χώρα η οποία έχει αναπτύξει ιδιαίτερα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα για την άμυνα.
Οι ίδιες πηγές εξηγούν ότι η συγκεκριμένη προσθήκη δεν εμπλέκεται με το σύστημα μάχης του πλοίου, καθώς λειτουργεί αυτόνομα ως επιπλέον «πηγή πληροφοριών» μάχης και δεν σχετίζεται με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ που οι πάντες αναμένουν στο ναυτικό.
Οι ελληνικές φρεγάτες ΜΕΚΟ 200ΗΝ έχουν ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου (ESM-ECM), με το σύστημά τους να παρακολουθεί έως 200 στόχους.
Τέλη Ιανουαρίου η αποστολή;
Η αποστολή της ελληνικής φρεγάτας δεν γίνεται από τη μια ημέρα στην άλλη. Απαιτείται προετοιμασία, αλλά και η εξεύρεση του κατάλληλου πληρώματος, διότι είναι σίγουρο ότι το πλοίο θα «δανειστεί» στελέχη από κάποιο άλλο του τύπου.
Επιπλέον ο ελληνικός σύνδεσμος- Αξιωματικός του πολεμικού ναυτικού δεν έχει ταξιδέψει προς το παρόν στο Μπαχρέϊν για να λάβει μέρος στον επιτελικό σχεδιασμό της επιχείρησης «Prosperity Guardian» και να πάρει όλες εκείνες τις πληροφορίες που αφορούν το «στήσιμο» του ελληνικού πλοίου στην περιοχή.
Ο απόπλους είτε της φρεγάτας ΥΔΡΑ, είτε της φρεγάτας ΨΑΡΑ προσδιορίζεται προς τα τέλη Ιανουαρίου, αν όλα πάνε καλά και δεν εμφανιστούν προβλήματα.
Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την αποστολή αυτή απαιτείται η απόφαση του ΚΥΣΕΑ, στο οποίο θ’ αποφασιστούν ακόμη και οι Κανόνες Εμπλοκής τους οποίους θα γνωρίζει εξ αρχής ο κυβερνήτης και το πλήρωμα του πλοίου.
Στην Ερυθρά θάλασσα και με τα όσα βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας, με τους αντάρτες Χούθι να μην σταματούν να δημιουργούν δεκάδες προβλήματα στη ναυσιπλοΐα των εμπορικών πλοίων, τα δεδομένα γίνονται ολοένα και πιο περίπλοκα καθώς το πολεμικό ναυτικό δεν θα χει απέναντι του πειρατές που θυμίζουν την κατάσταση του 2008-2009 στον κόλπο του Άντεν.
Έχουμε να κάνουμε με πολύ καλά οπλισμένους αντάρτες, πλήρως καθοδηγούμενους από την Τεχεράνη, που έχουν βάλει σκοπό να δυναμιτίσουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση στην ευρύτερη περιοχή της Μ. Ανατολής και του Περσικού Κόλπου. ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ, HELLAS JOURNAL – Αθήνα
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.