defence-point.gr_Σε ταχεία πορεία δρομολόγησης φέρεται ότι τίθεται το πρόγραμμα αναβάθμισης Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού...
defence-point.gr_Σε ταχεία πορεία δρομολόγησης φέρεται ότι τίθεται το πρόγραμμα αναβάθμισης Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ) M113 που διαθέτει σε υπηρεσία ο Ελληνικός Στρατός ώστε ως «ενδιάμεση λύση», να καλύψουν τις εξαιρετικά μεγάλες ανάγκες στον τομέα των Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μάχης (ΤΟΜΑ). Όπως έχει ήδη αναφέρει το DP, «η συγκεκριμένη επιλογή υπαγορεύθηκε από την κατά την παρούσα περίοδο έλλειψη οικονομικών πόρων που δεν επιτρέπει την υλοποίηση της προμήθεια νέας κατασκευής ΤΟΜΑ σύγχρονης τεχνολογίας».
Γράφει ο ΚΑΥΣΙΜΑΡΧΗΣ
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του DP, η ελληνική πλευρά έχει αποστείλει επιστολή στη SIBAT, τη διεύθυνση διεθνούς αμυντικής συνεργασίας του υπουργείου Άμυνας του Ισραήλ με την οποία αιτείται την παροχή πληροφοριών για το πρόγραμμα αναβάθμισης των M113. Στη συνέχεια η SIBAT φέρεται να προώθησε το αίτημα σε εταιρίες της ισραηλινής αμυντικής βιομηχανίας, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται οι Elbit Systems, Rafael και Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ). Το εξαιρετικά ενδιαφέρον είναι ότι η SIBAT ενημερώνει τις ισραηλινές εταιρίες ότι θα πρέπει να αποστείλουν τις πληροφορίες στην ελληνική πλευρά μέχρι τις 22 Ιανουαρίου 2024.
Συγκεκριμένα ζητούνται πληροφορίες για μη επανδρωμένους τηλεχειριζόμενους πύργους που μπορούν να εξοπλιστούν κατ’ ελάχιστον με πολυβόλο διαμετρήματος 12,7 χλστ., την αναβάθμιση του συστήματος διεύθυνσης, την αναβάθμιση των ηλεκτρονικών / ηλεκτρικών και του κινητήρα και τη θωράκιση (κατ’ ελάχιστον Level 3 κατά τη νατοϊκή συμφωνία τυποποίησης). Πρόκειται για θετική εξέλιξη καθώς αποτελεί ισχυρή ένδειξη ότι ο Ελληνικός Στρατός προχωράει τις διαδικασίες επακριβούς προσδιορισμού του εύρους αλλά και του περιεχόμενου της αναβάθμισης.
Όμως ταυτόχρονα δημιουργούνται ερωτήματα. Παραδείγματος χάριν, παρόμοιες επιστολές έχουν αποσταλεί και στις κρατικές αρχές άλλων χώρων (ευρωπαϊκών ή μη) ή απευθείας σε άλλες εταιρίες; Το κυριότερο, έχουν αποσταλεί σε ελληνικές εταιρίες; Γιατί δεν μπορεί να συνεχίζεται η ρητορική περί μέριμνας για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία, αλλά σε πρακτικό επίπεδο η ανάθεση έργου σε αυτή να είναι σχεδόν μηδενική.
Η αναβάθμιση των M113 αποτελεί πρόγραμμα στο οποίο η εγχώρια βιομηχανία έχει δυνατότητες ώστε να συμμετάσχει με αξιώσεις και παράλληλα να αποτελέσει τη διαδικασία που θα αποδώσει υπόσταση στη συγκρότηση ενός cluster ελληνικών βιομηχανιών στον τομέα των χερσαίων οχημάτων μάχης, το οποίο στη συνέχεια θα μπορούσε να αναλάβει την αναβάθμιση και άλλων τύπων οχημάτων μάχης που διατίθενται σε υπηρεσία και / ή να διεκδικήσει σημαντικό μερίδιο σε πρόγραμμα εγχώριας συμπαραγωγής ενός νέου χερσαίου οχήματος μάχης όταν εξευρεθούν οι αναγκαίες πιστώσεις για τη χρηματοδότηση του προγράμματος.
Επίσης, μήπως η μέσω SIBAT αποστολή του αιτήματος στις ισραηλινές εταιρίες αποτελεί προάγγελο της υπό τον μανδύα της διακρατικής συμφωνίας απευθείας ανάθεσης του προγράμματος στο Ισραήλ; Όμως ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ υποχρέωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την υλοποίηση του συνόλου των εργασιών της αναβάθμισης στην Ελλάδα και τη μεγιστοποίηση της ελληνικής συμμετοχής με τη μορφή υποσυστημάτων, συγκροτημάτων, εξαρτημάτων.
Ας γίνει επιτέλους κατανοητό ότι ισχυρή άμυνα είναι η βιώσιμη άμυνα και ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι η μεγιστοποίηση της συμμετοχής της εγχώριας βιομηχανικής και τεχνολογικής βάσης ώστε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ποσοστό των αμυντικών επενδύσεων να ανακυκλώνεται στην εθνική οικονομία.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.