Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Μεταχειρισμένα ε/π UH-60 Blackhawk για την Αεροπορία Στρατού; Όλες οι παράμετροι

  UH-60V – Είναι κατάλληλη η αναβαθμισμένη έκδοση του παλιού UH-60L για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις; Το Victor, η αναβαθμισμένη έκδοση τ...

 



UH-60V – Είναι κατάλληλη η αναβαθμισμένη έκδοση του παλιού UH-60L για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις; Το Victor, η αναβαθμισμένη έκδοση του UH-60L που σχεδιάζει να αποκτήσει σε μεγάλο αριθμό ο Στρατός των ΗΠΑ, προς εξοικονόμηση κονδυλίων, είναι άλλη μια πιθανή εναλλακτική λύση για την ελληνική πλευρά, την οποία μπορεί να εξετάσει, στο πλαίσιο της προτεραιοποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων που ήδη εξετάζει. Διότι η εξοικονόμηση κονδυλίων για τη χρηματοδότηση όσο το δυνατόν περισσοτέρων προγραμμάτων με τον δεδομένο προϋπολογισμό, σύμφωνα με την πρόσφατα αναφορά του ΥΕΘΑ Νίκου Δένδια, έχει σαφή λογική. Κονδύλια θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν για τον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση του ελληνικού πυραυλικού Πυροβολικού και του στόλου επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού. Το ίδιο ισχύει για τη χρηματοδότηση της αναβάθμισης των F-16 Block 50. Εναλλακτικά, περιοριζόμενοι στον ίδιο Όπλο (Αεροπορία Στρατού), θα μπορούσε να προσφέρει μια συνολικότερη πρόταση λύσης στο πρόβλημα, αφού ασφαλώς πρώτα καταγραφεί αναλυτικά μετά την τραγωδία που την έπληξε στο Στεφανοβίκειο.

Του Στέργιου Δ. Θεοφανίδη

Κατά συνέπεια, βάσει της διεθνούς πρακτικής, η επιλογή του ενός ή του άλλου οπλικού συστήματος δεν πρέπει να αποτελεί ανεξάρτητη διαδικασία που βασίζεται αποκλειστικά στα τεχνικά και επιχειρησιακά χαρακτηριστικά του, το κόστος κύκλου ζωής (προμήθεια, λειτουργία, υποστήριξη, συντήρηση) και τη εγχώρια βιομηχανική συμμετοχή. Οφείλει να εξετάζεται και να αξιολογείται στο πλαίσιο των συνολικών αναγκών, των διαθέσιμων πιστώσεων και της προτεραιότητας / βαρύτητας της σημασίας του, στη βάση των διακλαδικών επιχειρησιακών αναγκών και επιθυμητών αποτελεσμάτων. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά σχετικά με τα αμερικανικά Blackhawk για να δούμε τι ακριβώς ισχύει.

Η απόφαση του Στρατού των ΗΠΑ για τον περιορισμό της δύναμης των μέσων μεταφορικών ελικοπτέρων του κατά 157 μονάδες των τύπων UH-60A και UH-60L Blackhawk, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, αιτιολογήθηκε από τον υποστράτηγο Mac McCurry, διοικητή του Κέντρου Αριστείας της Αεροπορίας Στρατού των ΗΠΑ, ως κίνηση εξοικονόμησης κονδυλίων προς χρηματοδότηση του προγράμματος V280 Valor. Του νέου μέσης μεταφορικής ικανότητας αεροσκάφους κλίνοντος στροφείου που θα αποτελέσει το κύριο στοιχείο αεροκίνησης των χερσαίων δυνάμεων των ΗΠΑ τις επόμενες δεκαετίες. Ο στόλος των 2.135 ελικοπτέρων τύπου Blackhawk θα μειωθεί κατά 7,5%, φτάνοντας τα 1978 αεροσκάφη, μετά την απόσυρση των 157 μονάδων. Αυτές θα προέλθουν από σχηματισμούς που διατηρούν ελικόπτερα των εκδόσεων UH-60A και -L σε διαθεσιμότητα/ετοιμότητα προς αντικατάσταση – αναπλήρωση ελικοπτέρων του ίδιου τύπου, που επιχειρούν σε μονάδες πρώτης γραμμής της Αεροπορίας Στρατού των ΗΠΑ.

Παράλληλα, η Αεροπορία Στρατού των ΗΠΑ τελευταία μελετά ακόμα το ενδεχόμενο εκσυγχρονισμού σημαντικού αριθμού ελικοπτέρων UH-60L στο επίπεδο UH-60V, προκειμένου να παραταθεί η επιχειρησιακή τους ζωή, μέχρι την αντικατάστασή τους από το V280. Επειδή τα περισσότερα από τα αμερικανικά Blackhawk της έκδοσης -L είναι φορτωμένα με μεγάλο αριθμό ωρών, στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού τους στο επίπεδο -V όπως θα δούμε παρακάτω, έχει περιληφθεί και δομική ανακατασκευή (SLEP).

Πρωταρχικός στόχος του Αμερικανικού Στρατού είναι, πέρα από την εξοικονόμηση κονδυλίων συντήρησης και υποστήριξης παλιών τύπων σε συνδυασμό με τα κονδύλια που θα εξασφαλιστούν από την πώλησή τους ως πλεονάζον υλικό (EDA) με κόστος περί τα δύο εκατομμύρια δολάρια ανά μονάδα για τους υποψήφιους αγοραστές, η μείωση του μέσου όρου ηλικίας των ελικοπτέρων του τύπου. Ένα άλλο ενδιαφέρον δεδομένο για την ελληνική πλευρά, είναι το ότι τα περισσότερα από τα 157 UH-60A/L που θα αποσύρει ο Στρατός των ΗΠΑ είναι της έκδοσης -L. Αυτό έχει σημασία από τη στιγμή που η τελευταία ενσωματώνει σειρά αναβαθμίσεων που τη φέρνει πιο κοντά από πλευράς επιδόσεων στη σημερινή έκδοση παραγωγής (UH – 60M).

Οι βελτιώσεις – αναβαθμίσεις αυτές είναι:
– Η δυνατότητα χρήσης των εκδόσεων υψηλότερης ισχύος στροβιλοαξονικών (turboshaft) κινητήρων T700-GE-701C/D.
– Νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης με δυνατότητα “απορρόφησης” μεγαλύτερων αποθεμάτων ισχύος, ενισχυμένη δομή και νέο σύστημα ελέγχου πτήσης.
– Νέο κιβώτιο μετάδοσης της κίνησης αυξημένης αντοχής (Ιmproved Durability Main Gearbox – IDGB).
– Ενισχυμένη είναι και η ουραία άτρακτος που μαζί με το ουραίο πτέρωμα είναι εξοπλισμένα με υψηλότερης απόδοσης αποσβεστήρες κραδασμών.
– Ενισχυμένης δομής και επικάλυψης πτερύγια κύριου στροφείου, μεγαλύτερης χορδής.
– Ενισχυμένοι μηχανισμοί ελέγχου πτήσης.
– Σύστημα μείωσης του υπέρυθρου ίχνους (Hover IR Suppression System – HIRSS).
– Αύξηση του βάρους του εξωτερικά αναρτώμενου φορτίου από τις 8.000 στις 9.000 λίβρες.

Η βασική διαφορά της τελευταίας έκδοσης παραγωγής UH-60M σε σχέση με το -L εντοπίζεται στα ηλεκτρονικά θαλάμου διακυβέρνησης και τον εξοπλισμό ελέγχου πτήσης και αποστολής. Υπενθυμίζεται ότι στα μέσα του 2023, ο Στρατός των ΗΠΑ υπέγραψε συμβόλαιο ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την αγορά 120 νέας κατασκευής UH-60M, με προαίρεση (option) για την αγορά 135 ακόμη μονάδων.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.