Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Η ΠΑ θέλει αναβάθμιση των F-16 Block 50 σε V… “Βλέπει” και τα Block 30

    Το στίγμα του προσανατολισμού της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς το μέλλον των μαχητικών F-16 για τα οποία δεν έχει αποφασισθεί ακόμη η τύ...

   



Το στίγμα του προσανατολισμού της Πολεμικής Αεροπορίας ως προς το μέλλον των μαχητικών F-16 για τα οποία δεν έχει αποφασισθεί ακόμη η τύχη τους, έδωσε ο Α/ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης στην προχθεσινή συνάντηση με τους διαπιστευμένους συντάκτες, που όρισε ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης. Αναφορικώς με την τύχη των 38 F-16 Block 50, είναι γνωστό ότι το πρόγραμμα αναβαθμίσεως είχε παρουσιασθεί κι εγκριθεί από την Βουλή επίσης στις 27 Ιουνίου 2022. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, το κόστους 700 εκατ. € πρόγραμμα, αφορούσε επί της ουσίας περιορισμένη αναβάθμιση στο επίπεδο Block 52+ Advanced, με αξιοποίηση και “μεταμόσχευση” LRU και συστημάτων που αποσύρονται από τα υπό αναβάθμιση 83 μαχητικά στην έκδοση V.


br />TOY ΣΑΒΒΑ ΒΛΑΣΣΗ
ΠΗΓΗ ΔΟΥΡΕΙΟΣ ΙΠΠΟΣ

Εν τούτοις, προϊόντος του χρόνου, το ΓΕΑ επανεξέτασε την φύση του προγράμματος, με προοπτική την αναβάθμιση και των Block 50 στην έκδοση V, αντί της περιορισμένης αναβαθμίσεως που αποφασίστηκε αρχικώς. Πέραν της ομοιοτυπίας που θα εξασφάλιζε κάτι τέτοιο, το κύριο στοιχείο βαρύτητος σε αυτή την αλλαγή προσανατολισμού, είναι ότι σύμφωνα με δεδομένα της κατασκευάστριας Northrop Grumman, σε μερικά χρόνια θα παύσει να υποστηρίζεται το ραντάρ AN/APG-68(V)9 που προοριζόταν να εγκατασταθεί στα F-16 Block 50. Υπ’ αυτό το πρίσμα, δεν θα έχει νόημα οποιοδήποτε πακέτο εξοπλισμού με βάση το συγκεκριμένο σύστημα ραντάρ. Εκτιμάται ότι αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η τουρκική αεροπορία σχεδιάζει την αντικατάσταση του AN/APG-60(V)9 από εγχώριο ραντάρ τεχνολογίας AESA.

Η πιο εκτενής αναβάθμιση σε επίπεδο V, ενέχει φυσικά αυξημένο κόστος. Αναμένεται λοιπόν η απάντηση της αμερικανικής πλευράς για το κόστος αναβαθμίσεως των F-16 Block 50 στην έκδοση V, ώστε να γίνουν οι οριστικές εισηγήσεις. Εν προκειμένω, δεν απαιτείται νέα έγκριση από την αμερικανική κυβέρνηση, καθώς η έγκριση του προγράμματος F-16V που δόθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2017, κάλυπτε 123 αεροπλάνα. Στο μεταξύ, όπως ανέφερε ο Α/ΓΕΑ, απασχολεί τους επιτελείς και η τύχη των παλαιότερων 32 F-16 Block 30, που θεωρείται ότι έχουν να προσφέρουν ακόμη, παρά την τεχνολογική υστέρησή τους σε ηλεκτρονικά συστήματα. Τα συγκεκριμένα αεροπλάνα κρίνονται χρήσιμα για την διατήρηση αριθμητικού δυναμικού αλλά κι επειδή έχουν υποβληθεί σε δομική αναβάθμιση. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.