Ξεκίνησε τελικά -με κάποια καθυστέρηση- η υλοποίηση της σύμβασης υποστήριξης (Follow On Support) που υπέγραψε για λογαριασμό της Πολεμικ...
Ξεκίνησε τελικά -με κάποια καθυστέρηση- η υλοποίηση της σύμβασης υποστήριξης (Follow On Support) που υπέγραψε για λογαριασμό της Πολεμικής Αεροπορίας η ΓΔΑΕΕ, και αφορά τα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης, AS332 Super Puma. Τα συγκεκριμένα, που βρίσκονται για πολλά χρόνια σε φάση ουσιαστικά εγκατάλειψης, θα αρχίσουν να συντηρούνται από την ελληνική εταιρία Aeroservices. Υπενθυμίζουμε πως η ίδια συντηρεί και τα Super Puma της Πυροσβεστικής.
Όπως είχαμε γράψει, η Πολεμική Αεροπορία παρά την υπογραφή της FOS, δεν είχε στείλει άμεσα ελικόπτερο για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Αυτό είχε προκαλέσει εντύπωση, καθώς το Πολεμικό Ναυτικό σε αντίστοιχη περίπτωση, είχε “πακετάρει” και αποστείλει καθηλωμένο ελικόπτερο προς συντήρηση, κυριολεκτικά λίγες ώρες μετά την υπογραφή της FOS των AegeanHawk S-70B/B6.
Εκτός από την ιδιωτική εταιρεία, στη μάχη των διαθεσιμοτήτων των Super Puma έχει μπει και το ΚΕΑ, αλλά και το -μειωμένο λόγω Μνημονίων- προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας.
Στο θέμα παρενέβη προσωπικά ο υπουργός Αμύνης, Ν. Δένδιας, που έχει πολύ ψηλά στην ατζέντα των προτεραιοτήτων την ενεργοποίηση όλων των διαθέσιμων μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτή τη στιγμή, το γραφείο του κοιτά σχεδόν σε καθημερινή βάση τις διαθεσιμότητες όλων των μεταφορικών μέσων της ΠΑ, C-130B/H, Super Puma και C-27J.
Πάντως δεν είναι κατανοητό πως η Πολεμική Αεροπορία συζητά για νέα ελικόπτερα Έρευνας και Διάσωσης (SAR) τη στιγμή, που δεν έχει επαναφέρει σε υπηρεσία το στόλο των Super Puma, που έχουν και πολύ λίγες ώρες πτήσης σχετικά με τα έτη που υπηρετούν. Αντίθετα, η Πυροσβεστική έχει κυριολεκτικά “λιώσει” τα δύο ίδια δικά της ελικόπτερα, τα οποία έχουν εντυπωσιακά υψηλές διαθεσιμότητες. Προφανώς χωρίς να αποκλείεται σε δεύτερο χρόνο να εκδηλωθεί αγορά νέων ελικοπτέρων SAR, η ΠΑ θα πρέπει να αποδείξει πρώτα ότι μπορεί να κάνει χρήση των διαθεσίμων μέσων της. Και αυτή είναι πλέον και η προσέγγιση στο ΥΠΕΘΑ, για πλήρη αξιοποίηση/ χρησιμοποίηση των υπαρχόντων μέσων πριν την έγκριση νέων εξοπλιστικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.