Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Κάτι κινείται για τα F-16 Block 30 της ΠΑ… Link 16 στους γερόλυκους;

  Από το αεροπορικό επιτελείο, αξιωματικοί που έχουν πλήρη γνώση των δεδομένων που αφορούν την επόμενη ημέρα και τον σχεδιασμό για το μέλλο...

 



Από το αεροπορικό επιτελείο, αξιωματικοί που έχουν πλήρη γνώση των δεδομένων που αφορούν την επόμενη ημέρα και τον σχεδιασμό για το μέλλον του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών, γίνονται ξεκάθαροι. Η χρηματοδότηση που αφορά τα 38 F-16 Block 50, είναι κάτι που το θεωρούν ως εξασφαλισμένο για την επιβεβλημένη πρόοδο προς την ομοιογένεια του στόλου. Και οι διαδικασίες που γίνονται στην παρούσα στιγμή πρέπει να τρέξουν, ξεπερνώντας σε αρκετές περιπτώσεις, τις δαιδαλώδεις διαδρομές της γραφειοκρατίας. 



Θέματα που αφορούν αμιγώς την αμερικανική πλευρά, θεωρούνται λυμένα καθώς η έγκριση των ΗΠΑ από το 2017 για την αναβάθμιση του ελληνικού στόλου προέβλεπε 123 μαχητικά. Η ομογενοποίηση στο επίπεδο Viper είναι σημαντική παράμετρος κι εκείνο που μπορεί να καταγράψει κανείς, είναι ότι βήμα με το βήμα η πολεμική αεροπορία χτίζει έναν «κοινό» στόλο ώστε να έχει πάντα επιχειρησιακή «απάντηση» για οτιδήποτε χρειαστεί. Παράλληλα όμως τα όσα έχουν συμβεί με το θέμα του τουρκικού στόλου των F-16 Viper, ήταν καταλυτικά ώστε να καθαρογράφει και πάλι ο τρόπος μελλοντικής αντιμετώπισης της δυνητικής απειλής.

ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΣΙΔΕΡΗ
ΠΗΓΗ HELLAS JOURNAL

Ο πλήρως ομοιογενής τουρκικός αεροπορικός στόλος

Στο αεροπορικό επιτελείο βλέπουν τους αριθμούς του μέλλοντος και τι κινδύνους θα έχουν ν’ αντιμετωπίσουν. Ένα μεγάλο μέρος των τουρκικών μαχητικών γίνονται Viper, ακόμη 40 ιδίου τύπου αγοράζονται από τη γείτονα και μένει επιπλέον ένας σημαντικός αριθμός αεροσκαφών στο επίπεδο Advanced, που ουδείς υποτιμά στην πολεμική αεροπορία, γνωρίζοντας τις δικτυοκεντρικές «αρετές» του συγκεκριμένου μαχητικού. Το πρόγραμμα αναβάθμισης των τουρκικών F-16 μπορεί να έχει ακόμη ορισμένους σκοπέλους αλλά στην περίπτωση που η Άγκυρα καταφέρει να πάρει την μετατροπή των αεροσκαφών στα εργοστάσια της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, το πρόγραμμα θα τρέξει πολύ πιο γρήγορα. Και παράλληλα οι γείτονές μας θα λάβουν μια τεράστια τεχνογνωσία που θ’ αποδεσμευτεί από τις ΗΠΑ. Έχουμε γράψει αρκετές φορές ότι ο χρόνος των «ήρεμων νερών» έχει ημερομηνία λήξης. Και πως οι γείτονές μας ουδέποτε απώλεσαν τις πάγιες διεκδικήσεις τους στον ουρανό του Αρχιπελάγους ή στα νερά του Αιγαίου ή της Αν. Μεσογείου.

Απέναντι σε αυτά τάσσονται βεβαίως τα 83 αρχικά F-16 Viper που μετατρέπονται στην ΕΑΒ και ήδη έχουν αποδοθεί περίπου 18 στην πολεμική αεροπορία. Παράλληλα στον σχεδιασμό καταγράφονται και τα 38 F-16 Block 50 που θ’ ακολουθήσουν την διαδικασία των Viper. Υπολογίζονται τα 24, από το τέλος της χρονιάς ο αριθμός αυτός, Rafale F3R και στο μέλλον τοποθετούνται τα F-35, όταν αυτά φτάσουν στην Ελλάδα έως το 2032. Η πολεμική αεροπορία όμως δεν πρόκειται να «δαπανήσει» ώρες αναχαίτισης στα Rafale, πολύ δε περισσότερο για στα F-35, καθαρά για επιχειρησιακούς λόγους. Τα «work horse» αεροσκάφη είναι πολύ συγκεκριμένα κι αυτά που έβγαζαν και θα βγάζουν το καθημερινό φίδι από την τρύπα. Στο πλαίσιο αυτό μπορεί να χαρακτηρίσει κανείς ως μονόδρομο τους τρόπους μέσα από τους οποίους η αεροπορία θα δημιουργήσει ομοιογένεια και στην ανταλλαγή δεδομένων, ώστε να στέκεται ικανή ν’ ανταπεξέλθει στις δικτυοκεντρικές επιχειρήσεις που επιτάσσει η σημερινή, αλλά και μελλοντική εποχή.

Επιβεβλημένο τουλάχιστον το Link 16 στα Block 30

Η ηγεσία της πολεμικής αεροπορίας διερευνά και τον τρόπο μέσα από τον οποίο τα F-16 Block 30 δεν θα πετούν μελλοντικά ως «στόχοι» οποιουδήποτε επιβουλέα που παραβιάζει το FIR Αθηνών και τον Εθνικό Εναέριο Χώρο. Πολλοί αξιωματικοί από το αεροπορικό επιτελείο σημειώνουν ότι τα «30άρια» έχουν ακόμη πολλές επιχειρησιακές ώρες προσφοράς. Και με αυτό το δεδομένο εξετάζονται λύσεις που θα φέρουν νέα ποιοτικά δεδομένα για τα 32 παλαιότερα μεν, αλλά άκρως αξιόπιστα δε F-16 της 330 Μοίρα «Κεραυνός». Αρχικός στόχος είναι τα Block 30 να είναι ικανά για ανταλλαγή δεδομένων, με όλο τον υπόλοιπο στόλο των 4,5 γενιάς μαχητικών, σ’ ένα πλήρως δικτυοκεντρικό περιβάλλον. Το σχέδιο αυτό βασίζεται σε συγκεκριμένα δεδομένα.

Το πρώτο είναι η εφαρμογή Link 16 στους «γερόλυκους» των F-16. Μια παρέμβαση που δεν θεωρείται ιδιαίτερα κοστοβόρα. Αυτό είχαν κάνει εδώ και χρόνια οι Βέλγοι με τα F-16 Block 25, στα οποία τοποθέτησαν βάση ανταλλαγής δεδομένων. Σε παρόμοια παρέμβαση είχαν προχωρήσει και οι Αμερικανοί σε μαχητικά που χρησιμοποιούν για την Εθνοφρουρά. Το δεύτερο έχει να κάνει με την χρήση απαρτίων, ίσως ακόμη και ραντάρ που αφαιρούνται από μαχητικά τα οποία μετατρέπονται σε Viper. Το τρίτο στοιχείο είναι η αγορά ορισμένων συστημάτων που θα πρέπει να εφαρμοστούν και να δοκιμαστούν στα Block 30 ώστε να πιστοποιηθεί ότι είναι συμβατά με τις λειτουργίες του μαχητικού.

Μόνο και μόνο ο συνδυασμός Link 16 & ραντάρ, για τους 32 «Κεραυνούς» της 330 Μοίρας, εκτινάσσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες των αεροσκαφών. Από τη μια πλευρά μέσω των δεδομένων ο αεροπόρος θα έχει στην διάθεσή του όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται για την αποστολή του. Και από την άλλη το ραντάρ θα δίνει μια πολύ σαφέστερη εικόνα του πεδίου επιχειρήσεων.

Τα παραπάνω θεωρούνται από το αεροπορικό επιτελείο υλοποιήσιμα και με το ελάχιστον δυνατό κόστος, που δεν θα ξεπεράσει τα περίπου 100 εκ. Με τον τρόπο αυτό, όπως υποστηρίζουν οι επιτελείς, θα κερδίσει το ταμείο της πολεμικής αεροπορίας περίπου 200 εκατομμύρια, καθώς η πρόταση που είχε υποβληθεί από την κατασκευάστρια εταιρεία, τουλάχιστον πριν από έναν χρόνο, άγγιζε τα 300 εκ. δολάρια. Η μερική αναβάθμιση, λένε οι ίδιες πηγές, ότι πολύ πιθανό ν’ αποτελεί μια υπόθεση καθαρά των τεχνικών της πολεμικής αεροπορίας, ίσως σε συνεργασία με το έμπειρο στελεχιακό δυναμικό της ΕΑΒ, που έχει εξειδικευτεί στον τύπο του Viper. Για το πρόγραμμα αυτό σύμφωνα με πληροφορίες θα διερευνηθεί και η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών.


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.